Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A6 C8 Avant

carambaras, ponad rok temu
Silnik 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 96 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Audi A6 C8 Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Układ: 400Nm + quattro + tylna oś skrętna + sportowy układ kierowniczy + DCC jest najlepszą rzeczą w tym aucie. Jeździłem tym samym A6 w różnych konfiguracjach i jedną lepszą było... 400Nm w silniku benzynowym, czyli 45TFSI. Ale ono "pali 2-3 litry więcej w mieście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Ten typ tak ma, że siada pod obciążeniem
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto, 2-litrowy silnik pozytywnie mnie zaskoczył, ale - uwaga - tylko jako Quattro! Komfortowy, cichy i pojemny, wymaga jednak sporego doposażenia, aby sprawiać naprawdę dużo frajdy z jazdy (tylna oś skrętna, DCC, sportowe siedzenia, pełen pakiet asystentów jazdy (niestety, nie zawsze działają poprawnie), niskoprofilowe opony i przednia szyba akustyczna. No i koniecznie Bang&Olufsen :) Jeździłem tym autem w różnych wariantach - jako zastępcze - i jest to zdecydowania najlepsza konfiguracja (40 quattro). 3-litrowa jest lepsza jedynie na autostradzie, wszędzie tam, gdzie potrzeba szybko przyspieszyć, 2-litrówka bije ją na głowę. I kosztuje przynajmniej 15% mniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, oszczędny, bez turbodziury - nie zawiesza się jak 3-litrówka po wciśnięciu gazu "do dechy". Trzeba pamiętać, że poza autostradą układ quatro dość często automatycznie się włącza, na co wskazuje różnica w spalaniu: jeździłem 40 z napędem na przednie koła i auto paliło min 1 litr/100 km mniej. Nie bierze oleju (uwaga, w fabryce leją oszczędnie!). Jedyna awaria wokół silnika to uszkodzenie czujnika DPF przy zaworze recyrkulacji spalin (1,5 tygodnia czekania na część).
5,0
Skrzynia biegów
Lepsze DSG niż w VW: zmienia szybko, rzadko się "zawiesza", bezawaryjna.
5,0
Układ jezdny
Z DCC bajka, ale to nie jest Mercedes! Czyli zawieszenie sprawnie wybiera nierówności, ale jest dość twarde (w AUTO), pozycja COMFORT zdecydowanie podnosi komfort w trakcie długich podróży. Na kołach 19"
5,0
Karoseria
Jedyny minus to: bagażnik, jest niski! Obszerny, ale niski, dlatego często korzystam z siatki oddzielającej bagażnik od kabiny - wyjmuję roletę, aby postawić kabinówki "na kant". Karoserię łatwo "ogarnąć", ale chyba tylko ze wspomaganiem typu kamery tył / przód i 360. Do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja... :).
Komfort
5,0
Widoczność
Wzorowa. Tylko w VW busie jest lepsza :)
5,0
Ergonomia
I tu niespodzianka: do ekranów dotykowych łatwo się przyzwyczaiłem, choć gdyby działało (przynajmniej poprawnie) sterowanie nawigacji głosem, byłoby jeszcze lepiej. Pisanie po ekranie w trakcie jazdy, to nie jest dobry pomysł! Poza tym podział systemu sterowania infotainment (jakie jest polskie słowo???) na 2 ekrany jest genialny: na jednym "leci" nawigacja, na drugim Yanosik :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zainwestowałem w ogrzewanie postojowe, warte swojej ceny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku bardzo dużo miejsca, z tyłu kanapa najwygodniejsza w klasie, ale dla 2 osób, pośrodku tylko dzieci usiądą, ale już takie bez fotelika, a jeszcze nie za duże. Kierowca i pasażer mają sporo miejsca, komfortowy podłokietnik nie przeszkadza.
5,0
Wyciszenie
Konfigurując auto nie wiedziałem, że zamawiając ogrzewanie przedniej szyby (użyłem raz przez 4 lata, bo zawsze używałem ogrzewania postojowego) zamawiam z przodu szybę podwójną, czyli wyciszająca. Do tego automatyczne domykanie drzwi (było w pakiecie, nie zamówiłbym wówczas) zawiera dodatkowe uszczelki w drzwiach, które również świetnie wyciszają auto. Tak więc jeżdżę autem, w które niewprawione ucho nie słuszy w środku 4-cylindrowego diesla :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest premium, więc każdy element wyposażenia, części zamienne i akcesoria są naprawdę drogie. Natomiast auto jest naprawdę oszczędne, jak na oferowaną dynamikę. W mieście 10 litrów (duże miasto z częstym przyspieszaniem spod świate†, spokojna jazda to 8-8,5 litro/100 km. Pod miastem do 6 litrów w tempie do 120, powyżej 7.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie bardzo rozumiem logikę, zgodnie z która A6 jest droższe niż Mercedes E klasa z porównywalnym silnikiem i wyposażeniem. Dodatkowo - w przypadku silnika 3-litrowego - komfort jednostki napędowej jest nieporównywalnie gorszy niż w takim Mercedesie (głośno, trzęsie, etc.). Auto w 2019 było nowym modelem i było bardzo drogie w zakupie, teraz jest dużo "tańsze" jeśli uwzględnić stosunek jakości do ceny teraz i w 2019 roku,
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedna poważna usterka - awaria czujnika DPF przy zaworze recyrkulacji spalin. jedna akcja serwisowa (wymiana alternatora). I jednak problem z zawieszeniem: "siada" pod dużym obciążeniem, przy czym duże obciążenie zaczyna się od 3-4 dorosłych w środku, bez bagażu. Serwis nic nie pomógł ("ten typ tak ma!"). Szkoda, bo auto jest naprawdę fajne!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 40 TDI 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A6 C8 Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A6 C8 Avant