Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 159 Sedan

Wojciech, 5 lat temu
Silnik 2.4 JTDM 20v 200KM 147kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo 159 Sedan 2.4 JTDM 20v 200KM 147kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Znakomite i bezawaryjne auto z piękną stylistyką, która podoba się prawie każdemu. Burzy wszystkie stereotypy dotyczące awaryjności, jednak nie jest to auto dla każdego. Nie jest super komfortowe, świetnie wyciszone w środku i też tak dobrze wykończone, jak niektóre auta z tego rocznika, jednak nie po to kupujemy takie auta. Kupujemy je po to, żeby się na nie gapić i aby czerpać frajdę z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moj silnik ma 210KM, tylko nie ma tej wersji tutaj do wyboru. Bardzo dobry silnik ze wspaniałym brzmieniem. 5 cylindrów w rzędzie jak dla mnie brzmi lepiej, niż R6 i V6. Motor zapewnia optymalną ilość mocy i momentu obrotowego, aby w miarę sprawnie poruszać tę dość ciężką jednak budę.
4,0
Skrzynia biegów
Lewarek chodzi bardzo ciężko, ale ten typ tak ma. Pozwala to jednak dokładnie wyczuć, który bieg wrzucamy i zawsze mieć kontrolę. Przez rok jednak nie nauczyłem się zmieniać biegu z 2 na 3 bez szarpnięcia :(
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie bezkompromisowo zestrojone pod jazdę sportową i szybkie pokonywanie zakrętów. Nie wiem, jak ma się to do normalnej wersji, bo ja posiadam 159 TI, która dodatkowo jest obniżona i utwardzona. Pozwala to na sporo frajdy z jazdy i pewne prowadzenie nawet przy bardzo wysokich prędkościach na autostradzie. Komfortu jednak zero. Wspomaganie kierownicy też wymaga trochę siły.
5,0
Karoseria
Trudno tutaj dać mniejszą ocenę. Linia tego samochodu sprawia, że chcesz się na niego patrzeć cały czas. Wychodząc z niego i idąc do domu zawsze jeszcze kilka razy się obrócisz. Ja nawet będąc w domu, czasem odsunę zasłony, żeby popatrzeć, jak stoi na podjeździe :D
Komfort
5,0
Widoczność
Nie zauważyłem słabych punktów, ale zawsze lepiej manewrowało mi się większymi autami. Czujniki cofania sporo pomagają.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne jest pod ręką. Jedynie panel sterowania klimatyzacją umieszczono dość niefortunnie, przez co nie widzimy go, bo zasłania go lewarek. Zaskakująco duży bagażnik, jak na auto tych rozmiarów. Znakomicie wyprofilowane fotele w wersji TI, regulowane w 5 (!) płaszczyznach. Odsuwanie do przodu i do tyłu, pochylenie oparcia, obniżanie i podnoszenie, regulacja odcinka lędźwiowego i dodatkowo cały fotel można odchylić, co bardzo przydaje się w długiej trasie. Trasę UK - PL pokonałem bez zmęczenia i z uśmiechem na ustach :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szybko grzeje, latem szybko chłodzi. Żadnych problemów, układ optymalnie analizuje temperaturę w środku i kiedy mamy ustawione 20°C to jest to 20°C. Podgrzewane fotele mogły by jednak nagrzewać się trochę szybciej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok, ale z tyłu za mną, mało kto już usiądzie. Ja się za sobą nie mieszczę. Zdecydowanie nie jest to samochód rodzinny.
3,0
Wyciszenie
Tutaj negatywnie się zaskoczyłem. W środku jest głośno. Uszczelki nie świszczą, ale szum opon jest wyraźny, a na dziurach wszystko w środku tłucze i trzeszczy. Jakość wykonania przy tym już przebiegu pozostawia sporo do życzenia. Dobre audio potrafi tutaj trochę nadrobić, ale nie tędy droga.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spore spalanie jak na Diesla, ale ten silnik prosi, żeby go wysoko kręcić, aby jeszcze raz posłuchać brzmienia. Koszty serwisowania też dość spore. Dwumas kosztuje dużo, wtryskiwacze też, bo jest ich jeden więcej, tak samo jak świec żarowych. Wymiana rozrządu jest droga, bo jest bardzo mało miejsca pod maską. ASO w przypadku tego auta przewiduje w tym celu wyjęcie silnika. Z racji bardzo twardego i sztywnego zawieszenia, opony znikają błyskawicznie, a tanie nie są. 235/40 R19. Samo zawieszenie jest dość delikatne i po roku użytkowania i to nie na polskich drogach, kilka drobiazgów trzeba już było wymienić.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie znajdziemy auta solidniejsze, lepiej wyciszone, lepiej poskładane i bardziej ekonomiczne, ale Alfa nadrabia prowadzeniem i designem. Za to nie wiem, czy w tej cenie znajdziemy bardziej bezawaryjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka lubi robić psikusy. Głównie radio. Czasem nie połączy się z telefonem, czasem kompletnie się zawiesi tak, że nawet nie można go wyłączyć. Trzeba wyłączyć i włączyć ponownie auto. Na 2 dni przestało mi działać otwieranie szyb z kluczyka i kilka razy sam otworzył się bagażnik. Uwaga na jakość połączeń przy komputerze sterującym silnikiem. Raz główny kabel zasilający zaczął robić zwarcie do obudowy, przez co samochód zwariował i wpadł w tryb awaryjny, a nie ma gorszego trybu awaryjnego, niż ten w Alfie. Naprawa nie była droga i podobno to przez poprzedniego właściciela.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Poprzedni właściciel zrobił porządek z ekologią, dzięki czemu silnik jest zdrowy i będzie pracował bezawaryjne jeszcze przez wiele kilometrów. Przy tym przebiegu sprzęgło się trzyma, dwumas, turbo i wtryski również. Odpala od strzała w największe mrozy.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTDM 20v 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 159 Sedan