Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E30 Coupe

Tommi, 20 lat temu
Silnik 320 i 129KM 95kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 190 tys. km
BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
BMW E 30 320i to po prostu świetne, wystarczająco szybkie, niezawodne, trwałe i piękne auto z charakterem, bardzo przyjemne w eksploatacji, szczególnie na dłuższych trasach. Kto jeszcze nigdy nie jeździł BMW ten nie zrozumie do końca. To jest naprawdę radość z jazdy. Niestety w Polsce trudno znaleźć, egzemplarz w bardzo dobrym stanie i przede wszystkim oryginalny egzemplarz, nie przerabiany i bezwypadkowy. Ale jeśli komuś się uda znaleźć coś takiego to... na pewno będzie bardzo, bardzo zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy sześciocylindorowych jednostek BMW jest po prostu wzorcowa. dźwięk tego silnika na każdych w zasadzie obrotach to poezja. Elastyczność jest całkiem zadawalająca, tylko niekiedy z dużym obciążeniem brakuje nieco momentu obrotowego... ale poza tym jest ok. Na gazie silnik jest może nawet nieco bardziej elastyczny, odrobinkę.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynie biegów w BMW to też świetne mechanizmy. Biegi włączają się lekko, precyzyjnie, bez szarpnięć, aż miło zmieniać biegi. Zestopniowanie skrzyni biegów mnie bardzo odpowiada, ponieważ jest po prostu mądre, po niemiecku mądre.
5,0
Układ jezdny
ja w swoim aucie mam fabrycznie leciutko obniżone zawieszenie i delikatnie twardsze i muszę przyznać, że samochód prowadzi się po prostu wyśmienicie. Trzyma tor jazdy bez względu na prędkość i zakręty. Ogólnie wyważenie auta jest naprawdę bardzo dopracowane. oczywiście na śliskiej lub mocno mokrej nawierzchni nie ma specjalnie problemu z wprowadzeniem samochodu w poślizg, ale z drugiej strony BMW jest bardzo posłuszne jeśli chodzi o wyprowadzenie z poślizgu. Tylko trzeba to sobie potrenować. Na suchej nawierzchni da się wyczuć kiedy samochód zaczyna tracić przyczepność przy zbyt szybkim pokonywaniu zakrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Kto choć przez chwilkę siedział w E 30 wie, że widoczność w tym aucie jest po prostu znakomita w każdą stronę. Ja mam egzemplarz 2-drzwiowy, więc mogę powiedzieć, że czasem troszeczkę może być uciążliwy środkowy słupek. Ogranicza on nieco widoczność, ale tylko w pewnych sytuacjach, a poza tym można się szybko przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wiadomo jak to jest. Po prostu wszystko jest tam gdzie człowiek wyciągnie rękę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko jest bardzo dobrze. Ciepło w zimie, chłodno latem. A już w ogóle przjemnie mieć auto z szyberdachem. Mogą wystąpić małe trudności z odparowaniem przedniej szyby przy bardzo, bardzo intensywnych opadach deszczu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu jest po prostu bajkowo. miejsca jest w zupełności wystarczająco dla ludzi do 190 cm wzrostu. Chociaż, gdy osoby o takim wzroście siedzą z przodu, to z tyłu jest ubogo. Ale gdy z przodu siedzą osoby osoby do 175 cm wzrostu, to z tyłu jest naprawdę komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobre. Szczególnie jak tłumiki są sprawne, nie dziurawe, nie przerabiane na jakieś sportowe, jest naprawdę cichutko, bo silnik słychać w środku dopiero wtedy kiedy trzeba, czyli powiedzmy od około 4000 obr./min.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Eksploatacja E 30 2.0 nie jest w cale taka droga. W zasadzie najdroższe są różnego rodzaju czujniki elektryczne i elektroniczne. Poza tym ważne części mechaniczne (oryginalne) nie są takie bardzo drogie. Ceny w ASO są dość spore, ale są też dobre nieautoryzowane warsztaty, które zajmują się tylko BMW i są tańsze i dobre. Jeśli chodzi o zużycie paliwa to podaję zużycie gazu, bo na benzynie rzadko jeżdżę. I wygląga to tak : 14-15 l/100 km w mieście, 10l/100 km w trasie przy prędkościach 90-120 km/h, przy prędkościach powyżej 140 km/h w trasie może być 11-12 l/100 km. Naprawy w ASO są drogie, w warsztatach nie autoryzowanych są tańsze i w zupełności akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
E 30 w naprawdę dobrym stanie mogą być nieco drogie, ale warto zapłacić trochę więcej, aby mieć naprawdę fajne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z drobiazgów, nie przypominam sobie jakichś problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek, też nie miałem żadnych problemów jak dotąd.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E30 Coupe