Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q7 II SUV

j, 2 lata temu
Silnik 3.0 TDI 218KM 160kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi Q7 II SUV 3.0 TDI 218KM 160kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Mistrzowska skrzynia biegów.
Silnik : Nawet bez mapowania naprawdę niezły. Po mapowaniu idealny. Szczególnie ze spadło spalanie mimo wzrostu osiągów.
5,0
Całokształt
Jestem niezmiennie zakochany w tym aucie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sam silnik, bajka - mocny, ekonomiczny, niezwykle elastyczny, ładnie brzmi. Fabryczne 218KM to wartość celowo obniżona przez producenta. Po przemapowaniu 70tys temu, auto ma 279 KM i 700 Nm momentu. I jeździ naprawdę bardzo dobrze. Serwisowane w ASO, mimo nowej mapy, zużycie silnika i podzespołów na jest na normalnym poziomie.
5,0
Skrzynia biegów
Doskonała skrzynia biegów, wykorzystuje w 100% potencjał silnika. Ultra szybka, niezwykle płynna, idealnie dostosowuje swoją pracę do sytuacji. Przy wysokich prędkościach wskazania obrotomierza są bardzo niskie stąd auto nawet przy szybkiej jeździe jest ekonomiczne jak na ten segment.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie i precyzyjnie nie ważne czy przy 100 czy przy 250. Kompensacja i adaptacja układu kierowania jest idealna. Napęd 4x4 pracuje idealnie i na autostradzie przy dużych prędkościach i w lekkim terenie. Muszę powiedzieć ze w lekkim terenie czy na śniegu, quattro pracuje o niebo lepiej niż w Jeepie Grand Cherokee czy BMW X5. Jedyny lekki mankament ale charakterystyczny dla Audi ( to samo miałem w Q5,A5,A6 ), to mniejsza stateczność niż np w Jeepie i BMW o których wspomniałem. Jeżeli na moment puścimy kierownice odrazu zaczyna auto powoli znosić.
5,0
Karoseria
Brak jakichkolwiek problemów. Spasowanie elementów zegarmistrzowskie. Całość mocna a mimo to auto waży jak na te gabarytu niewiele.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu z X5 i Grandem, widoczność świetna, mimo że auto zauważalnie większe, szczególnie jeżeli chodzi o długość. Można spokojnie manewrować bez czujników i kamer. Mieszkam w centrum Warszawy parkuje na ulicy gdzie jest walka o każdy centymetr. Czujniki poniżej 20 cm dają ciągły sygnał, a mimo to udaje się parkować naprawdę ciasno.
5,0
Ergonomia
Tu będę nie do końca obiektywny. Bo jeżdżę głównie Audi od dawna. Ale pamietam kiedy przesiadłem się z BMW 5 do Audi A5 odrazu poczułem ze wszystko jest lepiej i na swoim miejscu. W Q7 jest idealnie. Dodatkowo sterowanie głosowe działa naprawdę nieźle i często z niego korzystam. Reszta jest pod ręką i tam gdzie powinna być. Duży szacun dla Audi za badania ergonomii. Nawet GLE którym jeździłem przez miesiąc nie miał tak dobrej ergonomii, chociaż oczywiście miał inne zalety :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kompletnie bez uwag. W zimę szybko się robi ciepło, odmraża się przednia szyba, w lato klima inteligentna i wydajna, nawet w najgorsze upały jak ostatnio 38 stopni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To auto jest naprawdę ogromne w środku, nawet mam wrażenie że jest większe w środku niż na zewnątrz. Co by nie robić z fotelami nadal wszyscy pasażerowie mają aż nadto miejsca. Przy moim 185 wzrostu i wadze 98 mam naprawdę bardzo dużo swobody.
5,0
Wyciszenie
Nie jest to Mercedes, ale wyciszenie nadal jest bardzo dobre. Powyżej 200 jest nadal w miarę cicho, co oznacza że można normalnie rozmawiać i słuchać muzyki. Potem robi się trochę głośniej ale nadal jest bardzo daleko do hałasu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty tylko przeglądów i eksploatacji. W ASO audi wiadomo szału nie ma komplet klocków i tarcz z wymianą ok 8k. Jak ktoś chce w nieautoryzowanym serwisie to w tym segmencie dużo taniej nie będzie a afekt może być rożny więc się co wygłupiać. Bo to nie jest samochód który się serwisuje u Pana Zdziśka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja akurat kupiłem auto mega okazyjnie. Natomiast i tak uważam znając ceny rynkowe. Że jest to najlepsze auto w rynkowych pieniądzach w tym segmencie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny drobiazg jaki mi się przytrafił to uwaga - awaria wycieraczek ;D. Mimo że auto było już po gwarancji ASO zrobiło naprawdę na koszt Audi ( ok 3k ).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mocno eksploatuje auto, sporo jeżdżę, nie miałem żadnych poważnych problemów. Nigdy się nie zawiodłem.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi Q7 II

Liczba wpisów: 17

Audi Q7 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi Q7 II SUV