Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d

Michał, 2 lata temu
Silnik 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 147 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,50
14% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Tb/t-jet to świetny silnik. Mały wariat, wigorem obdzieli jeszcze kolejny samochód. brzmiący jak 2.0, jeżdżący jak 2.0, palący w trasie jak 1.4, a na autostradzie jak... 3.0 8) Ale oprócz paliwa powyżej 140 kmh ten silnik to taniocha.
Układ hamulcowy : 1.4 Tb miał z przodu tarcze 281mm, 1.4 MA miał 305mm. Zaciski pasują do siebie plug & play, więc dałem hamulce z mocniejszego silnika i od tamtej pory hamuje równie ostro, co przyśpiesza.
Zawieszenie : Przednia oś - prostsza od podwójnego wahacza w 159, taniocha w utrzymaniu, nawet na najdroższych cześciach, a trzyma auto super.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Tu przetarty kabelek, tu zepsuty czujnik, tu przełącznik szyb trzeba rozkręcić i poprawić uszczelkę. Drobiazgi - jeden machnie ręką, tacy jak ja w soboty naprawiali.
Karoseria : Alfy sporo tracą na zabawach stylistycznych, ale wsiadanie do tyłu jest drażniące. Z drugiej strony - ślicznie to wygląda.
Zawieszenie : Tylna oś - wielowahacz, ale jednak ma swoje słabości. Przy wysokich prędkościach jest super, na krajówkach też. Najbardziej drażni szybkie wpadnięcie na tory/krótkie nierówności. Ale jednak jest bardziej miękki od przodu. Zwrotność na minus - to małe auto, a czasami ciężko go nawrocić na skrzyżowaniu.
4,0
Całokształt
Obiektywnie - to auto jest we wszystkim gorsze od konkurentów, a jednak aż się chce zrobić jeszcze jedno kółko w drodze do domu. Swoim dźwiękiem, zwinnością, ślicznym wnętrzem zatrzymuje kierowcę na jeszcze jeden, i jeden, i jeden kilometr. Po 159 SW szukałem małego kompaktu w benzynie. wybór padł na Giuliettę - miałem na świeżo ergonomię Alfy i poczułem się jak w domu. Sylwetka ładna, półskórzane fotele wygodne, wnętrze śliczne (oprócz kierownicy), bagażnik średni z wysokim progiem, bardzo niewygodne wsiadanie na tylną kanapę (opadający dach) twarde zawieszenie z lekko tańczącym tyłem np. przy przecinaniu szyn tramwajowych, hamulce w wersji 120 raczej słabe (po brembo w Alfie 159 wszystko jest słabe), dopiero podmiana na hamulce z 1.4 MA odczuwalnie poprawiła działanie, bardzo tanie części i łatwa naprawa, jednak ilość drobiazgów... mam wrażenie, że jakościowo po 159 to krok w tył
Wrażenia
4,0
Silnik
1.4 Tb (t-jet) to cud, miód orzeszki. Super brzmi, świetnie odpycha mimo nikczemnej mocy, nie brakuje mu pary nawet powyżej 120-140 kmh - pewnie zasługa krótkiej skrzyni. Na minus spalanie - takie małe auto i takie spalanie...? Taniutkie części, szybkie rozgrzewanie zimą. 4,5/5, dosłownie mały minus za spalanie
4,0
Skrzynia biegów
krótkie biegi, umożliwia bardzo dynamiczną jazdę samochodem o relatywnie niewielkiej mocy. Krótkie przełożenia jednak mają wplłw na spalanie - 3500obr przy 140 kmh to sporo. W miescie i na górskiej drodze? Poezja. Odrobinę haczy pierwszy bieg, mimo nowego oleju i rozgrzania.
4,0
Układ jezdny
pojedyńczy wahacz z przodu, ale jest pewnie, sprężyście, raczej mniej wygodnie. kiepska zwrotność jak na te wymiary. tylna oś bardziej miękko, jednak odrobinę tańczy na krótkich nierównościach. autostrada - bardzo stabilnie, mimo prostoty zawieszenia. Tani w utrzymaniu. Kierownica? W zasadzie tylko w trybie D daje jakieś czucie, w normalnym - do miasta ok, ale czucia nie ma
3,0
Karoseria
ładna, choć jak to przednionapędówki - za duzy zwis z przodu, za mały z tyłu. Dach opada mocno, co koszmarnie wplywa na wsiadanei z tyłu. Blacha cieńka, maska faluje pow. 140kmh. Zero rdzy, bardzo dobre zabezpieczenie. Tylne reflektory przepiękne, klamki przednie - poezja. Uwielbiałbym ten samochód, gdybym był kawalerem lub chociaż bezdzietny - nie oddałbym go.
Komfort
2,0
Widoczność
no słabo. jak każda Alfa. ładne linie, małe okna, pochylona szyba do tyły, relatywnie długa maska. Trzeba uważać, szczególnie, że zwrotność bardzo słaba.
