Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E30 Coupe

ataro1@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 320 i 125KM 92kW
Rok produkcji 1983
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 125KM 92kW 1982-1985 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie do zajechania. Przy 200 na h nic nie stuka, nic nie puka w aucie. Tylko trzeba o niego dbać.
5,0
Całokształt
Jak na ten wiek i cenę, to marzenie!
Wrażenia
4,0
Silnik
Dźwięk piękny, chodzi pięknie. Wywaliłem z niego instalację gazową, ale pojwił się efekt za niskich i falujących obrotów. Wymieniłem gumę przepływomierza i przestały falować. Natomiast czemu są niskie - nikt nie wie. Podejrzewam, że już pompa paliwa siada - czasami po przekroczeniu 2000 obrotów na chwilę się zatrzymuje na 2100 i zastanawia, a później rura. Ten silnik (m20b20) ciągnie dopiero od 2500 obrotów. Poniżej nie ma co liczyć na błyskotliwe przyspieszenie. Żeby ostro jechać, to trzeba kręcić. Elastyczność mogłaby być lepsza. Ja jako kierowca przyspieszenia jakoś nie czuję, natomiast pasażer siedzący obok stwierdza "wciśnięcie w fotel". Dźwięk tego silnika jest po prostu przepiękny! Nie do zajechania, tylko trzeba dbać - pas rozrządu co 40 tys., nie wolno przegrzać, bo poleci uszczelka pod głowicą- u mnie już do wymiany będzie. Pamiętać o regulacji luzów zaworów, chociaż jak się na benzynie jeździ, to można to robić dość rzadko.
5,0
Skrzynia biegów
Pomimo 25 lat i 3 właścicieli przede mną nadal chodzi miękko. Wymieniłem kasetkę zmiany biegów - 400 zł, bo były luzy. Teraz chodzi jak w nowym aucie :)
5,0
Układ jezdny
Iddzie jak po szynach. Przy poslizgu bocznym w zimie wleciałem na wysoki krawężnik, pękła opona. Zmieniłem ją, jeżdziłem i to ostro - 200 km/h. I tak pół roku. Po czym zajechałem do mechaniora, podnieśli auto, poruszali tym kołem i zostało im w rękach :P Do wymiany tuleje, wachacz i coś tam jeszcze - 450 zł. Dołożyłem jeszcze sobie wspomaganie kierownicy - 1100 zł.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdą stronę doskonała. Te duże szyby - zbawienie. A jeszcze te wąskie słupki z tyłu - cudo!
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, dobrej jakości plastiki. Minimalne ślady używania po tylu latach! Tylko przednie fotele są wysiedziane, co na długiej trasie może drażnić - miękkie i skrzypią. Mój model ma autoalarm, centralny zamek, wspomaganie, szyberdach, klimę, elektryczne szyby i lusterka, alufelgi - no wszystko, czego trzeba.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzacje - doskonale chłodzi. Stare układy potrafią cuda, chociażzaczynają być jakieś problemy z chłodnicą klimy. może będę musiał ją wymienić.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 192 wzrostu. No i jak dla mnie jest to za mało - czasem dotykam włosami sufitu, a mojej prawej nodze jest przy długiej trasie niewygodnie :( Z tego chyba tylko powodu będę powoli autko chciał sprzedać (ale zostanę przy serii 3 BMW), chociaż się nie spieszę, bo mi sie dobrze jeździ. Acha - to jest 2 drzwiowy sedan ( a wszyscy mówią, że coupe). No i z tyłu mało miejsca dla pasażerów. I co? Będę tam powietrze woził? Jestem młody i jest to auto dla takich ludzi, albo dla miłośników trójki :)
5,0
Wyciszenie
Silnik jest dobrze słyszalny, ale nigdy natarczywy. Pozatym jego głos jest piękny! Nawet przy 6000 obrotów można spokojnie rozmawiać w kabinie!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nie jest współmierne do osiągów, chociaż na trasie pali mi bardzo ładnie jak na ten wiek i silnik. Bez klimy na trasie nawet 7,5 l. Ceny przeglądów i części w nieautoryzowanym serwisie nie są duże. Porównywalne do innych marek, a nawet tańsze!
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 3000 zł kupić tak niezawodne auto! Super!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza tym zawieszeniem - z mojej winy było, to poszły przez rok: alternator z regulatorem napięcia - 100 zł, profilaktycznie kasetka zmiany biegów, bo były luzy - 400 zł, nie działa mi ekonomizer - wina zegarów, już sprawdziłem - 50 zł kosztują inne. Zegary to słaba strona tego auta. Pompa paliwa już chyba niedomaga - chyba wina inst. gazowej, która kiedyś była. Uszczelka pod głowicę też do wymiany. Poduszki tylnej belki chyba też by było dobrze wymienić, bo przy ostrym operowaniu sprzęgłem słychać tam z tyłu - ale to są drobne rzeczy. Jedziesz tym autem 200 i nic nie stuka, nic nie puka. Kawał dobrej roboty. Gdzieniegdzie chwyta drzwi korozja. Podwozie zaś wolne od korozji. No super!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko z winy kierowcy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 320 i 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E30 Coupe