Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Coupe

Lata produkcji: 1982 – 1993
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 5
Długość 4325 mm
Szerokość 1645 mm
Wysokość 1360 mm
Rozstaw osi 2570 mm
Rozstaw kół - przód 1407 mm
Rozstaw kół - tył 1415 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 425 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~cinekkk
BMW Seria 3 E30
Coupe 318 is 136KM 100kW
Auto dobre dla mlodego kierowcy dynamiczne w miare mozliwosi ekonomiczne chociaz golf III durgie auto jakie jest u nas z 94r 1.8 na gazie to jest porazka a pali tyle co beta. w coupecie milo zaskoczy nas bagaznik pojemny:) lecz z tylku malo miejsca na nogi wysokie osoby maja problemy co zrobic z glowa ale to urok wszystkich coupetow ale z przodu jest spoko mam 1.86cm wzrostu i czuje sie lepiej niew audi b4. siedzi sie bardzo nisko jak w calibrze. Malo elektroniki nie ma co sie popsoc jeszcze z czasem wstawie nowe kom
4,8
~Tomek13
BMW Seria 3 E30
Coupe 316 i 100KM 74kW
Moją "trójeczką" cieszę się już szesnaście lat. Była szanowana bardziej i czasem ciut mniej, co nie zmienia faktu że jest to bardzo dopracowana i udana konstrukcja. Czasem śmieję się że "najbardziej zużyty jest tylko korek wlewu paliwa" ;) Od połowy roku jest już na zasłużonej emeryturze, lecz w dalszym ciągu jest całkowicie sprawna a sporadyczne wyjazdy potrafią zaskoczyć kierowców niejednego "młodszego" samochodu. Takich samochodów już nie będzie...
4,5
~dzikuPL
BMW Seria 3 E30
Coupe 318 is 136KM 100kW
Auto jak na swoje jest fenomenalne. Silnik jak i układ napędowy dają wiele frajdy. Mając szperę 25% można już coś poszaleć. Jakość wykonania jest bardzo dobra. Sam środek daje dużo frajdy, siedząc na fotelu kierowcy czujemy się jak w prawdziwym BMW, patrząc m.in. na skierowany na nas kokpit ;)

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 11
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
blokowanie chamulcy i nie cofa sie plyn
  • BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991
  • układ hamulcowy
  • 620 tys. km
niewracanie sie plynu chamulcowego i blokowanie sie chamulcy przednich .po odczekaniu poru minut odnokowuja sie same i to po paru kilometrach powraca jak to rozwiazac ten problem mam w BMW 320i E-30 1986 prosze o odpowiedz
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 3 E30 Coupe