Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Coupe

doober@o2.pl, 14 lat temu
Silnik 318 Ci 118KM 87kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 153 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Coupe 318 Ci 118KM 87kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
5,00
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zaskoczyło mnie spalanie - jest na prawdę akceptowalne. Również powiedzenie Będziesz Miał Wydatki, w moim przypadku się nie sprawdza. Ludzie, nie bójcie się tej marki! Polecam każdemu!
5,0
Całokształt
Jest to pierwsze BMW w rodzinie. Wielki przeskok z Renault Clio dla mnie, ale ojciec, który jeździ Mercedesem już zapowiedział, że następne auto jakie kupi, to będzie BMW za moją sprawką:) Moje następne auto to zapewne też będzie BMW i pewnie też e46, tylko może wypróbuję 3,0 diesel.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przeskok z silnika 1,2 55KM na 1,9 118KM to była dla mnie kolosalna różnica, jednak po kilku miesiącach mocy zaczyna brakować:) Sama kultura pracy silnika jest niesamowita, spalanie również mnie zaskoczyło, ale o tym niżej.
5,0
Skrzynia biegów
W renault clio chodziła lżej. Tutaj czuć opory przy wrzucaniu biegów, ale to na plus bo auto poniekąd sportowe. Moja dziewczyna nie ma siły wrzucić wstecznego jedną ręką:)
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się doskonale, sprężyste resorowanie połączone z tylnym napędem powoduje masę frajdy w zakrętach. Prowadzi się lepiej niż legendarny w tej dziedzinie Ford Mondeo!
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu super, na boki też, z tyłu trochę gorzej, ale to wina braku wyczucia - wcześniej zawsze jeździłem hatchbakami a tam szyba kończy się razem z końcem auta. Przy parkowaniu trochę brak czujników w tylnym zderzaku, ale praktyta czyni mistrza:) Widoczność nocą - nie miałem auta z lepszymi reflektorami a muszę dodać, że nie mam ksenonów. Widoczność na ulicy - mam pięknie zadbany (oryginalny) lakier hellrot, kółka 17\', krótko mówiąc - widoczny na ulicy:) aż mi się łezka w oku kręci jak się trochę pobrudzi. Chyba muszę zaaplikować o kartę stałego klienta na myjni:)
5,0
Ergonomia
Lekko pochylona w stronę kierowcy deska rozdzielcza, sprytnie zaplanowana, intuicyjna. Jedynie pasy trochę ciężko sięgnąć, ale nauczyłem się je zostawiać zahaczone o fotel i jest łatwiej. Schowki dość pojemne, diodowe oświetlenie przyrządów przydaje się nocą i nie przeszkadza - niezły pomysł. Wsiadanie do auta może być nieco kłopotliwe - to sprawka nisko zamocowanych foteli i dużych, ciężkich drzwi - trzeba szukać szerszych miejsc parkingowych:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się momentalnie, minutka i ciepełko. Szyby bardzo szybko odparowują, latem chłodzi również bardzo prędko. Tylne uchylne szyby skutecznie przewietrzają wnętrze auta podczas jazdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla siedzących z przodu miejsca jest aż nadto. Siedzący z tułu (nierzadko po 185cm wzrostu) są zaskoczeni ilością miejsca i zadowoleni komfortem jazdy na dłuższych trasach. Mówi się, że coupe musi być ciasne. Tutaj nie ma to uzasadnienia. Miejsca więcej jak w 406 coupe.
5,0
Wyciszenie
Zimą uszczelki lekko skrzypią na nierównościach, ale lekkie nasmarowanie ich gliceryną lub silikonem powinno pomóc. Mam lekko sportowy tłumik, ale słychać go tylko przy przyspieszaniu. Utrzymując stałą prędkość 120-140 w aucie jest cicho. Powyżej tej prędkości znać o sobie mogą dawać uszczelki, ale powiedzmy sobie prawdę - tak ma większość aut a nie tylko to typowe coupe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kupując BMW lekko sugerowałem się opowieściami o gigantycznym spalaniu. Co prawda mam najmniejszy oferowany w tym modelu silnik, ale spalanie na poziomie 6,5l trasa i do 8 w mieście było dla mnie zaskoczeniem. Co prawda nie jestem demonem prędkości, ale powoli mi jeździć nie wypada:) Jadąc jak dziadek przestrzegając zasad EKO na dystansie ok 60km komputer wskazał spalanie 5,4l - niektóre diesle tego nie potrafią!
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest tanie w zakupie, ubezpieczenie też kosztuje nieco więcej, ale za tą kwotę dostajemy niezły kawał auta! Materiały wykończeniowe, ich spasowanie i kolorystyka powodują, że czujemy się jak w aucie o jeszcze klasę wyżej. Z resztą gdy podróżuję i spoglądam na znaczek BMW na trójramiennej kierownicy, banan pojawia się na ustach i zapominam, że musiałem wyłożyć trchę więcej kasy na auta podobnej klasy ale innych marek
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w moim aucie jedyną irytującą sprawą jest zamek centralny - drzwi pasażera nie zawsze otwierają się po naciśnięciu guzika na kluczyku. Poza tym każdy jeden przycisk działa i spełnia swoją funkcję.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miały miejsca:) Po przeczytaniu opinii na forach internetowych wiem, że muszę szykować się na awarie sprzęgła, mostu czy tulei mocujących wał napędowy. Jednak przy problemach, które miewają inne auta wydaje mi się to błachostką. Z resztą każde auto się psuje, ale trzeba być optymistą i do niego (niej) ładnie mówić a będzie się słuchać:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 318 Ci 118KM 87kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Coupe 318 Ci 118KM 87kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
9,9
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Coupe