Szukaj

Informacje o Audi A6 C8 Avant

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Audi A6 to ósma już generacja luksusowej limuzyny segmentu premium, generacja o nazwie C8 stanowi ewolucję stylistyki poprzedniego modelu (C7) ze szczególnym uwzględnieniem charakterystycznych elementów, które pojawiły się z nowym A8 i A7. Limuzyna z Ingolstadt mierzy  4939 mm długości, 1886 mm szerokości i 1457 mm wysokości, rozstaw osi wynosi 2924 mm. Bagażnik pomieści tyle, co w poprzedniej generacji (530 l), jest bardziej ustawny, a dostęp do niego ułatwiony.

czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Audi A6 C8 Avant – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,1 m
Promień skrętu 6,05 m
Długość 4939 mm
Szerokość 1886 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2110 mm
Wysokość 1467 mm
Rozstaw osi 2924 mm
Rozstaw kół - przód 1630 mm
Rozstaw kół - tył 1617 mm
Zwis przedni 920 mm
Zwis tylny 1095 mm
Prześwit 155 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1055 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 999 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1527 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1501 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1467 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1436 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 565 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1050 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1176 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1978 mm
Wysokość progu załadowczego 632 mm

Oceny Audi A6 C8 Avant

Liczba ocen: 19
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~MarPO
Audi A6 C8
Avant 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Auto bardzo wygodne, trochę mało zwrotne przy parkowaniu (brak tylnej osi skrętnej), dość ciężkie (silnik 3.0, dach panoramiczny, hak), dynamiczny silnik, faktycznie przy większych prędkościach słychać szum powietrza od lusterek, zdarzają się przejściowe problemy z wyświetlaczem, ostatnio przybyło cieczy (paliwa) w misce oleju od niedokończonych procesów wypalania DPF, układ jezdny mniej precyzyjny od BMW, ale za to bardziej komfortowy. Miałem naprawiany na gwarancji wtryskiwacz przy przebiegu ok 50 tys. km.
4,8
~carambaras
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Bardzo dobre auto, 2-litrowy silnik pozytywnie mnie zaskoczył, ale - uwaga - tylko jako Quattro! Komfortowy, cichy i pojemny, wymaga jednak sporego doposażenia, aby sprawiać naprawdę dużo frajdy z jazdy (tylna oś skrętna, DCC, sportowe siedzenia, pełen pakiet asystentów jazdy (niestety, nie zawsze działają poprawnie), niskoprofilowe opony i przednia szyba akustyczna. No i koniecznie Bang&Olufsen :) Jeździłem tym autem w różnych wariantach - jako zastępcze - i jest to zdecydowania najlepsza konfiguracja (40 quattro). 3-litrowa jest lepsza jedynie na autostradzie, wszędzie tam, gdzie potrzeba szybko przyspieszyć, 2-litrówka bije ją na głowę. I kosztuje przynajmniej 15% mniej.
4,6
~D3c
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Auto kupiłem jako nowe w wyprzedaży rocznika 2018. Jestem miło zaskoczony pojazdem. Wysoko oceniam jego komfort, prowadzenie, wykonanie i b. Niskie spalanie. Nie jest to pojazd dający tyle frajdy z jazdy co BMW, z którego się przesiadłem, ale chyba zdziadziałem, bo coraz bardziej doceniam jego komfort i płynność jazdy. Jeżdżę sporo tras i w tych warunkach pojazd sprawdza się wyśmienicie. 600-700 km to żaden problem. Zero zmęczenia. B. Niskie spalanie w mieście i na trasie. Średnie spalanie z 12 tyś. Km wynosi 6.7L/100km. Autko bardzo ekonomiczne nawet przy wysokich autostradowych prędkościach. Przy prędkościach 200-220 spala ok 10L!!! Przy prędkości 210 ma nieco ponad 2500obr/min. Normalna jazda autostradowa bez szaleństw to spalanie na poziomie 6-6.5L. Trasa z prędkościami do 100km/h poniżej 5L/100km!!! Miasto w zależności od natężenia ruchu i korków. Podczas zabawy w eco driving w mieście gdy nie było korków potrafi spalić ok 5.5L. Normalny ruch miejski ok. 7-7.5L. Maksymalnie w mieście w korkach i dynamicznej jeździe spalił niecałe 10L. Bmw 520d które użytkowałem poprzednio palił w tych samych warunkach średnio o 1.5L-2L więcej mimo 8 stopniowej skrzyni. Pojazd naprawdę dopracowany w każdym szczególe. Długo się wachałem pomiędzy nowym bmw 520d g30 i mercedesem e220d w213, ale z każdym przejechanym kilometrze czuję, że dokonałem słusznego wyboru.
Średnie spalanie dla Audi A6 C8 Avant
8,6 – 9,9
l/100 km
5,3 – 8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Auto mam od 9 miesięcy przejechałem Ok 16tys km ( koła 19 cało runflaty ) Tryb efficency to jest porażka , więcej da się zaoszczędzić na trybie comfort jeśli chcemy oszczędzać . W mieście Warszawa przy korkach itp średnio trzeba liczyć 7 litrów , jeśli jeździmy w pustym mieście i przewidujemy dobrze hamowania/wytracania prędkości do świateł itp. To da się zejść nawet w okolice 4.7-5.2 litra ( weekendy kiedy ruchu wogole nie ma ) Na trasie auto najbardziej „lubi „ prędkość 95-100km obroty Ok 1.6 tys i 6-ty bieg wtedy spalanie jest najniższe mi średnio wychodzi min. 4.1- 4.6 litra maks . Prędkości 120-140km niestety nie są eko dla tego silnika min. 6.1- maks 6.6 litra . Tryb dynamic i skrzynia w pozycji S to 10litrow min. ;) w mieście
9,9
Audi A6 C8
Avant 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Auto świetnie jeździ z tym silnikiem (quatro i 286km). Po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu po prostu rewelacja zbiera się niesamowicie i zupełnie nie czuje się sporej masy auta. Co do spalania to .... No cóż przy trasie koło 500 km nigdy nie udało mi się zejść poniżej 7l . 8-9 traktuje jako absolutne minimum 10-12 standard przy dużej przyjemności z jazdy no w Polsce często nieco powyżej dopuszczalnych prędkości. W mieście natomiast między 12-15l i proszę tutaj nie liczyć na wyniki katalogowe naprawdę nie ma sensu. Raz jeszcze przyjemność z jazdy rekompensuje stosunkowo wysokie spalanie. Auto moim zdaniem zdecydowanie do jazdy po autostradzie z dużymi prędkościami. Po mieście mój niechlubny rekord to 387km do zapalenia kontrolki paliwa.
6,9
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Spalanie po miescie 100k mieszkancow, jadąc dynamicznie 7,2l, spalanie przy predkosciach 160-180kmh 6.7l, spalanie 180-210kmh 7,5l, przy 180kmh obroty 2100, jadac po krajowych drogach zgodnie z przepisami 4.8l

Usterki Audi A6 C8

Liczba wpisów: 27
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 7
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
4 komentarze
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 13
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
12 komentarzy
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 3
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
12 komentarzy
Audi A6 C8 Avant