Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV

screamers, 4 lata temu
Silnik 2.0 Turbo 200KM 147kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo Stelvio SUV 2.0 Turbo 200KM 147kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ten samochód nie tylko świetnie wygląda, ale też świetnie się prowadzi. Pojazd wciąż rzadki na naszych drogach, przez co wyjątkowy i nietuzinkowy - dobry wybór dla osób chcących wyróżnić się z tłumu. Oczywiście poza wersją biznesową, która niestety ze względu na dobór wyposażenia zewnętrznego i rozmiar felg troszkę odstaje od wyższych wersji. Samochód niezwykle skrętny i zwinny, pomimo sporego promienia skrętu. Zdecydowanie kupiłbym ponownie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wersja 200-konna bez zastrzeżeń - pomimo swojej wagi auto jest zrywne i ma solidne przyspieszenie. Niewiele ustępuje wersji 280KM za mniejsze pieniądze.
5,0
Skrzynia biegów
Sprawdzona 8-biegowa skrzynia firmy ZF, reaguje szybko i jest niezwykle efektywna.
5,0
Układ jezdny
Bardzo bezpośredni, sportowy. A więc nie dla każdego. Jak dla mnie bajka, szczególnie w ostrych zakrętach, na górskich drogach. Spory promień skrętu usprawiedliwiony gabarytami pojazdu i napędem na obie osie.
5,0
Karoseria
Bez zastrzeżeń. Śladowa ilość odprysków i uszkodzeń parkingowych po roku użytkowania. Recz jasna zero rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
O ile front i boki całkiem przywoicie (słupki A niezwykle grube, ale wąskie i wyprofilowane w taki sposób, że z pozycji kierowcy i przedniego pasażera nie ograniczają znacząco widoczności. Szyba tylna niestety mała, jednak w codziennym użytkowaniu nie stanowi to problemu.
5,0
Ergonomia
Zestawienie elementów kontrolnych we wnętrzu oraz pod płytą przestrzeni bagażowej bardzo na plus. Bez zbędnych wodotrysków i tysięcy guziczków jak np. w Porsche. Drobne niedogodności w postaci odkrytych progów (ryzyko ubłocenia nogawek), jednak ogólnie wszystko dobrze przemyślane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylatory ciche, podgrzewanie kierownicy i foteli działa szybko. Klimatyzacja działa optymalnie w trybie automatycznym, w trybie manualnym w upalne dni może być niewydolna. Odparowanie szyb i rozmrażanie szyby tylnej błyskawiczne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca nad głową, nawet w wersji z szyberdachem. Pasażerowie z tyłu również nie mogą narzekać. Sporo miejsca między oparciem foteli a kolanami nawet u wysokich osób. Z minusów - niewielki schowek przed przednim pasażerem (pokrywa szeroka, sugerująca szeroką przestrzeń ładunkową, a po otwarciu niestety wąsko i płytko). Trzy foteliki wchodzą bez problemu, żona o standardowych wymiarach również się zmieści, a więc w sam raz sprawdzi się jako samochód rodzinny.
4,0
Wyciszenie
Porównywalne do aut w tej klasie. Trzeba brać pod uwagę, że lusterka są dosyć duże i przy prędkościach autostradowych generują sporo hałasu. Do 160km/h można prowadzić rozmowę w kabinie bez przekrzykiwania się, powyżej następuje znaczny wzrost hałasu. Częściowo jest to też uzależnione od rodzaju ogumienia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nawet w wersji 200-konnej aż chce się wdepnąć nogę w gaz do dechy, a to niestety przekłada się na częstsze wizyty na stacjach paliw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Już choćby porównując z konkurencją detale jak np. jakość plastików we wnętrzu, zastosowanie aluminiowych manetek zmiany biegów czy prawdziwych chromowanych końcówek wydechu - to wszystko daje obraz tego jak Włosi z Alfy przyłożyli się do swojego pierwszego SUV-a.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie po roku brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie po roku brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo Stelvio SUV