Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting

Morales, ponad rok temu
Silnik 2.0 Turbo 280KM 206kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting 2.0 Turbo 280KM 206kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i cały układ jezdny
5,0
Całokształt
Alfa Stelvio Veloce to dla mnie auto bardzo uniwersalne i wszechstronne, oczywiście wszyscy chwalą wrażenia z jazdy i to jest niepodważalny atut tego auta, ale potrafi być również nad wyraz praktyczne. Sprawdza się podczas wakacji, wypadów w góry, jeździe miejskiej, podczas wygodnego przewożenia pasażerów, czy też do transportu wielu codziennych przedmiotów, których wymaga prowadzenie własnej działalności. Auto do szybkiej i dynamicznej każdy i perfekcyjnego pokonywania zakrętów, ale rownież, czego wielu nie próbuje, do zwykłego przemieszczani się z punktu A do punktu B. Samochód przyciąga wzrok przechodniów i wzbudza emocje nie nadaje się do wmieszania się w tłum.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje miarowo i delikatnie, jest elastyczny. W zależności od wybranego trybu jazdy wciela się w różne role. Choć pojemność dwa litry i cztery cylindry jest powszechnym rozwiązaniem, to 400 NM i 280 KM zdaje sie nie robić wrażenia na tym motorze, nie sprawia wyraźnie jakby były to dla niego wyżyłowane wartości. Do tej pory wymieniałem trzykrotnie olej, przy 3, 15 i 30 tys. km, oczywiście nie ma mowy o gubieniu oleju.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje niemal niezauważalnie, zmienia biegi w odpowiednich momentach, nie szarpie nie zrzuca ich za późno, ani za wcześnie. Każdy z druhów jazdy DNA to inna charakterystyka pracy skrzyni biegów i silnika, ale sprawdza się to bardzo fajnie. W trybie dynamicznym później wrzuca biegi i trzyma wyższe obroty, w ekonomicznym przeciwnie. Wygodnym rozwiązaniem są łopatki przy kierownicy, które w zamyśle służyć miały do ręcznej zmiany w trybie manualnym, ale na codzień częściej używam samej prawej łopatki, za pomocą której można wrzucić D na skrzyni biegów. Dużo wygodniejsze niż zmieniać bieg drążkiem.
5,0
Układ jezdny
Petarda, to co przekonało mnie do tego modelu po przejechaniu pierwszych kilometrów podczas każdy testowej. Kompletnie niespodziewane wrażenie. Auto w zakrętach trzyma się jakby jechało na szynach. Wrażenia jazdy dużo niżej zawieszonym autem, na pewno nie jeździ jak typowy SUV.
5,0
Karoseria
Auto do tej pory nie było dodatkowo zabezpieczane, a lakier wyglada jak nowy. Kolory lakierów w Alfie szczególnie poliftowej to osobna historia, bardzo dużo świetnych kolorów, które w większości lepiej wyglądają w rzeczywistości niż na zdjęciach.
Komfort
4,0
Widoczność
Gdyby była możliwość dałbym 4,5. Widoczność jest Ok jak na ten kształt nadwozia. Tylna szyba nie za duża, ale wynika to z deasignu, nie jest złe z tym. Brak nawet w opcji przedniej kamery, nie wspominając o kamerze 360
5,0
Ergonomia
Często to sprawa indywidualna, ale ergonomicznie jest super. Wszystko na miejscu bez zbędnych udziwnień. Sporo wejść USB z przodu i z tylu auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa działa dobrze, utrzymuje zadana temperaturę, nie hałasuje, dość szybko się nagrzewa w zimne dni, a w gorące chłodzi. Podgrzewanie kierownicy i siedzeń spełniają swoje zadanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam niecałe 190 cm wzrostu i siedząc wygodnie za kierownicą pasażerowie za mną mają wystarczającą ilość miejsca, żeby wygodnie podróżować
4,0
Wyciszenie
Mogłoby, a nawet powinno być lepiej, szczególnie w deszczowe dni, gdy jeździ się po mokrym asfalcie do kabiny dociera zbyt dużo dźwięków. To nie znaczy, że w aucie jest głośno. Jeżdżąc w tym aucie, w którym wszystko działa tak jak powinno i spełnia stoję funkcje albo nawet przerasta oczekiwania, to wyciszenie niestety nie dojeżdża to poziomu. Jest trochę poniżej oczekiwań
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autem wbrew komentarzom można jeździć ekonomicznie, 7-7,5 l w trasie czy okolice 9,5-10 l w mieście są osiągalne. Trzeba się postarać i jechać uważnie, ale jest to do zrobienia. Oczywiście, jeśli tylko będziemy chcieć to bardzo łatwo można spalić duże ilości paliwa, a auto ochoczo nam w tym pomoże, wszystko zależy od decyzji kierującego. Koszty serwisów w autoryzowanym salonie u dealera akceptowalne, ostatnia wymiana filtrów i oleju, całościowy przegląd i sprawdzenie hamulców to koszt 1300 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeden z powodów zakupu to właśnie stosunek jakości do ceny, żaden z konkurentów niemieckich, japońskich czy szwedzkich nie proponował w cenie Stelvio takiego układu jezdnego, napędu na cztery koła takich osiągów, czy wyposażenia. Zdecydowanie była to najkorzystniejsza oferta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero, żadnych przygód. Wszystko działa bez zarzutów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo Stelvio SUV Facelifting