Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Coupe

m_dysarz, 3 lata temu
Silnik 328 Ci 193KM 142kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Coupe 328 Ci 193KM 142kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik cechuje się dużym momentem obrotowym, sporą mocą i elastycznością co zapewnia komfort wyprzedzania i nie powoduje konieczności ciągłej zmiany biegów w mieście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : przegrzewanie, awaria wentylatora
5,0
Całokształt
Oceniam samochód wysoko. Daje dużo radości z jazdy zapewniając sporą ilość miejsca, doskonały komfort podróżowania oraz przyzwoite spalanie przy dużej mocy i momencie obrotowym. Pomimo wieku wszystkie elementy w zadowalającym stanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pod względem mechanicznym nie ma się czego przyczepić. Jest to solidna konstrukcja z końcówki XX wieku. Rzędowa 6-ka jest niezawodna, zapewnia doskonałe osiągi przy akceptowalnym spalaniu na poziomie 9,5 l/100km w cyklu mieszanym.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dopasowana do dynamicznej jazdy, biegi wchodzą precyzyjnie poza 3-ką, w którą ze względna lata i przebieg czasami trudno trafić. Dzieje się ze względu na wyrobione elementy plastikowe przy lewarku zmiany biegów. Koszt naprawy w granicach 50 - 100 zł.
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie wyważony, dzięki czemu zapewnia doskonałe prowadzenie nawet na wąskich, krętych drogach - szczególnie tam można go docenić. Jazda zimą sprawia ogromną frajdę (DSC OFF), natomiast jeżdżąc cywilnie (DSC ON) zapewnia doskonałą trakcję nawet na oblodzonych jezdniach. Tylni napęd nie sprawia problemów nawet początkującym użytkownikom.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przeciętna, nie odczuwam większych problemów w trakcie użytkowania. Jedyni słupki "A" ze względu na swoją szerokość czasami utrudniają manewry, ale przyczyną może być ustawienie fotela w pozycji maksymalnie na dole.
5,0
Ergonomia
Konsola środkowa tradycyjnie skierowana ku kierowcy ułatwia obsługę, wszystkie przyciski i przyrządy rozmieszczone intuicyjnie. Początkowo nie mogłem przyzwyczaić się do przycisków otwierania szyb umieszczonych centralnie, ale teraz uważam, że to jedyne słuszne i wygodne miejsce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno się do czegoś przyczepić. Automatyczna klimatyzacja sprawuje się doskonale, jeszcze jej nie uzupełniałem, ale nie było problemów ze schłodzeniem kabiny w gorące letnie dni. Natomiast zimą już po przejechaniu kilometra zaczyna dmuchać ciepłe powietrze. Dodatkowo niezależne, manualne ustawienie centralnego nawiewu (ciepło/zimno niezależnie od ustawień na panelu) ułatwia uzyskanie komfortowej temperatury dla wszystkich.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja kierowcy i miejsce dla niego jest idealne. Pasażerowie również nie mogą narzekać, tak z przodu jak i z tyłu. Pomimo, że jest to coupe miejsca na nogi i głowę nie brakuje na tylnej kanapie nawet osobom, które mają 180 cm wzrostu. Nic dziwnego skoro rozstaw osi i długość auta jest prawie identyczna jak w Passacie B5. Obszerny bagażnik pozwala użytkować to auto jako auto na co dzień. Nie ma problemu z ustawieniem fotelika na tylnej kanapie, a córka nie narzeka na niewygodę podróżując tym autem.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przeciętne, słychać szum z pod opon jak i silnik (to akurat dobrze). Ze względu na wiek uszczelki drzwi, które są bez ramek, niestety nadają się już do wymiany, ponieważ świst wiatru.
Ekonomiczność
4,0
Koszty utrzymania
Nie spodziewałem się kupując auto z silnikiem o takiej pojemności spalania na poziomie 6l/100km. Szacowałem na ok. 11-12l/100km i tu zostałem pozytywnie zaskoczony. Średnie spalanie w granicach 9,5-10l/100 km to wynik zadowalający. Poza tym części zamienne są w przystępnych cenach (wymiana zawieszania z przodu tańsza niż A4 B6). Ubezpieczenie po zniżkach nie powala, ale w wersji sedan zapłaciłbym mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu na poziomie 16-17 tys. zł za auto 15-letnie może nie jest najniższa, ale w stosunku do jakości i komfortu jazdy jest jak najbardziej akceptowalna. Nie warto wybierać egzemplarzy najtańszy, ponieważ koszty "startowe" będą ogromne, a auto zmęczone życiem. Polecam zadbana egzemplarze za średnią cenę.
Niezawodność
4,0
Drobne usterki
Zdarzyło mi się kilka drobnych usterek, które nie są zbyt istotne, ale drażnią użytkownika, np. błędne wskazywanie przepalonych żarówek, uszkodzona taśma w kierownicy powodująca błąd poduszki kierowcy, ułamana zapadka zamka drzwi.
4,0
Poważne usterki
Jedyną poważną usterką, które mnie spotkała to problemy z przegrzewającym się silnikiem podczas stania w korku, latem z włączoną klimą. W czasie jazdy bez oznak przegrzewania. okazało się, że już poprzedni właściciel borykał się z tym problem, bo wymienił chłodnicę i termostat (ucieszyło mnie to) natomiast winowajcą okazał się wentylator chłodnicy (częsta przypadłość). po wymianie na inny używany (drogi niestety, bo brak w sprzedaży części oryginalnych i zamienników). Konsekwencją był rozerwany zbiorniczek wyrównawczy (częsta usterka w E46) i powrót z Trójmiasta na lince. Poza tym bez problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 328 Ci 193KM 142kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75

BMW Seria 3 E46 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 3 E46 Coupe