Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Coupe

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Coupe

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,5 m
Promień skrętu 5,25 m
Długość 4488 mm
Szerokość 1757 mm
Wysokość 1369 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1471 mm
Rozstaw kół - tył 1478 mm
Prześwit 123 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 410 l
Maksymalna ładowność 425 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny BMW Seria 3 E46 Coupe

Liczba ocen: 82
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~Szlamiks
Coupe 318 Ci 118KM 87kW
BMW Seria 3 E46
Auto ładne potrafi się dziś jeszcze podobać , prowadzenie auta i precyzja kierowania jest na bardzo wysokim poziomie. Bmw coupe jest bardzo dobrze wyważone jest bardzo przewidywane . Jak szukałem bmw chciałem zwątpić i kupić inna markę obejrzałem 7 sztuk wniosek skomentuje tu trzeba być idiota i się łudzić ze się kupi bezwypadkowa igłę w e46 to jest marzenie i tyle w realu nieosiągalne chyba ze ktoś zapłaci sporo więcej jak rynkowa cena.Te auta sa bardzo mocno wymęczone w większości po kilku przygodach powypadkowych i nie rzadko z problemami korozyjnymi.Pech sprawił że w większości kupują te auta ludzie których porostu nie stać na serwisowanie ten model tak ma . Cała magia e46 jest gdy auto jest 100 % sprawne wtedy można czerpać radość z posiadania tego auta. Chcąc nie chcąc kupiłem coupe jedną z najtańszych stan tego auta nie był może idealny bo takich nie ma ale dawał duże szanse ze da się to w miarę rozsądnie doprowadzić do ideału bez dużego wkładu pieniężnego. Silnik 1.9 118 koni demonem na drodze nie jest ale da się tym jeździć i wyprzedzać bez strachu , jest troche mocy w niskich i wysokich obrotach ale największy plus tego silnika to ekonomiczność pali przy delikatnej naprawdę mało ale jak się korzysta z obrotów to już nie jest tak wesoło . Auto polecam jak kupi się w miarę zdrowe co nie jest łatwe ale osobiście bym już nie kupił e46 z tego względu że trzeba poświęcić temu autu czas i pieniądze na start że było idealnie a ten silnik jest spoko ale że to 2 zawory na cylinder to na wysokich obrotach ciut dynamiki mu JEDNAK brakuje .
4,9
~Wooboost
Coupe 330 Ci 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Zdecydowanie auto zasługuje na 5. Kupiłem je za £1100 zupełnie przypadkowo. Nie miałem żadnej historii serwisowej auta, ale za takie pieniądze postanowiłem zaryzykować, zwłaszcza, że to było moje pierwsze auto. Urzekła mnie czerwień i manualna skrzynia. Możecie sobie tylko wyobrazić 23 latka w 230 konnym samochodzie z napędem na tył. Poprzedni właściciel musiał palić kapcie bo opony były łyse. Czujnik ABS był uszkodzony więc kontroli trakcji też mi brakowało. W pierwszy weekend po zakupie wybrałem się do Oban. Zaczęło bardzo mocno padać i właściwie nie miałem trakcji za grosz, ale samochód zdawał się być łatwy i naturalny do opanowania. Nie mogłem się nacieszyć kulturą pracy, dźwiękiem silnika i przyspieszeniem. Zdecydowanie najlepszy samochód jakim jeździłem.
4,6
~Kuba
Coupe 320 Ci 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Na wstępie chciałbym zaznaczyć że nie jest to auto które łatwo kupić. Zanim zakupiłem swój egzemplarz obejrzałem 7 innych, wiele ich to tylko gruzy z ciężką przeszłością na starcie wymagające dołożenia grubych tysięcy ale jeśli ktoś ma cierpliwość i pieniądze to świetne auto pod każdym względem. Dla mnie 46 coupe było dokładnie tym czego potrzebowałem i oczekiwałem od auta. Silnik 150KM sprawnie pcha tę budę, na 200km/h długo nie musimy czekać, w trasie najekonomiczniej to +/- 130km/h ale można ładować dużo więcej cały czas i po za wyższym spalaniem żadna krzywda się jej nie stanie. Po za tym kto jeździł 6 cylindrówką nie będzie chciał wrócić nigdy do klasycznej 4 ;) Samochód mam na sportowym zawieszeniu i prowadzi się bardzo pewnie, nie będzie komfortowo ale za to po zakrętach możemy czerpać garściami przyjemność z jazdy. Dopóki ma kaganiec w postaci kontroli trakcji nawet nie wiemy o tym że mamy tylny napęd. Po wyłączeniu DSC tył lata na zawołanie. Jeśli chodzi o przestrzeń w środku trzeba liczyć się z tym że to coupe. Komfortowo dla 2 wysokich osób z przodu, z tyłu pasażerowie najlepiej max 175cm wzrostu, dla wyższych też bez problemu ale na pewno nie w dłuższą trasę. Awaryjność bardzo niska pod warunkiem że kupimy dobry egzemplarz. Za ładną sztukę trzeba sporo zapłacić, nie ma co się łudzić że kupimy dobre e46 coupe za powiedzmy 10 tysięcy, prawie 2x tyle trzeba na coś fajnego (ceny full opcji z mocnymi silnikami to nieraz i 30 tys...). Zdecydowanie polecam to auto, każdego dnia czuć że mamy do czynienia z porządnym samochodem a nie jakąś tandetą.

