Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Hatchback 3d

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia

Kompaktowe Audi A3 to od momentu swojej premiery rynkowej w 1996 r. jeden z najlepiej sprzedających się modeli z czterema pierścieniami na grillu. W zależności od generacji w ofercie były dostępne wersja trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa Sportback, dwudrzwiowy kabriolet oraz czterodrzwiowa limuzyna (sedan). W sprzedaży znalazły się również mocniejsze odmiany Audi S3 oraz Audi RS3.

Audi A3 I (8L) (1996 - 2006)

Zaprojektowana przez Dirka Van Braeckela pierwsza generacja kompaktowego Audi zadebiutowała na rynku w 1996 r. jako trzydrzwiowy hatchback. Trzy lata później do oferty dołączył wariant pięciodrzwiowy, by w kolejnym roku auto przeszło przeszło pierwszy facelifting.

Dostępne silniki Audi A3 8L

Oferta silnikowa, jaka była dostępna w sprzedaży, była dość szeroka i niemal każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie. Bazowy model napędzany był 1,6-litrowym silnikiem o mocy najpierw 101, a później 102 KM. Mocniejsza jednostka, o pojemności 1,8 litra, generowała 125 KM, zaś wersja tego silnika z turbodoładowaniem oferowała 150 oraz 180 KM, a w odmianie S3 – 210 KM. Później silnik w Audi S3 dysponował już mocą 224 KM.

Oferta diesli obejmowała wyłącznie silniki o pojemności 1,9 litra. Wersja 1.9 TDI z pompą rotacyjną generowała 90 i 110 KM, a z pompowtryskiwaczami 100 i 130 KM.

Audi A3 II (8P/8PA/8P7) (2003 - 2013)

Druga generacja Audi A3, którą zaprojektował Gary Telaak, zbudowana została na nowej płycie niemieckiego koncernu PQ35, która posłużyła również przy projektowaniu m.in. Volkswagena Golfa IV, Seata Leona II czy Skody Octavii II. Tak jak w przypadku pierwszej generacji "A-trójki" najpierw zadebiutowała odmiana trzydrzwiowa, ale już rok później dołączyła do niej pięciodrzwiowa wersja A3 Sportback. W 2006 r. zadebiutowało Audi S3 w trzydrzwiowym nadwoziu, z kolei od 2007 r. z taśm produkcyjnych zjeżdżała również odmiana A3 Cabriolet z klasycznym miękkim dachem. W 2008 r. auto przeszło facelifting i jednocześnie dołączyła do oferty mocniejsza odmiana Audi S3 Sportback.

Dostępne silniki Audi A3 8P/8PA/8P7

Gama dostępnych jednostek napędowych w Audi A3 drugiej generacji obejmowała szeroką paletę silników benzynowych. Na początku bazowym silnikiem były 1.6 8V o mocy 102 KM i 1.6 FSI o mocy 115 KM, które zostały zastąpione przez jednostkę 1.4 TFSI o mocy 125 KM. Z kolei jednostka 2.0 FSI (150 KM) zastąpił silnik 1.8 TFSI (160 KM). Dwulitrowa odmiana silnika TFSI dysponowała mocą 200 KM, a w odmianie S3 silnik ten był mocniejszy o 65 KM. W ofercie znalazła się także 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.

Gamę silników wysokoprężnych otwierał silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM, który został zastąpiony przez diesla 1.6 TDI o mocy 90 oraz 105 KM. Do oferty dołączył także dwulitrowy motor TDI, który był oferowany w opcji 140- i 170-konnej.

Audi RS3

W drugiej generacji kompaktowego Audi pojawiła się również po raz pierwszy wersja RS3. Pod maską tej odmiany silnikowej pracował 2,5-litrowy motor o mocy 340 KM, który pozwalał na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h w zaledwie 4,6 s.

Audi A3 III (8V) (2012 - 2020)

Trzecia generacja Audi A3, oznaczona kodem fabrycznym 8V, a którą zaprojektował Dany Garand, zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2012 r. także najpierw w odmianie 3-drzwiowej, a rok później pojawiła się wersja A3 Sportback z jedną parą drzwi więcej, a także odmiana sedan (A3 Limousine). Pod koniec tego roku pojawiła się również wersja z otwieranym miękkim dachem (A3 Cabriolet) Auto zbudowane została na platformie MQB. W 2014 r. na wystawie w Nowym Jorku Audi A3 zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Światowego Samochodu Roku 2014.

