Układ elektryczny
: Tylne reflektory oraz silniczki hamulca postojowego
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dosyć legendarny o dobrych opiniach moja jednostka to 3.0 V6 asb bez DPF po przebiegu 440 tyś silnik chodzi cicho płynnie i ma pełną moc , nie ma z nim jakichkolwiek problemów rozrząd cicho nawet podczas zimnego rozruchu. Przy tym przebiegu musiałem wymienić uszczelki pod wtryskiwaczami reszta osprzętu wydaje się nadal fabryczna i sprawna. Mój egzemplarz ma 440 tys samochód luksusowy 21 letni ( nie oszukujmy się mało który realnie ma mniej niż pół miliona ) dopiero po tym przebiegu i wielu właścicieli którzy zaoszczędzali na serwisie pojawiają się problemy, dbamy szanowany i serwisowany silnik myślę, że bez najmniejszego zająknięcia zrobi 500-700 tyś km bez większych ingerencji
4,0
Skrzynia biegów
W moim przypadku oryginalna skrzynia padła przy przebiegu 410 tyś km , wymieniłem na drugą z Anglika i jest ok. Przy zakupie fajnie by było mieć udokumentowanie serwisów lub regeneracji skrzyni - niestety skrzynie dobre ale po przebiegu 300-500 tyś nadają się do regeneracji
5,0
Układ jezdny
Za układ jezdny śmiało mogę dać 5 tke. Zawieszenie pneumatyczne nie sprawia żadnych problemów, jest bardzo komfortowe wręcz nadaje uczucia płynięcia po drodze . Daje możliwość wyboru trybu pracy ( dynamik,komfort, automat,lift) oprócz sztywności pozwala zmienić prześwit , świetna sprawa gdy jakaś sytuacja zmusi nas zjechać na drogę nie utwardzoną. Prowadzenie pewne , napęd quattro pozwala na precyzyjne wyczucie samochodu na zakrętach, nie buja się ani nie przechyla jest mocno doklejony do drogi - nie będę tu porównywać do samochodów sportowych bo nie ma to sensu ale jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt , że jest to limuzyna to prowadzi się świetnie czuć, że jedziemy krową ale w razie potrzeby potrafi być precyzyjna niczym skalpel.
5,0
Karoseria
W całości wykonana z aluminium oprócz niższej masy przy konkurencji jest odporna na korozję - zima czy trzymanie pod chmurką to nie przeszkoda dla wszystkich generacji A8-emek
NA ŻYWO
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj dam trójkę, długi przód, długi tył szeroki samochód słupki dosyć grube podczas jazdy nie ma na co narzekać ale czujniki parkowania muszą być sprawne bo w innym wypadku nawet jak jeździmy autem dłużej nie będziemy w stanie wciskać się w miejsca parkingowe na centymetry.
4,0
Ergonomia
Wszystko ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Robi wrażenie, zarówno opory toczenia jak i wiatru są na bardzo wysokim poziomie aby nie obijać w bawełnę samochód jest w stanie komfortowo podróżować z prędkością 200 km/h - można słuchać radia , wiadomości czy rozmawiać normalnie z pasażerem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód dosyć kosztowny w serwisowaniu części nie zawsze mają cholendarne ceny ale są też takie które potrafią kosztować do tego mniej lub bardziej trapiące małe pierdoły (czujniki elektryka) i zbiera się średnio uogólniając przez 3 lata gdybym miał podzielić koszty utrzymania samochodu i wycisnąć kwotę miesięczna była by na poziomie 700-900 zł nie licząc oczywiście paliwa. Tanio nie jest biorąc pod uwagę wartość samochodu ale jego klasę i stosunek jakości komfortu do kosztów utrzymania wydaje mi się jak najbardziej racjonalny :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko o lepszy wóz na trasę w tym przedziale cenowym nawet biorąc pod uwagę koszty utrzymania nadal A8 semka nie traci na blasku
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Takich jest sporo i to one powodują suma sumarum pokaźne koszty utrzymania. Jest trochę czujników i elektroniki która lubi szwankować - im bogatsza wersja tym większe prawodobienstwo drobnych usterek. Kiepskie ledowe lampy tył ( łapią wilgoć wypalają się diody) brak zamienników, wysokie ceny używanych lub z serwisu ( koszt uzyw. Lamp tył w dobrym stanie to spokojnie 4 tys zł)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Występują rzadko ale w zaniedbanych egzemplarz z przebiegiem realnym pod milion może zepsuć się wszystko a to może kosztować . Począwszy od osprzętu gdzie na start możemy wrzucić kilka dobrych tysięcy po rozrząd i skrzynie biegów - gdzie suma obydwu może przekroczyć spokojnie nawet 20 tyś zł i zawieszenie pneumatyczne pancerne ale chcąc zregenerować amortyzatory musimy liczyć co najmniej 6 tys zl
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 TDI 233KM 171kW
[l/100km]