Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C7 Avant Facelifting

Wojtek, 2 lata temu
Silnik 2.0 TDI ultra 190KM 140kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Najlepiej prowadzące się auto jakie miałem (punkt odniesienia: Mondeo MK5, Skoda Superb, Kia Sportage, Skoda Octavia, Ford Focus). Dynamika, zachowanie na drodze, hamowanie - samochód bezkonkurencyjny w tym zakresie. Rozczarowuje "mechaniczność" wyposażenia. Kia sportage z 20212 roku, Mondeo z 2015 roku były o dwa poziomy wyżej jeśli chodzi o elektronikę, sterowanie, obsługę, co wydało mi się paradoksalne... W Audi A6 z 2016 roku nie ma nawet portu USB... Przez łącze Audi podłączyłem przejściówkę do USB i już jest, ale sposobem, a nie w standardzie... Co charakterystyczne dla tego auta to, że daje dużo większą frajdę z prowadzenia niż z jazdy w charakterze pasażera. Prowadzi się znacznie lepiej niż Superb, ale pasażerowie twierdzą, że Superb był dużo lepszy. Tu dla pasażerów jest dużo mniej miejsca i poczucie komfortu jest mniejsze w Audi... Słabsze w stosunku do Superba jest też w audi nagłośnienie. Na duży plus trwałość materiałów z których wykonano wnętrze. Po 110 tys km nic wciąż nie skrzypi, nie trzeszczy, nie stuka. Wiem, że każda ocena może być subiektywna. By mogła być pomocna innym myślę, że dobrze odnieść się do innych aut, które być może czytający tą opinię użytkowali. Najwłaściwsze wydaje mi isę porównanie ze Skodą Superb. Auto z grupy VW, ten sam silnik, ta sama skrzynia. Niby wrażenie powinny być podobne, ale nie są. W szczegółowym opisie będę sien
Wrażenia
4,0
Silnik
Tu mam problem. Frajdę z jazdy ten silnik daje bezapelacyjnie. Niestety ciągłe problemy to z wyskakującą kontrolką wtryskiwaczy ("sprężynka") i utratą mocy, to trzeba było wymienić sondę lambda, a teraz z kolei problem z wtryskiwaczem ad blue. Jak dla mnie psuje to wizerunek Audi.
5,0
Skrzynia biegów
Tu spokojnie 5 gwiazdek. To ta sama skrzynia DSG, którą użytkowałem w Superbie. Jednak zachowuje się jak o klasę lepsza. Nie wiem, czy to kwestia elektroniki i sterowania skrzynią, czy też inna przyczyna (silnik też ten sam), ale jak dla mnie działa modelowo. Każdy bieg na czas, jej działanie jest przewidywalne. W Superbie takie nie było.
5,0
Układ jezdny
Tu znów porównam do Superba. Superbowi blizej do bujającego dyliżansu. Tutaj zawieszenie jest nieco twardsze, ale samochód daje wrażenie komfortu i wyeliminowano niepotrzebne bujanie. Audi wybite przez dziury, nierówności - bardzo szybko i kontynuuje jazdę bez zbędnego bujania. Trzyma się też stabilnie drogi na zakrętach, a układ kierownicy działa ultra precyzyjnie.
5,0
Karoseria
To pewnie rzecz gustu. Mnie podoba się
Komfort
5,0
Widoczność
Nie za duzy, nie za mały - w sam raz. Do poczucia komfortu przydałaoby się więcej współczesności, tj sterowania elektroniką, audio, obsługa telefonu po polsku, porty USB, których tu brak w standardzie!
5,0
Ergonomia
Po prostu pięć gwiazdek. Nic dodać, nic ująć. Rozczarowuje trochę wielkość bagażnika w wersji kombi, która w tej klasie odbiega wg mnie od standardu .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Modelowe. W moim samochodzie jest ogrzewania postojowe. Zorientowałem się też, że kiedy włączam silnik zimą uruchamia się też ogrzewanie postojowe, które zapewnia ciepło od razu po uruchomieniu silnika. Po kilku minutach wyłącza się, ale wówczas w środku panuje już komfort termiczny. Temperatura nie faluje jak w fordzie mondeo. Wentylacja bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie jako kierowcy jest jak trzeba. W sam raz (nie jestem wysoki). Pasażer obok kierowcy również nie ma co narzekać. Jest dość miejsca ale bez fajerwerków. Tył natomiast jest po prostu ciasny w porównaniu do konkurencji z klasy. Nikomu nogi nie zdrętwieją, ale jeśli z tyłu usiądzie trzy dorosłe osoby - jest po prostu ciasno i wówczas osoba na środku nie wie co zrobić z nogami (na środku jest olbrzyyyymi wał). Tu w stosunku do Skody Superb jest przepaść na korzyść Skody.
5,0
Wyciszenie
W środku nie słychać, że to diesel. Jest cicho. Przy prędkościach autostradowych jest naprawdę komfortowo i cicho. Dopóki nie prowadziłem nowego Audi A8 uważałem, że jest super :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Różowo nie jest . Wymiana tarcz i klocków w autoryzowanym serwisie to 5.700 zł... Dobra alternatywa poza autoryzowanym serwisem 2.700 -3.000 zł. Wymiana oleju w skrzyni co 60 tys km również tania nie jest. Sonda lampbda z wymianą, nieco ponad tysiąc.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka jakość i wysoka cena... Pięć gwiazdek byłoby, gdyby wysokiej jakości towarzyszyła umiarkowana cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od nowości nie wymieniłem ani jednej żarówki. Nie ma żadnych drobnych usterek. Nic nie odpadło, nie odkształciło się, nic nie trzeszczy. Jest naprawdę dobrze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik i wieczne grzebanie przy nim. Może mam akurat pecha, ale w ciągu trzech lat poruszania się tym samochodem z silnikiem i niedoskonałościami/awariami byłem już z 7 razy. Ostatnio zaproponowano mi wymianę modułu sterującego silnikiem za ok 5-6 tys zł. Na razie nie skorzystałem...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI ultra 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A6 C7 Avant Facelifting 2.0 TDI ultra 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C7 Avant Facelifting