Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Allroad C5

KacperD, 7 lat temu
Silnik 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi Allroad C5 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto ma bardzo fajną i przyjazną dla oka bryłę, zderzaki przód, tył i dach w matowym kolorze co dobrze się komponuje z metalicznym kolorem. Do tego wszystkiego poszerzone nadkola daje agresywnego charakteru
Wrażenia
5,0
Silnik
2.7T V6. Co więcej chcieć; Turbo na każdy rząd cylindrów, 250KM 350Nm. Wystarczająca moc jak na takie auto, moment robi swoje, co przekłada się na spalanie. Ale coś za coś, jakoś trzeba to napoić. Jeżdząc po mieście nie wykorzysta się potencjału samochodu, lecz na trasie nie ma mocnych. Dla osób lubiących moc, zawsze można zmienić program, parę części i 350KM/450Nm gwarantowane. Ale czy to jest potrzebne ? Moim zdaniem nie.
4,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni. Hmm. Brakuje jej szybszego i mądrzejszego "myślenia" przy zmianie biegu na niższy lub wyższy. Chwila zastanowienia i zmienia bieg, można się przyzwyczaić, lecz jak ktoś jeźdzł nowym S-tronic lub DSG to widać postęp w technologii w porównaniu do Tip-tronica. Najgorsze wg mnie jest to, iż przy wciśnięciu pedału gazu do końca, niepotrzebnie redukuje do najniższego biegu i obrotów rzędu 6000+ i za dołownie 1-2sek zmienia bieg na wyższy (jadąc spokojnie na 5biegu redukuje na 2 bieg i po chwili zmienia na 3) co moim zdaniem zabija silnik i jest niewygodne.
5,0
Układ jezdny
Brak słów. Nic nie stuka, nic nie puka, nic nie czuć przy jeździe na dołach, samochód dosłownie przeskakuje. W porównaniu do "zwykłej" A6 C5 2.8Q jaką jeździłem tutaj komfort jest na bardzo wysokim poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
Czy jeżdzi się na najwyższym poziomie prześwitu czy na najniższym to samochód jest tak skonstruowany, że widać wszystko. W takiej klasie samochodu brakuje jedynie lusterek fotochromatycznych i czujników deszczu, co ułatwiłoby jazdę w trasach.
5,0
Ergonomia
Wygoda jazdy na najwyższym poziomie, do tego bardzo wygodne podgrzewane skórzane fotele. Dużo bardziej ergonomiczny niż "zwykłe" A6.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z nawiewów wieje jak w kieleckim, ewentualnie halny. A tak na poważnie to Auto szybko się nagrzewa, duża ilość kratek wentylacyjnych daje możliwość szybkiego odparowania szyb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jadąc w trasę w 4 osoby jest wystarczająco miejsca, tak aby każda osoba miała miejsca pod dostatkiem. Pod ręką jest duża liczba schowków i dodatków ułatwiających podróżowanie (zapalniczka, popielniczka, schowki w fotelach, w boczkach drzwi, do tego podłokietnik na środku tylnej kanapy. Patrząc na przestrzeń kierowcy wszystko jest pod ręką. Pzyiski do regulacji zawieszenia, esp, radio, multifunkcja. Jak na samochody z 2000+r warunki jak w limuzynie
5,0
Wyciszenie
Cisza i spokój. Wyciszając radio i jadąc autostradą nie słychać nic oprócz ryku silnika i zasysania turbin. Ale to chyba jest zaleta a nie wada :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując auto o masie +/- 2000kg 250KM 350Nm 4x4 trzeba być świadomym spalania i kosztów eksploatacji. Wszystko jest zależne od osobowości, stylu jazdy i tego jak dba się o samochód. Części zamiene nie są drogie, lecz pneumatyka i doładowanie już wchodzi na inny poziom - zero używek, jedynie zamienniki i nowe części. Nie ma co nastwiać się na EKO i niskie koszty utrzymania bo to nie jest 1.9tdi.
5,0
Stosunek jakość/cena
1:1 Cena=Jakość
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Polskie drogi mają to do siebie, że zawieszenie się sypie. Ale to norma jak w każdym samochodzie. Wg mnie drobnymi usterkami są wycierające się przyciski na desce, ale nie są to auta nowe tylko takie co mają kilkanaście lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pneumatyka, Turbo, tip-tronic, ale jest zależne od stylu jazdy. "Dziadując" i nie wkręcając na max obroty w mieście nic powanego się nie stanie. Jada ektremalna na Sport w mieście to minimum 20l Pb

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
18,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
18,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi Allroad C5