Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A3 8P Hatchback 3d

PB, 16 lat temu
Silnik 2.0 FSI 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Dużo drobiazgów, które ułatwiają życie kierowcy: pojedyncze "kliknięcie" dźwignią kierunkowskazu powoduje, że kierunkowskaz zapali się 3x, wycieraczki spowolnią pracę, gdy zatrzymamy się na światłach, a lampy xenonowe, to znowu wyposażenie z wyższej i dużo wyższej klasy. To tylko kilka przykładów...
5,0
Całokształt
Bardzo lubię ten samochód. Stawia on bardzo wysoko poprzeczkę, więc trudno jest później przenieść się na coś innego. Jazda i w ogóle użytkowanie pojazdu przynosi sporo satysfakcji. Bardzo dobry zakup.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo cichy (2.0 TDi z tego samego roku jest nawet 3x głośniejszy - ocena subiektywna). Elastyczny. Dobre osiągi. Minus jedynie subiektywne niskie przyspieszenie - pomimo faktu, że jest szybszy od wersji diesel, uczucie przyspieszenia wydaje się słabsze.
5,0
Skrzynia biegów
Super precyzyjna, 6 biegowa skrzynia manualna. Doskonała.
5,0
Układ jezdny
Twarde, wielowachaczowe aluminiowe zawieszenie sportowe w wersji Ambition i S-line sprawia ogrom radości w jeździe po krętych ulicach. Niestety skutecznie zmusza do wybierania nie najkrótszej trasy, a tej o dobrej nawierzchni.
Komfort
5,0
Widoczność
Spore szyby. Doskonała widoczność. Ściemniające się lusterka wewnętrzne i zewnętrzne poprawiają bezpieczeństwo i komfort. Są rzadkością nawet w samochodach o klasę / dwie klasy wyżej!
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, ładne i bardzo czytelne. Dźwignia hamulca ręcznego koliduje z podłokietnikiem, co jednak jest na tyle drobną wadą, że nie powoduje obniżenia oceny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rozpusta! Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna (klimatronik) z automatycznym obiegiem wewnętrznym, to rozwiązanie rzadko spotykane nawet w samochodach o klasę wyżej (jak się zastanowić to nawet o dwie!).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer podróżują w luksusie. Z tyłu jest już ciaśniej, ale i tak dużo lepiej, niż w modelu 8L (i innych kompaktach). Bagażnik, jak na klasę kompakt jest ogromny.
5,0
Wyciszenie
Bardzo, bardzo cichy. Gdy samochód nie jedzie (oczekiwanie na światłach), silnika nie słychać w ogóle. Do tego stopnia, że w pierwszym tygodniu jazdy zdarzało mi się uruchamiać pracujący silnik na światłach, bo myślałem, że zgasł. Przy prędkości 120 - 200 km/h poziom hałasu jest praktycznie ten sam i pozwala na komfortową rozmowę, lub słuchanie radia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
150 KM dla tego samochodu, to już sporo: na tyle, że silnik przy dynamicznej jeździe nie męczy się zbytnio. Samochód najlepiej czuje się w prędkościach 80 -100 km/h w mieście, i ok. 140 km/h na trasie. Wtedy spalanie jest bardzo niskie. W korku w Warszawie potrafi palić ok 12 l/100km. Średnie spalanie w roku (licząc wyjazd na wczasy, korki, wyjazdy na weekend) to ok. 9,5 l/100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry i bardzo drogi. Nic w bonusie. Za wszystko trzeba zapłacić. Ale warto!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem samochód z uszkodzonym zatrzaskiem klapy podłokietnika. Konstrukcja wygląda na zawodną i taka właśnie jest - we wszystkich, kilkuletnich A3 widzę, ze zatrzask jest zepsuty. W moim egzemplarzu, uszkodzony został (przez poprzedniego właściciela) mechanizm powolnego otwierania schowka na rękawiczki. Poza tymi 2 drobiazgami - wszystko jest w idealnym porządku. Jednak uwaga: Audi powleka elementy plastikowe we wnętrzu matową, "gumowaną" powłoką, która wymaga delikatnego obchodzenia się. Łatwo ją zarysować, a w samochodach ok 10 letnich zaczyna się mocno ścierać - ten problem mnie jeszcze nie dotyczy. Te materiały stosowane są w Audi od czasu, gdy wprowadzono oznaczenia "AX" (np. A4).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem kilka poważnych problemów z elektryką silnika (czujnik NOx, czujnik spalania stukowego, zawór recyrkulacji spalin), jednak spowodowane były one niefachową instalacją alarmu. Dlatego nie wpisuję najczęstszych usterek poniżej. Części zamienne są drogie, serwis Audi w Polsce jest obłędnie drogi.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 FSI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A3 8P Hatchback 3d