Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Stelvio SUV

mrziomalx, 3 lata temu
Silnik 2.0 Turbo 280KM 206kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Alfa Romeo Stelvio SUV 2.0 Turbo 280KM 206kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
3,86
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przyspieszenie 0-50
4,0
Całokształt
Prawdopodobnie najszybszy SUV w tej cenie lecz nie najlepszy. Dla mnie to jest to taki Golf GTI tylko napompowany. Glosny, szybki, glosny i naprawde szybki przy czym ladny. Ale rowniez skrzypiacy i glosny :) Jesli priorytetem jest dla nas pierwsze miejsce na kazdych swiatlach to czemu nie. Jesli jednak chcesz miec auto znacznie lepiej wykonczone, znacznie mniej palace i takie ktore jest tylko odrobine wolniejsze do 100 to na rynku jest wybor.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest bardzo szybki w trybie D. Szczegolnie do pierwszej setki lub jesli robimy sprint do 100 startujac z hamulca. Tylko dlaczego pali srednio 14.1 (moj odczyt z ostatnich 3tys km)? Zejscie nim ponizej 10l w miescie jest niemozliwe nawet przy jezdzie jak dziadek. Kazda jazda ktora mozna okreslic dynamiczna konczy sie na spalaniu 15.0 (komputer nie pokazuje wiekszych liczb, prawdopodobnie dynamiczna jazda po miescie to 20-25l/100). To nie zarty :) W trybie A auto nie przyspiesza :)
4,0
Skrzynia biegów
W trybie D (sportowy) dziala bardzo fajnie. Szarpie i trzyma na obrotach a co najwazniejsze to w trybie manualnym nie zmienia biegow nieproszona :) Niestety w pozostalych trybach dziala srednio z uwagi na to, ze nadal szarpie. Brakuje jej kultury pracy przy spokojnej jezdzie.
5,0
Układ jezdny
Nie ma sie do czego przyczepic. Wchodzi w zakrety o niebo lepiej niz moj wczesniejszy GLC. Musze zaznaczyc, ze w porownaniu do GLC slabo sobie radzi w terenie - bloto i kaluze i juz czulem sie niepewnie. Na pewno nie wjada w podobny.
5,0
Karoseria
Ciezko mi cokolwiek powiedziec. Nie mam uwag. Ladna.
Komfort
3,0
Widoczność
SUV jak SUV, no moze troche faktycznie lipa patrzac do tylu bo okno malutkie a zaglowki zaslaniaja czesc widoku. Dodatkowo jedna gwiazdke urwalem za poczucie humoru inzynierow Alfy. Za kazdym razem jak wbijam bieg wsteczny i widze ekran kamery wsteczniej to dopada mnie smiech. Ekran starej nokii 3210 mial chyba lepsza rozdzielczysc, pod slonce lub w deszczu/noca nie widac nic ale to nic przez nia. Automatyczna zmiana swiatel tez daje sporo frajdy :) Co chwile ktos Ci mruga, czasem w ogole nie wylaczy dlugich mimo pojazdu z przeciwka. Taka troche loteria.
5,0
Ergonomia
Raczej spoko, wszystko na swoim miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cos tutaj jest nie tak. Jesli na dworze jest chlodno ale grzeje na Ciebie slonce przez szybe a sam jestes w kurtce i chcialbys aby wialo chlodne powietrze to nie da sie tak :) Najmniejsza mozliwa temperatura 16.5 bedzie wiala cieplym powietrzem do czasu az srodek sie nie nagrzeje. Na krotkich odcinkach w trybie auto tylko ustawienia LO i 16,5 sa uzywane.... I do cholery wyje ten wentylator w zakresie 20-50% jak odkurzacz w drugim pokoju.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam uwag.
1,0
Wyciszenie
Mam wersje bez dodatkowego wygluszenia w postaci ekstra folii na szybach. Dawno nie jezdzilem tak glosnym w srodku autem. Przesiadlem sie z GLC i doznalem szoku :) Powyzej 160-170kmh ciezko sie rozmawia. Jezdzilbym nim (po niemieckiej autostradzie) trasy 200+ ale jest taki halas, ze glowa boli. Przy mniejszych predkosciach slychac skyrzynie, wal, jakies inne dziwne dzwieki, pisk hamulcow na kazdych swiatlach. Dla kogos kto jezdzil wczesniej Oplem to moze sie wydawac krok w dobra strone ale jak jezdziles BMW, Audi a juz nie powiem o Mercedesie to sie przestraszysz :) Byc moze z pakietem wyciszenia jest ok. A i najwazniejsze... cholerne plastiki trzeszcza, konsola strasznie, tunel srodkowy to wrecz piszczy/skrzypi, drzwi prawe wpadaja w jakies wibracje, tylne siedzenie skora ociera o plastik z boku. Odglosy porownam z Oplem Astra bo tez jezdzilem i naprawde podobne. Dzwiek wydechu przy obciazeniu calkiem OK. Na postoju i w przypadku normalnej jazdy jest zdecydowanie za cichy i taki bez wyrazu.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie najnizsze na trasie 9l. Spalanie najnizsze w miescie 12l. Spalanie srednie 14.1. Dynamiczna jazda jakies 20+ Co 3 dni na stacji paliw to ciezko nazwac ekonomicznym autem
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klocki piszcza na kazdej krzyzowce. Wymienione na nowe i nadal bez zmian. Macie tak kiedys, ze dojezdza grupa aut do swiatel na krzyzowce i slyszycie pisk i myslicie, ze to pewnie jakis TIR obok? To nie Tir to ja Stelvio przed Wami :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 280KM 206kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo Stelvio SUV