Szukaj

Ocena kierowcy - Audi 100 C3 Sedan

KronopioTR, 4 lata temu
Silnik 2.0 KAT 115KM 85kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 360 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi 100 C3 Sedan 2.0 KAT 115KM 85kW 1988-1990 - Oceń swoje auto
3,36
22% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie wnętrza
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Silnik
4,0
Całokształt
Jestem zaskoczony jak wielkie zainteresowanie wzbudza ten samochód. Ile pozytywnych komentarzy zbiera od pasażerów. Ile rozmów rozpoczął. Najlepiej gdy to auto stoi błyszczące i ładnie wygląda. Można też zrobić małą imprezę w środku. Meblościanka w środku obecna. Gorzej jest z jazdą i odpalaniem, zwłaszcza zimą. Typowy grzybowóz dla tych którym się nie spieszy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Tak samo nie jedzie z dołu jak i z góry. Można jeździć na bardzo niskich obrotach jak dieslem. Po osiedlowych garbach na trójce. 2 zawory na cylinder. Wciskasz gaz w podłogę i nic się nie dzieje. Wtrysk mechaniczny k-jet tronic to przekleństwo. Ze świecą szukać mechanika który chciałby się tym zająć. Ja akurat znalazłem. W Mławie.
3,0
Skrzynia biegów
Dość krótka. Można startować z dwójki, a piątkę wrzucać przy 50km/h. Mam tak wyrobiony wybierak, że trudno coś powiedzieć. Na razie zwykle trafiam w pożądane przełożenie, choć wsteczny już co raz rzadziej wchodzi.
3,0
Układ jezdny
Płynie jak tankowiec. Buja na każdej dziurze. Nawet jak trzasnę drzwiami to się dwa razy gibnie. Permanentnie z zakrętów ucieka w botanikę, bo silnik umieszczony między reflektorami.
4,0
Karoseria
Niby full ocynk, a lakiernik musiał parę rzeczy poprawiać. Na przykład rant przedniej szyby.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki cienkie jak kabanosy z Gzelli. Z przodu dokładnie widać gdzie kończy się maska. Z tyłu mam hak.
2,0
Ergonomia
Klamki wewnętrzne są tak cofnięte, że otwierać trzeba łokciem. Światla drogowe i awaryjne w dziwigience. No nie jest to intuicyjne. Aby wyjąć akumulator trzeba zdjąć jedną wycieraczkę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
7 kratek nawiewu! Dobrze dmucha, tylko głośno. Pokrętła regulacji nawiewu pięknie skrzypią przy obracaniu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można stylowo opierać łokieć na szerokim rancie drzwi. Na tylnej wersalce trzy osoby jadą wygodnie. I mogą fikać nogami. W bagażniku oprócz butli gazowej można zmieścić dwa worki ziemniaków i nadmuchanego jednorożca.
4,0
Wyciszenie
Jako, że silnik znajduje się hen z przodu, to podczas jazdy słychać głównie opony i opływ powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z konieczności części zdobywam na autozłomach i olx. Uczę się mechaniki przy nim.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno coś napisać. Jakość była dobra 29 lat temu i gdzie nie gdzie się utrzymała. Części w miarę tanie, bo używki ze zlomów. Niektóre trudno dostępne, albo oryginały za kosmiczne pieniądze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ciągle trzeba przy nim grzebać. Z drobnych rzeczy to: stacyjka, czujnik wstecznego, otwieranie szyby tylnej, czujnik temperatury, czujnik spalania stukowego, odma, zaciski ręcznego, zegary.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ciągle trzeba przy nim grzebać. Z grubszych rzeczy to: wtrysk k-jet tronic. Mechanik z trzech złożył jeden działający jako tako. Chłodnica, alternator, silniczek krokowy, wahacze przednie, amortyzatory tylnie, oczywiście tarcze i klocki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 KAT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi 100 C3 Sedan