Dostępne silniki Audi A3 8V

Paletę dostępnych silników benzynowych TFSI w Audi A3 III otwiera jednostka 1,2-litrowa o mocy 105 KM. Silnik 1.4 dysponował mocą 122 i 140 KM, wersja 1.8 TFSI miała pod maską stado koni mechanicznych liczące 180 sztuk, zaś jednostka 2.0 TFSI generowała moc 223 KM. Bazowy diesel 1.6 TDI miał moc 105 KM, zaś dwulitrowa jednostka wysokoprężna była dostępna do wyboru w wariancie o mocy 150 i 184 KM.

Audi A3 III oferowane było także w odmianie dostosowanej do zasilania gazem ziemnym (CNG). Audi A3 g-tron dysponował mocą 110 KM. W ofercie pojawiła się także po raz pierwszy wersja hybrydowa e-tron o łącznej mocy silników benzynowego i elektrycznego równej 204 KM.

Audi S3 oraz RS3

Niemalże od początku produkcji, bo od 2003 r., w ofercie znajdowało się Audi S3, które napędzane było silnikiem 2.0 TFSI o mocy 300 KM. W 2014 r. pojawiła się także wersja S3 z otwieranym dachem (S3 Cabriolet). Wraz z liftingiem Audi A3 w 2016 r. moc odmiany S3 wzrosła do 310 KM.

Pod koniec 2014 r. pojawiła się najmocniejsza wersja kompaktowego Audi A3. Nowe Audi RS3 napędzane było wielokrotnie nagradzanym pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI o mocy 367 KM i maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm. Od 2017 r. moc Audi RS3 podniesiono do 400 KM.

czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4238 mm
Szerokość 1765 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1995 mm
Wysokość 1421 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Rozstaw kół - przód 1534 mm
Rozstaw kół - tył 1507 mm
Zwis przedni 881 mm
Zwis tylny 779 mm
Prześwit 140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1005 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 935 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1392 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1343 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 350 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1000 mm
Wysokość bagażnika 624 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 796 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1511 mm
Wysokość progu załadowczego 685 mm
Drzwi tylne - wysokość 871 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Maciej
Hatchback 3d 1.6 102KM 75kW
Audi A3 8P
Dobry samochód, z niezłym wykończeniem i wyposażeniem. Awaryjność na niskim poziomie. Koszty części eksploatacyjnych na przyzwoitym poziomie. Dużo elementów takich samych jak u Golfa. Silnik jest do tego auta dobry, jeżeli wiemy po co kupujemy 100KM. Przy założonej instalacji LPG koszty dojazdów do pracy są znikome. Bez niej spalanie ok. 7l benzyny i nie wierzcie w bajki, że uda się zejść do 5l. Sam silnik nie nadaje się do dynamicznej jazdy. Trzeba go trzymać na wysokich obrotach. Przyspieszenie też nie zachwyca, ale jest to napisane powyżej: Audi A3 z tym silnikiem nadaje się na w miarę komfortowy dojazd z punktu A do B. Prowadzenie auta bardzo dobre. Świetnie wchodzi w zakręty. Układ kierowniczy precyzyjny. Zawieszenie twarde, ale dzięki temu dobrze prowadzi się na lepszej jakości drogach.
4,0
~Lewy
Hatchback 3d 1.6 FSI 115KM 85kW
Audi A3 8P
Pozwolę sobie zacząć od minusów, a raczej jednego ogromnego... Ten silnik... To jakaś porażka w tym wspaniałym aucie... Nie powiem, jak na 115KM jest naprawdę dynamiczny, ale nic poza tym... Lubi "wypić"(jeżdżąc praktycznie tylko do pracy[12km w jedną stronę] muszę tankować nieraz 2 razy na miesiąc przy stosunkowo normalnej jeździe) i non stop coś się psuje, jak nie cewka zapłonowa, to zapchane klapy kolektora, jak nie klapy to sonda lambda. Auto wyjeżdża od mechanika i 2 dni później znowu do niego wraca... Teraz moja ogólna opinia samochodu. Auto jest naprawdę piękne, w końcu to Audi! Prowadzi się świetnie, kierownica "na jeden paluszek", skrzynia biegów i sprzęgło bajka, opanowałem do takiego stopnia, że czułem się jakbym jeździł automatem(żadnych szarpnięć, spadków obrotów silnika), nagłośnienie jak w to w Audi dobre, wyciszenie też dobre, nawet bardzo, silnika słychać przy wyższych obrotach, ale powiedziałbym, że bardziej mruczy niż hałasuje :) W środku miejsca jest dość dużo, spokojnie w 5 osób wybraliśmy się na wycieczkę 130km i nikt nie narzekał na brak komfortu, a do tego bagażnik jest w stanie zmieścić naprawdę duże zakupy. Karoseria jak na 15-letnie auto trzyma się bardzo ładnie, żadnego śladu rdzy! Gdyby nie silnik, to było by naprawdę auto marzeń, niestety zniszczył on moje zamiłowanie do Audi...
4,8
~Jasiu
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Aktualnie nie posiadam juz A3. Sprzedalem 2 miesiace temu. Uzytkowalem ja prawie 3 lata. Kupilem ja z przebiegiem 290tys km. Zaraz na poczatku uzytkowania pojawil sie komunikat KUHLMITTEL. Na szczescie trafilem na kumatego mechanika i wystarczylo przetrzec druciki od czujnika poziomu plynu chlodzacego, poniewaz zebral sie na nich jakis osad i pokazywalo blad. Pierwsze pol roku jezdzilem wylacznie po duzym, zakorkowanym miescie i nie mialem problemow. Nastepne 2 lata jezdzilem wylacznie po autostradach. Codziennie 100km i 3 razy w roku trasa 1000km do Polski. Auto mialo juz ponad 300tys km i bylo caly czas mocno eksploatowane. Przy 320tys zaczal szarpac przy przyspieszaniu na rozgrzanym silniku. Najpierw tylko na 6 biegu, pozniej tez na 5, pozniej na 4 tez. Niestety przyczyna byly wtryski. Regenerecja byla kosztowna, ale skuteczna. Pozniej zaczela odzywac sie dwumasa, ale to zostawilem juz dla nowego wlasciciela.
Średnie spalanie dla Audi A3 8P Hatchback 3d
7,4 – 12,8
l/100 km
5,8 – 6,5
l/100 km
8,4 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Nie wiem jak wy jeździcie swoimi autami, ale ja jeżdżę dynamicznie i ciężko wykręcić w trybie mieszanym mniej niż 6.5l. Teraz gdy są niskie temeratury spalanie z 6.7 podskoczyło na 7.8. Jadąc z Kalisza do Gdyni przepisowo tzn. 100km/h w niezabudowanym, na autostradzie 140km/h na tempomacie udało mi się zejść do 5.5. W niemczech prędkości od 180-220km/h wyszło 10.3. Wszystko zależy jak kto jeździ, spala w zależności od kierowcy. Moja pali od tygodnia średnio 7.8, a kuzynowi 6.6. Demon prędkości bez żadych softów, ale daje radę i satysfakcje.
5,3
Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW
Audi A3 8P
Kupiłam auto przy przebiegu 290k. Po 2 latach na blacie 360k. Nie mam pojęcia jaki ma to związek, ale po zmianie sprzęgła z dwumasa na nowe, spalanie spadło ze średniego 6.2-6,5 do 5.2l/100km. Najwięcej spaliła na autostradzie, przy prędkościach ok. 170km/h i 4 osobach w aucie - wtedy spalanie doszło do 7 litrów. Ogólnie auto bardzo ekonomiczne, polecam.
5,8
Hatchback 3d 1.6 TDI 105KM 77kW
Audi A3 8P
Wszystko zależy od stylu jazdy i miejsca w którym się jeździ. W mieście średnie spalanie na poziomie 5.5-6.5 litra. Na wsiach 4.5-5.5l. Na autostradzie przy 140/h spalanie 6.7l. W korkach potrafi spalić 7-8l. Rekordowe spalanie przy 80/h na autostradzie udało się uzyska rzędu 3.8 l.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 27
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Audi A3 8P Hatchback 3d