Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Coupe

Wooboost, 6 lat temu
Silnik 330 Ci 231KM 170kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Coupe 330 Ci 231KM 170kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo mocny i zaskakująco oszczędny silnik.
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Zdecydowanie auto zasługuje na 5. Kupiłem je za £1100 zupełnie przypadkowo. Nie miałem żadnej historii serwisowej auta, ale za takie pieniądze postanowiłem zaryzykować, zwłaszcza, że to było moje pierwsze auto. Urzekła mnie czerwień i manualna skrzynia. Możecie sobie tylko wyobrazić 23 latka w 230 konnym samochodzie z napędem na tył. Poprzedni właściciel musiał palić kapcie bo opony były łyse. Czujnik ABS był uszkodzony więc kontroli trakcji też mi brakowało. W pierwszy weekend po zakupie wybrałem się do Oban. Zaczęło bardzo mocno padać i właściwie nie miałem trakcji za grosz, ale samochód zdawał się być łatwy i naturalny do opanowania. Nie mogłem się nacieszyć kulturą pracy, dźwiękiem silnika i przyspieszeniem. Zdecydowanie najlepszy samochód jakim jeździłem.
Wrażenia
5,0
Silnik
6 cylindrów, 3 litry, duży moment, zaskakująco oszczędny w trasie. Trzymał katalogową moc. Brał trochę oleju, niestety nie pilnowałem tego zbytnio i któregoś razu musiałem dolać 4 litry. Słychać było szklanki. Poza tym odkąd go kupiłem termostat czasem wariował i temperatura dochodziła do około 75C.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, biegi dobrze dobrane. Sama z siebie nigdy mnie nie zawiodła. Gdy kupiłem auto kończyło mi się sprzęgło (o czym nie widziałem z powodu braku doświadczenia). Będąc w górach totalnie się spaliło, ale udało mi się dojechać jeszcze 150 mil do domu. Z tego co pamiętam zapłaciłem za wymianę z nowym sprzęgłem £150.
5,0
Układ jezdny
Osoby jeżdżące E36 narzekają, że E46 prowadzi się gorzej. Ja niestety nie miałem nigdy okazji prowadzić E36. Dla osoby poruszającej się samochodami typu Corsa, Mondeo, Rav4, Saab 95 to E46 z M-pakietem będzie totalnym przeskokiem. Rozkład masy to 50/50. Samochód jest bardzo przewidywalny i przyjemnie nadsterowny. Wystarczy tylko zdjąć nogę z gazu i samochód sam wraca do lini prostej. Przy pokonywaniu zakrętów można sobie pozwolić na wiele. Doskonale czuć granicę przyczepności. Zawieszenie bardzo komfortowe, odpowiednio twarde i zwarte.
Komfort
4,0
Widoczność
Z początku musiałem się przyzwyczaić do tego, że siedzi się dość daleko. Przez to masywne słupki A ograniczają też widoczność. Gorzej zawsze było z tyłem (popsute czujniki parkowania), ale nie było tragedii. Nigdy w nikogo nie uderzyłem robiąc kopertę.
4,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza bardzo przyjemna i czytelna. Dostęp do przycisków intuicyjny. Odejmuje jedną gwiazdkę za brak uchwytów na kubki w standardzie a dokupione ograniczane przez podłokietnik. Materiały wykończeniowe dobrej jakości, po 300 tysiącach kilometrów nic nie trzeszczało. Za to fabryczne audio (bez HK) słabiutkie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Coś co zawsze lubiłem w BMW, czyli możliwość włączenia osobno każdej strefy czy ustawienia temperatury w środkowej kratce wentylacyjnej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie lubię zbytnio dużo przestrzeni. Na fotelu kierowcy czułem się doskonale chociaż trochę wysoko jak na auto sportowe. Fotele z przodu bardzo wygodne, nie męczyły mnie w trasie w ogóle. Dobre trzymanie na boki, bardzo wygodny zagłówek i wysuwana część na podudzie. Na tylnej kanapie zdecydowanie gorzej niż w sedanie. Mam 180cm i z tyłu nikt wyższy niż ja już się raczej nie zmieści. W bagażniku można zmieścić sporo rzeczy.
5,0
Wyciszenie
Dobra izolacja od dźwięków otoczenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez rok jazdy wymieniłem dwie opony za £70, ABS za £60, sprzęgło za £150 i amortyzatory z tyłu (nie pamiętam ceny).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na auto za £1100 rewelacyjne. Wiem, że nie miała łatwego życia, ale mimo tylu lat nie zawiodła mnie. Bardzo solidne auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sprzęgło z zużycia, amortyzator tylni również z zużycia, ABS odkąd kupiłem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdecydowanie brak jakichkolwiek usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 330 Ci 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Coupe