Układ elektryczny
: Jazda na pradzie, chociaz zasieg moglby byc lepszy.
5,0
Całokształt
Bardzo przyjemny w prowadzeniu samochod, nie ma jakiejs wiekszej ekscytacji ale bardzo przyjemnie sie go prowadzi. Bardzo fajna jazda na pradzie, w ustawienie dynamic potrafi pokazac pazur. Zawieszenie podstawowe sprezyste i dajace pewnosc w jezdzie. Silnik benzynowy i skrzynia daja rade, ale najfajniesze wrazenia z jazdy na pradzie. Czesc plastikow w srodku samochodu nie przystoi do ceny jaka trzeba zaplacic. Aplikacja to jakis zart. Przejecchane dopiero 4 tys ale coraz bardziej przekonuje sie do tego samochodu. Samochod naprawde cichy. virtual kokpit robi robote, system MMI na plus.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy, daje rade. Nie bede sie tu rozpisywal bo za krotko nim jezdze a i tak preferuje jazde na pradzie. Spalanie w trasie przy pelnej baterii , okolo 450 km powyzej 8 ltr, przelot z pelna bateria trasa oklo 800 km powyzej 9 ltr. jazda z rozladowana bateria okolo 10 ltr.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegoe na plus, w trybie efficiency ma lekkiego laga, w dynamic petarda. Przesiadlem sie ze skrzyni CVT takze raczej kazzda inna skrzynia bedzie miala do niej jakies opoznienie. Bardzo plynna jazda na pradzie, wrazenia jak ze skrzyni bezstopniowej.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, dajacy poczucie pewnosci, generalnie same plusy. Sprezysty i dajacy informacje z drogi nawet w podstawowym wydaniu, nie zaluje ze nie wzialem pneumatycznego zawieszenia.
5,0
Karoseria
Jak dl mnie Sportback to jedyny mozliwy wybor. Nie kupilbym Q5 w normalnej budzie bo jak dla mnie to straszny dziadkowoz, w sportback wyglada to o wiele lepiej. Gdyby nie sportback byloby Volvo XC60. Nie odczuwam jakichkolwiek ograniczen ze wzgledu na ksztalt. Samochod wydaje sie o wiele mniejszy niz jest w rzeczywistosci.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest to Sportback takze widocznosc do tylu mocno ograniczona. Nie przeszkadza mi to w codziennej jezdzie przy drogach a przy parkowaniu kamera i czujniki robia dobra robote chociz rozdzielczosc obrazu jak w trabancie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na plus. PRZYCISKI !!!! a nie wszystko sterowane przez tablet. Swietne virtual kokpit z wystarczajaca inforamcja na temet jazdy, nawigacji badz rozrywki. MMI tez na plus, ekran od systemu wyrazny , wystarczajaco duzy i nie przeszkadzajacy w trakcie jazdy. Myslalem o nowym Q5 (2025) ale chcialem uniknac tabletomanii i nie zaluje. Ogrzewanie lusterek bez sensu z osobnego przycisku, powinno byc aktywowane w tym samym momencie co grzanie tylnej szyby lepiej sie to sprawdza. Spryskiwacz tylnej szyby daje wode od dolu a nie z gory szyny przez co szyba nie daje sie wyczyscic i boje sie ze za jakis cczas bedzie porysowana przez wycieraczke ktora chodzi czesciowo na sucho. Aplikacja to poraazka, powinni sie uczyc od Toyoty.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super, momentalnie sie samochod nagrzewa, to samo z grzaniem foteli - natychmiastowe. grzanie kierownicy ledwo wyczowalne, jest slabo ale cos tam daje. Klimaztyzacja jeszcze w lato nie pracowala ale wydaje mi sie ze za mocno chlodzi, tzn niby w samochodzie juz chlodno a z nawiewow wciaz leci zimne powietrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca o sporych gabarytach mieszcze sie bez problemow, przestrzen nad glowa bardzo duza, na nogi bez problemow ( przez srodkowy tunel i brak miejsca na nogi odpadl Lexus NX w przedbiegach) z tylu nie jezdz to nie wiem, ale do Volvo XC60 to Q5 nie ma szans.
5,0
Wyciszenie
Swietne wyciszenie, czy to przy 140 czy 160 dla mnie praktycznie tak samo cicho. A jazda na pradzie to juz jest bajka jesli chodzi o poziom decybeli w srodku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem jak z serwisem bo za wczesnie, gwarancja na 4 lata takze DUZY PLUS. Jazda bez naladowanej baterii nie ma sensu ekonomicznego. W domu fotowoltaika takze mam nadzieje ze zakop sie oplaci. Roznica w cenie do Q5 40 diesel tylko 15 tys takze powinno sie zwrocic a frajda z jazdy o wiele wieksza.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest drogo, ale jak patrze na cene innych somochodow , tanszych marek to wyglada to lepiej. Generalnie teraz samochody sa o wiele za drogie, dodatkowo w AUDI za byle pierdole trzeba bylo dodatkowo placic.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie brak jakichkolwiek usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 50 TFSI e 299KM 220kW
[l/100km]