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Coupe

Liczba raportów: 205
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Coupe
8,4 – 11,4
l/100 km
7,6 – 8,4
l/100 km
9,1 – 15,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Coupe 320 Cd 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Wymienione wtryski, Filtry itd. Zatankowane pod korek i sprawdzane. Co innego na komputerze co innego realne spalanie. Pytałem mechaników - każde BMW kłamie na komputerze! Mechanicy robią korekty w ustawieniach na realne. BMW to paliworzerne auta. .. Kto pisze te brednie o spalaniu? Prawda jest jedną że BMW z silnikiem 2.0 td 150KM nie spali w mieście poniżej 9L na 100km Zima niedogrzany 14 to standard, na komputerze zawsze 3-4 litry mniej pokazuje. Trasa realnie 7L, komp. pokazuje 4,8L! Serwis standardowo na życzenie robi korektę do realnych wartości bo znają tą ściemę we wszystkich BMW.
11,8
Coupe 320 Ci 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Samochód pali różnie, ale jak to z tymi sinikami bywa ile wlejesz tyle spali. Dużą role wydaje mi się ma tutaj skrzynia biegów. Ja posiadam automat i wydaje mi się, że w manualnej spalanie było by mniejsze na trasie możliwe, że nawet ok 1 litr. Dynamiczna jazda po mieści i możemy liczyć na oczyt z komputera na poziomie 13-16 litrów. Grzane fotele czy klimatyzacja też ma na to wpływ, tego chyba nie muszę nikomu tłumaczyć. Jeżeli potrafimy jeździć delikatnie i jak to się mówi "bez hamowania' możemy zejść do wartości ok 11 litrów miasto i ok 8-9 trasa.
11,7
Coupe 320 Ci 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Samochód pali różnie, ale jak to z tymi sinikami bywa ile wlejesz tyle spali. Dużą role wydaje mi się ma tutaj skrzynia biegów. Ja posiadam automat i wydaje mi się, że w manualnej spalanie było by mniejsze na trasie możliwe, że nawet ok 1 litr. Dynamiczna jazda po mieści i możemy liczyć na oczyt z komputera na poziomie 13-16 litrów. Grzane fotele czy klimatyzacja też ma na to wpływ, tego chyba nie muszę nikomu tłumaczyć. Jeżeli potrafimy jeździć delikatnie i jak to się mówi "bez hamowania' możemy zejść do wartości ok 11 litrów miasto i ok 8-9 trasa.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Coupe