3,0
Ergonomia
Gdy jest system multimedialny i nie ma podłokietnika - nie ma schowka na desce, oprócz głównego. fatalnie. Za to obsługa klimatyzacji i nawiewów - tutaj według mnie AR i Fiat dopracowali do perfekcji. Pięć przełączników jak w samolocie - super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli coś z koncernu Fiata powinno być masowo kopiowane, do obsługa automatycznej klimatyzacji. Proste sterowanie, duże pokrętła i guziki., wyraźne wyświetlacze. Jest super. Wydajność jest przyzwoita, to też dość małe wnętrze do schłodzenia/ogrzania. Silnik szybko się nagrzewa, to i szybko bucha ciepłe powietrze, ale Alfy (w przeciwieństwie np. do Peugeotów) odpalają ogrzewanie dopiero, gdy wskazówka temp. silnika drgnie z miejsca. W dieslu 159 był to jeden z powodów, dla którego sprzedałem to auto, w benzyniaku 1.4 nie ma takiego problemu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wymiarach 4.3 metra, to średnio. Kierowca ma super, jednak za nim tylko ktoś bez nóg. Pasażer po prawej już musi się dzielić komfortem z tymi z tyłu. Według mnie - z uwagi na niewygodne wsiadanie do tyłu i brak miejsca, jeśli odsuniemy przednie fotele, to auto jest 2+2. My z żoną używaliśmy go jako rodzinne przez 2 lata, da się, ale trzeba - jak ja - nieobiektywnie polubić ten samochód za to, jak jeździ. Fotelik dziecięcy? Wtedy niewygodnie na przednim prawym, za kierowcą się nie da, oparcie skopane... No chyba że ktoś poniżej 175cm, to jest lepiej. Bagażnik jest spory, głęboki, z wysokim progiem, a otwór paradoksalnie większy niż w 159. Przy złożonej kanapie da się sporo przewieźć. Dla kawalera/parki - super, wtedy jest mnóstwo miejsca, zwinność, przyjemność. Da się też zapakować paczką w 4 osoby na weekend w górach, ale są lepsze samochody do transportu ludzi z bagażem...
3,0
Wyciszenie
Ciężko powiedzieć. Nie jest bardzo źle, karoseria jest opływowa, a mój samochód miał dach, który pewnie dokłada jakieś decybele, ale problemem w tym aucie nie jest szum powietrza. Problemem jest skrzynia biegów i choć silnik brzmi super, to na autostradzie długotrwałe 3500 obrotów potrafi znużyć
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie, dostępne w żabce, na dziale z warzywami. Serio - to w sumie Fiat, więc utrzymanie to bajka. Jedynie zużycie paliwa na autostradzie jest wysokie w stosunku do tego, jakie rozmiary ma to auto. Poniżej podałem wartości z aplikacji Fuelio. Trzeba liczyć 6-7 litrów płynnej jazdy krajówką, z 8 litrów spokojnej jazdy w mieście na krótkich odcinkach oraz na autostradzie do 120 kmh, 9 litrów przy szybszej w mieście i autostradzie 140 kmh. Po przekroczeniu 140kmh i bardzo niepłynnej jeździe, robi się grubo. Rekord, to zmierzone na odcinku KRK-Tarnów 15 litrów, przy średniej, podkreślam średniej, prędkości 146kmh, więc trochę szaleństwa (momentami prędkości 180-190kmh) ale żeby być sprawiedliwym - to rekord i przy bardzo niepłynnej jeździe. Według Fuelio za 44000km średnio 8,5 litra, bez ekodrivingu, raczej ciesząc się brzmieniem dobrym przyśpieszeniem.
3,0
Stosunek jakość/cena
jako nówka był drogi i mimo mojego uwielbienia - uważam, że gorszy niż większość hatchbacków (kto kupuje hatchbacka do radosci z jazdy? hatchback to uniwersalne auto, które ma dać wiele, za niewiele, a alfa daje tylko banana na twarzy, gdy się spindramy po górskiej drodze). Jako używka zaskakująco trzyma wartość (benzyna). Dobry, tani w utrzymaniu, szybki, zwinny samochód, którym przy odrobinie chęci można się wybrać na rodzinne wakacje, ale na pewno ubijemy głowę o dach przy tylnych drzwiach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
miałem 159 i było super, tutaj jakby krok wstecz. Nic groźnego - to kable w klapie bagażnika i nagle nie mamy świateł stopu, albo wycieraczki. To czujnik położenia lewarka - niestety dostępny tylko w ASO. To podwinęła się uszczelka w przełączniku szyb i nie opuścimy szyby (albo co gorsza - nie zamkniemy). Takie bzdurki, drażniące, ale jednak w 159 tego nie było. Z drugiej strony - życzyłbym sobie takich bzdurnych "awarii" w sporo droższych autach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kupiłem jak miała 103000, przejechałem 44000 i nie było nic poważnego. Powyżej wymieniłem drobiazgi, natomiast nie było nic poważnego. Czepki z głów, jest super

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 TB 16v 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d 1.4 TB 16v 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,0
l/100km
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo Giulietta Nuova II Hatchback 5d