Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting

User86, 8 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Szukałem samochodu w rozsądnej cenie, który będzie zarówno woził mnie z punktu A do B, jak i dawał przyjemność z obcowania z motoryzacją. Znalazłem:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik lubi wysokie obroty, do ok. 2000 obrotów zupełnie nie jedzie. Potem się rozkręca i jest bardzo dobrze, na autostradzie (w Niemczech, na odcinku bez ograniczeń;)) nawet przy prędkościach powyżej 160 km/h nie ma zadyszki. 210 na budziku było bez większych problemów, a i 220 da się zrobić. (licznikowe, nie mierzone GPS). Ale jeśli chcesz być szybki od świateł do świateł w dużym mieście kup coś innego.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń, ale szału też nie ma. Zdarzało mi się zmieniać biegi subiektywnie przyjemniej i bardziej akuratnie niż w opisywanym aucie.
5,0
Układ jezdny
Samochód lubi zakręty i daje poczucie pewności prowadzenia. Bardzo fajny jest system DNA, który pozwala zmienić charakterystykę pojazdu, od przeznaczonej na słabą przyczepność nawierzchni, przez normalną, po dynamiczną dającą namiastkę prowadzenia hot hatcha. Auto w wersji z twardszymi sprężynami i kołami R18 jest mocno twardawe, co jednemu podpasuje, a drugiemu nie.
Komfort
3,0
Widoczność
Wzmożona uwaga przy skręcaniu przez przejście dla pieszych jest niezbędna, w pewnym momencie nie widać człowieka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i nawet antytalent do obsługi urządzeń mających więcej niż 3 przyciski sobie poradzi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń, działa jak należy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu doskonale nawet dla rosłych osób, z tyłu - niezbyt wiele miejsca nad głową dla kogoś powyżej 180 cm. Samochód idealny dla singli, par lub rodzin z mniejszymi dziećmi. Całkiem ustawny bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Jest dość głośno na tle innych, spokojniejszych i słabszej mocy kompaktów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to auto stworzone do oszczędzania, ale nie jest też bardzo drogie w utrzymaniu. 170 koni w benzynie musi swoje wypić, nie wierzcie w dane producenta (ogólnie, nie tylko AR).
5,0
Stosunek jakość/cena
Kawał żywej, soczystej, stylowej motoryzacji w cenie Golfa nie odbiegający praktycznością od Golfa w znaczący sposób. Czego chcieć więcej? PS Nie mam nic do Golfa, świetne auto i wzór w klasie kompakt, ale zdecydowanie mniej ekscytujące od AR Giulietta. PS 2 Trzeba wziąć poprawkę na to, że jakość wykończenia wnętrza (materiały, spasowanie) w AR Giulietta nie umywa się do jakości wykończenia wnętrza Golfa 7.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie, by oceniać, ale dam kredyt zaufania i ocenę dobrą;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie, by oceniać, ale dam kredyt zaufania i ocenę dobrą;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v Mair 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Giulietta Nuova II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d Facelifting