Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A8 D2 S8 Sedan

Bodybuilder, 18 lat temu
Silnik 4.2 V8 340KM 250kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 201 tys. km
Audi A8 D2 S8 Sedan 4.2 V8 340KM 250kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
3,92
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Super nieprzećiętny samochód o stosunkowo zdrowych kosztach utrzymania. Jednak jak szukasz naprawde super komfortu dużej limuzyny to kup sobie Mercedesa albo BMW 7
Wrażenia
4,0
Silnik
Ja jeżdże A-ósemką z kompletnym s-pakietem i chipem tuningowym zwiększającym moc do 330 km. Samochód to ciekawy model pomiędzy A8 i S8. Sinik na viegu jałowym i podczas jazdy pracuje troche bardziej narowiście niż standardowy i wydaje z siebie przepiękny ryk dodatkowo spotęgowany sportowym wydechem. różnica w stosunku do zwykłego 4.2 jest duża, a w porównaniu do CL420 to można powiedzieć, że MB to wół.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzymia tiptronik jest ok, tylko że ręczna zmiana jest zabardzo opóźniana. W moim aucie jest przekładnia cztero-stopniowa z nadbiegiem co powoduje większe spalanie niż w wersjach od 97` z pięcio-stopniowymi przekładniami. Jednak do sposobu przełączania biegów i kultury pracy nie można mieć żadnych zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Super ale nie na polskie drogi. Zawieszenie Koni jest sprężyście twarde i daje o sobie znać podczas jazdy. Przy niskich temperaturach jest jeszcze gorzej i czasami trzeba uważać żeby nie połamać sobie zębów :)
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu b.dobrze, do tyłu troche słaba. Czasami dodatkowym utrudnieniem są zaparowane szyby, z którymi układ wentylacji nie radzi sobie błyskawicznie...
5,0
Ergonomia
Tutaj duży plus! Wszystko intuicyjnie i pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko fajnie, tylko parujące szyby czasem wku....ją :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
B. przytulne wnętrze. Kierowca czuje się jakby był "opatulony" siedzeniami, kokpitem itd. Poczucie jakby było się integralną częścią samochodu. Recaro sprawdza się rewelacyjnie, z tyłu kiepsko wyprofilowana kanapa.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre. W moim egzemplarzy słychać tylko buczący wydech, który cichnie powyzej 1800 obr/min.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
moja cztero-biegowa wersja pali w mieście od 17 do 24 litrów, na trasie ok 13l. Ważną sprawą jest tutaj zastosowanie sekwencyjnej instalacji LPG, która pracuje rewelacyjnie! Jest bezobsługowa, nie obcina osiągów, silnik pracuje ciszej, pali tyle samo gazu co benzyny, tylko że jest to paliwo połowe tańsze. Jednym słowem koszty paliwa jak w silniku 2 litry benzyna, instalacja - 8 tys. zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu jest raczej śmieszna jęzeli chodzi o starsze egzemplarze jednak koszty utrzymania, jakby nie było, sprowadzają na ziemie. Za wszystko płaci się podwójnie niż w zwykłym samochodzie, za paliwo, za oleje, za części...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psujące się drobiazgi czasem denerwują, ale nie są strasznie drogie. ja wymieniałem dotąd uszczelke w przekładni quatro (100zł), pompe paliwa ( w serwisie 3500zł, w Inter Carsie 500zł...) klocki (300 zł) żarówke xenon (250z) czujnik ciśnienia oleju i kabel od ABS - to typowe dla A8
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najbardziej uciążliwa była pompa paliwa - czekałem na nią miesiąć, nie było jej ani w polsce, ani u producenta(VDO) w niemczech. Jednak zawsze pozostaje kupno jej u dealera od ręki za 3500zł...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 340KM 250kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
16,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A8 D2 S8 Sedan