Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C7 Avant Facelifting

Artur S, 8 miesięcy temu
Silnik 3.0 TDI competition 326KM 240kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 207 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi A6 C7 Avant Facelifting 3.0 TDI competition 326KM 240kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Prawdziwe quattro 4x4, pokazuje swoje zalety jak tylko robi się ślisko na drodze. Mimoze m 5m długości i waży ponad w tony, można objechać ciasne rondo bokiem jak maluchem.
5,0
Całokształt
A6 competition jest jak Audi S6 tylko pali połowę mniej. Dzięki sprytnemu zabiegowi jakim jest wstawienie znaczka V6T na blotnikach i emulacji dzwięku ukladu wydechowego często mylony jest z silnikiem benzynowym. Moim zdaniem jest to auto kompletne, które zaspokoi wymagania najbardziej wymagających kierowców. Poza tym to ostatnia A6 z klasycznymi wskazówkowym zegarami, ktore tworzą niepowtarzalny klimat. Do tego wysoka jakość materiałów i dobre spasowanie elementów sprawia,że można poczuć się wyjątkowo. Wersja competition posiada drewniane panele na desce rozdzielczej w które są wprasowane listwy aluminiowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
326KM, 650Nm i 5.0s do 100km/h ze staru zatrzymanego robi wrażenie. W osiagnieciu tego wyniku tej ponad 2 tonowej maszynie pomaga procedura startu i prawdziwy stały napęd quattro. Mimo,że silnik wspomagany jest dwoma turbinami można odnieść wrażenie, że reakcja na gaz jest leniwa i auto potrzebuje chwili na pobudkę. Aby temu zaradzić warto pobawić się łopatkami przy kierownicy lub ustawić tryb Dynamic. Mimo, że to diesel to ochoczo kręci się do 5200 obr/min gdzie dopiero zaczyna się czerwone pole. Ciekawostka, czerwone pole jest dynamiczne, bo gdy silnik jest zimny to zaczyna się przy 4500 obr/min.
5,0
Skrzynia biegów
Mimo,że to 8 biegowa skrzynia hydrokinetyczna, radzi sobie świetnie i żwawo zmienia biegi. W trybie Dynamic robi to szorstko ale tak ma być! W pozostałych trybach jest delikatna i miękka. W sportowej zabawie niewątpliwie pomagają łopatki na kierownicy, które pozwalają ustawić silnik na odpowiednich obrotach.
5,0
Układ jezdny
Posiadam wersję z pneumatycznie regulowanym zawieszeniem, które jest genialne. Mimo,że auto oryginalnie stoi na 20" felgach z oponą o profilu 35, to w trybie comfort auto pływa na nierównościach. A gdy zajdzie potrzeba pobawić się w zakrętach, w trybie Dynamic można obniżyć zawieszenie i amortyzatory utwardzą się dając poczucie pełnej kontroli nad autem. Dopełnieniem jest tu aluminiowe zawieszenie wielowahaczowe, które choć nie jest tanie uchodzi za trwałe.
5,0
Karoseria
Karoseria wbrew wielu opiniom nie jest cała z aluminium. W W A6 competition z aluminium są błotniki przednie i 4 drzwi. Maska, tylne błotniki, tylna klapa i dach są z ocynkowanej blachy stalowej. Ten luxus jest zarezerwowany ttlko dla modelu A8. Mimo tego, auto nie ma kłopotów z lakierem czy rdzą. Podwozie auta jest bardzo dobrze chronione osłonami, które zabezpieczaĵą przez wnikaniem soli w okresie zimowym.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w aucie jest dobra i nie znajduję słabych punktowo w tym obszarze. Poza tym przy parkingowych manewrach pomaga 8 kamer wysokiej rozdzielczości tworzących obraz 360 stopni. Sķladane, samościemniające i podgrzwane lusterka boczne pozwalają łatwo dostrzeć interesujący nas obszar.
5,0
Ergonomia
Jak to w aucie klasy premium,. Wszystko jest na swoim miejscu. Choc jeśli miałbym się do czegoś przyczepić to do systemu MMi w Audi. Nie jest tak intuicyjne jak iDrive w Bmw. Ale do tego też można się przyzwyczaić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brakuje mi ogrzewanej przedniej szyby z Forda ale mamy za to vebasto, które oprócz przedniej szyby ogrzewa nam też pozostałe, kabinę i wstępnie silnik. Więc nie można narzekać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dużo miejsca i nawet duży chłop nie będzie miał problemów ze znalezieniem wygodnej pozycji. Z tyłu też jest dobrze, jednak długość auta wskazywałaby,że miejsca znajdziemy tam więcej. Mimo,że auto jest na 5 osób to komfortowo widzę podróż dla 4 osób, ze względu na spory tunel srodkowy (quattro). Bagażnik jest bardzo duży i ustępuje wielkością tylko skodzie superb.
5,0
Wyciszenie
A6 w trybach efficiency i auto jest ciche i daje poczucie komfortu. Można się zrelaksować cicho słuchając muzykę. Szyby w przednich drzwiach są podwójnie klejone co dodatkowo pomaga w wytłumienia niechcianych dzwieķów z zewnątrz.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nie jest auto dla kogoś kto zarabia średnią krajową. Części nie są tanie, choć tragedii nie ma bo to nie S6 ani RS6. Lecz należy jeszcze pamiętać o kosztach robocizny. Spalanie średnie z 10k km - 9.5l/100km jak na tą moc jest super ale koszt 100km to jednak 63 zł + addblue. Koszt przedniego zawieszenia lemfordera to ok. 3k zł
4,0
Stosunek jakość/cena
A6 competition to auto warte swoich dużych pieniędzy. Dzięki technice jaką posiada jest autem kompletnym, dlatego kupiłbym je raz jeszcze bez wahania. Prezentuje się dostojnie, daje frajdę z jazdy a kiedy trzeba zamienia się w komfortową limuzynę . Może być rodzinym autem na codzień i długie wycieczki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nie zawidlo mnie w żadnym aspekcie, być może dlatego, że jestem osobą która o auta dba. Wymiana oleju co 10k km, prewencyjne przeglądy i wsuchiwanie się w dźwięki pojazdu. Jak tylko coś usłyszę niepokojącego to namierzam i eliminuję.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek po ponad roku z tym autem.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI competition 326KM 240kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A6 C7 Avant Facelifting