Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q5 II SUV

Bodek, 9 miesięcy temu
Silnik 2.0 TFSI 252KM 185kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Audi Q5 II SUV 2.0 TFSI 252KM 185kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,93
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Komfort, wygoda i przyjemność jazdy. Wymyślam trasy, żeby się nim przejechać. Ma wszystko, czego wymagam od auta i na dodatek wykonane jest to z bardzo dobrych materiałów. Wszystko obsługuję pokrętłami lub przyciskami, do których trafiam nie odrywając oczu od drogi. Fotele ciepło/zimno, tyłek nie boli nawet po kilkuset kilometrach. Jest sporo pod nogą i cisza w środku przy kodeksowych prędkościach. Dowozi mnie z załogą i psem na miejsce bezproblemowo. Zużywa właściwe ilości paliwa w stosunku do wagi, automatu i zawartości kabiny. Poprzednio jeździłem Q5 8R 3.2 fsi ( świetne auto ), ale następca jest ...... jakiś ( podprogowo to odczuwalne ):))))) bardziej komfortowy i "lżejszy w obyciu". Mówiąc uczciwie - nie znalazłem żadnego, logicznego uzasadnienie do zmiany generacji, oprócz wyglądu - a ten pomimo 8 lat od premiery jest ok. Ot. kaprys z piaskownicy:))))), ale za to bardzo wygodne auto do przemieszczania się. Nic odkrywczego - wystający z deski tablet nie dodaje uroku. Mam swoje lata, więc od auta oczekuję przede wszystkim komfortu i niezawodności w trasie. Mam to.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająca pojemność i moc. 3 generacja silnika poprawiona i dopracowana - podoba mi się np. to, że ma wtrysk bezpośredni do cylindrów i pośredni do kolektora dolotowego jednocześnie, co załatwia sprawę ewentualnych nagarów w kolektorze i konieczności czyszczenia. Olej - zmiana co 10 tys., pomiędzy wymianami nic nie ginie. Dźwięk, to atłas albo plusz lub zamsz.
5,0
Skrzynia biegów
W zasadzie 4,5 gwiazdki, bo steptronic odrobinę szarpie pomiędzy 1 a 2. W poprzednim Q5 miałem tiptronic-a - start i zmiany były łagodniejsze. Skrzynia nie gubi się w jeździe miejskiej, i rozsądnie trzyma przełożenia. W przypadku zakupu auta używanego, koniecznie zmiana oleju w skrzyni i mechanizmach od razu i co 40 - 60 tys.
5,0
Układ jezdny
Mam obręcze 19 - stki, więc drobne nierówności są łagodniej wybierane. Jeżdżę stale w trybie komfort, bo niczego innego nie potrzebuję.
5,0
Karoseria
Ładny samochód, wygodny do wsiadania ze sporym bagażnikiem. Pomimo fabrycznego ocynku niektórych części, zawsze konserwuję podwozie i nadwozie i... nie bywam zaskoczony lub narażony na niespodziewane wydatki po paru latach. Nie skrzypi i nie świszczy ( wóz powypadkowy z USA - z zaaprobowanym uszkodzeniem ). Kolor nie czarny, nie biały i nie srebrny, więc ładny:)))))))
Komfort
5,0
Widoczność
Ja nie narzekam, żona nie narzeka, pies w drugim rzędzie nie narzeka.
5,0
Ergonomia
Pisałem we wstępie - pokrętła, gałki i guziczki działają i pozwalają się skupić na drodze. Obsługuję kilka nowoczesnych służbowych aut i kilka wersji ekranów dotykowych - nowe wcale nie jest lepsze pod względem bezpieczeństwa - kliknięcie w to, co się chce wymaga znacznie większej ilości czasu przyglądania się smartfonom, więc należałoby jeździć z pilotem. Sytuację ratują komendy głosowe, ale z tym bywa rożnie. Moja wersja Q5 pozwala na kręcenie guziczkami i obserwację drogi bez specjalnych problemów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciepłe dupki lub zimne dupki w zależności od pory roku. Klima trzystrefowa, mordka psa w upalne dni dziękuje za chłód na tylnym siedzeniu. Dobrostan ciapka leży mi na sercu szczególnie, więc max.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porządku. Miejsca wystarczająco i nadto. Nie obtłukujemy sobie z małżonką łokci. Powtórzę - nawet po kilkuset kilometrach nie znajdujemy się zdrętwiałymi i pokurczonymi. Fotele bardzo wygodne ( chyba mam wersję sportową z podparciem pod kolana ), grzane/wentylowane. Przód jest naprawdę komfortowy, tył.... mnie nie interesuje. Pies się nie skarży, przeciwnie - wyczuwa wyjazdy i nie odstępuje swojego siedzenia. Dla mnie to najlepsza ocena.
4,0
Wyciszenie
Znakomite. Mogłoby być lepiej, bo jak mawia moja żona - zawsze mogłoby być lepiej ( bez niepotrzebnych tutaj aluzji proszę :))))). Jeżdżę kodeksowo i nudnie; zawsze i słucham radia i audiobooków, więc odczuwam brak Bang & Olufsen ( obecne w poprzednim Q58R ) i dlatego 4 gwiazdki za ogólne doznania douszne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czar nie prysnął. Z otwartymi oczyma - nie oczekuję od ciężkiego auta z automatem i napędem na obie ośki wyników spalania miejskiej hybrydy. Nie oczekuję od samochodu premium kosztów utrzymania na poziomie PF 126p. Serwisuję Q5 ze wszystkimi jego wymaganiami, interwałami i częściami na pierwszy montaż. Często z nim rozmawiam i szanuję jego zdanie. Jeśli kiedyś nie będzie mnie na to stać, wrócę do PF 126p i z nim będę gadać o kosztach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zmierzyłem siły na zamiary. Mam, co chcę za cenę, jaką zaaprobowałem. Zaaprobowałem cenę zakupu mając wymagania, co do jakości. auta. Mam oczekiwaną jakość, stan techniczny i komfort. Jak byłby dwa razy tańszy, też bym go kupił.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto zakupione z przebiegiem ok. 95 tys. km. Przejechałem ok. 15 tys. km - nic. Po zakupie pełny serwis i wymiana olejów, filtrów i płynów we wszystkich miejscach i mechanizmach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Tak ma być.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 252KM 185kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi Q5 II

Liczba wpisów: 4

Audi Q5 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi Q5 II SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów