Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d

affa, 9 lat temu
Silnik 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jeżdżę obecnie Giuliettą rocznik 2014 po liftingu. To już druga moja Giulietta - 3 lata temu przez rok użytkowałam 1.4 170 KM (auto służbowe). Opinia zdecydowanie na tak i dlatego kupiłam nową dla siebie. To moje główne auto, użytkowane codziennie (jeżeli mam wybór i brak dużych przedmiotów do przewożenia to Jeep stoi w garażu). W Giuliettcie sprzed poprawek jedyną rzeczą wywołującą u mnie negatywne uczucia był system START&STOP - trzeba było pamiętać, aby go wyłączyć przy każdym uruchomieniu silnika. Czas od naciśnięcia sprzęgła do uruchomienia silnika to ok 1 -1.5 sek. co należało brać po uwagę próbując włączyć się do ruchu - zapomnienie o wyłączeniu = przykra niespodzianka przy próbie szybkiego włączenia się w ciąg aut. Dodam, że autko jest doskonale wyciszone i pracującego silnika prawie nie słychać. Obecnie w nowszej wersji ulepszono: 1. system START&STOP - można go wyłączyć na stałe przyciskiem umieszczonym obok dźwigni skrzyni biegów 2. umiejscowienie USG - na panelu pomiędzy kierowcą a pasażerem (poprzednio w schowku przed pasażerem) 3. podłokietnik kierowcy - można go odchylić do tyłu i nie przeszkadza 4. poprawiona/bardziej czytelna deska - w poprzedniej 5 przycisków było bardzo stylowych, ale sprawiających wrażenie kruchych, łatwo można było je niekontrolowanie nacisnąć. Na duży plus obecnie zasługuje kolorowy dotykowy wyświetlacz obsługujący system multimedialny. 5 - przeprojektowane koło kierownicy - detal, ale bardzo przyjemny dla oka. Auto, które zauroczyło mnie 3 lata temu i to uczucie nadal trwa. Przyjazne dla kobiety, pięknie wykonane w środku, szybkie, o rozsądnym spalaniu w trybie miejskim. Samochód absolutnie godny polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonale wyciszony na niskich obrotach. Elastyczny. Jazda na 6 biegu przy 1500 obrotów i całkiem niezłe przyspieszenie po dodaniu nagle gazu. Dla mnie pracuje bez zarzutu i do tego ten dźwięk!
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
W trybie D super trzyma się drogi, nie jest za twardy. Trybu N używam przede wszystkim w centrum miasta.Tryb AW zdaje egzamin w niesprzyjających warunkach pogodowych.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, ale nie idealna. Powinno się mieć czujniki parkowania z tyłu. Do przodu widoczność dobra ale też czasami używam czujników parkowania. Dość szerokie słupki przednie i tylne.
5,0
Ergonomia
Po liftingu bez zarzutu. Wejście USG pod ręką a nie głęboko ukryte w schowku pasażera. Podłokietnik czasami zawadzający można odchylić do tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna strefowa działa bez zarzutu. W ustawieniu na MAX trochę zbyt głośna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, z tyłu bez zarzutu. Miejsca sporo.
5,0
Wyciszenie
Super. Jest po prostu cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży plus. W jeździe miejskiej spala ok 7,2 l/ 100 km. Na drogach szybkiego ruchu przy prędkości od 80 do 150km/h ok 6,2 l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W nowej brak. W poprzedniej po 8 miesiącach spaliła się żarówka w dodatkowym świetle stopu - wymienione w serwisie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Alfa Romeo Giulietta Nuova II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d