Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

gregorweber, 10 lat temu
Silnik 1.9 316 i 105KM 77kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Karoseria i hamulce, auto bez grama rdzy, blacha dobrze zabezpieczona. Hamulce brzytwa, nie mam żadnych zastrzeżeń.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Wspaniałe auto dla Kawalera bądź małej rodziny 2+1. Swojego auta szukałem ok pół roku, egzemplarze które miałem "nie przyjemność" oglądać przyprawiały o zawrót głowy. Przestrzegam przed pochopnym zakupem, dla wyglądu itp. radzę sprawdzić auto bardzo skrupulatnie łącznie ze sprawdzeniem spodu na kanale lub podnośniku (bardzo częste wycieki oleju łącznie z tylnym mostem) powinny zdyskwalifikować daną sztukę, samochody często zakatowane. Handlarze nagminnie cofają liczniki. Autko posiada piękny ponadczasowy wygląd, jak na 13-letnie auto budzi zachwyt każdego kto ma przyjemność nim jechać. Szczerze polecam, tym bardziej że teraz Stosunek jakość/cena jest bardzo dobrym poziomie o ile oczywiście trafi się na mało wyeksploatowany egzemplarz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.9 105 KM sprawuję się idealnie w mieście oraz na krótkie trasy, średnie spalanie oscyluje w granicach 7,6. Bardzo elastyczny, wspaniale reaguje na gaz.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze zsynchronizowana, trochę sztywna i toporna, budzi u niektórych pozytywne odczucia, mnie osobiście nie leży. Może to kwestia przyzwyczajenia ale dla mnie biegi powinny lżej "wchodzić"
4,0
Układ jezdny
No cóż, jeśli chodzi o układ jezdny... Auto przyklejone do drogi choć tylko na równej nawierzchni, na koleinach jest już gorzej. Przód nisko osadzony, tył podniesiony dodaje sztywności choć właśnie na nierównościach lubi trząść właśnie nim.
Komfort
3,0
Widoczność
Komfort, na bardzo wysokim poziomie, dla kierowcy i pasażera z przodu rzecz jasna, z tyłu już trochę gorzej. Fotel przesuwamy w trzech płaszczyznach, kierownice również można dostosować do własnych potrzeb. Wygodne, sztywne autko nawet na dalsze trasy.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, dobrze spasowane, nic nie skrzypi, nie słychać żadnych plastików podczas jazdy. Nie szukamy tu przycisków po omacku na ślepo. Pulpit przechylony w stronę kierowcy to wspaniałe rozwiązanie, naprawdę miłe i funkcjonalne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko i efektywnie nagrzewa kabinę, z chłodzeniem trudno mi się wypowiedzieć z racji iż muszę nabić klimatyzację, myślę że po serwisie wszystko będzie w porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No cóż, jest to trójka więc nie oczekujmy iż miejsca będzie tyle co w serii 5. Tak jak pisałem wcześniej mała rodzina pomieści się bez problemu, problemem jest tu brak możliwości złożenia tylnej kanapy no i stosunkowo niski bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie rewelacyjne (pomimo dziurawego tłumika) na biegu jałowym nie słychać absolutnie nic w kabinie. Powyżej 3 tys obrotów miłe mruczenie, zdarzało mi się wyłączać radio by posłuchać silnika. Przy prędkości 210 nadal słychać własne myśli ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części raczej do tanich nie należą, dużo zamienników choć obawiam się iż nie są najlepszej jakości. Radzę nie oszczędzać na zawieszeniu. Lepiej zainwestować i mieć spokój na dłuższy czas niż robić co rok. Jeśli chodzi o spalanie tak jak pisałem wcześniej na dobrym poziomie 7.6, pomimo rad moich znajomych nie będę zakładał gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu w zależności od stanu auta, w moim przypadku jest na bardzo wysokim poziomie. Fakt faktem jest to limuzyna za bardzo dostępne pieniądze, teraz dla przeciętnego Kowalskiego.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory, czyściłem przepustnice (objaw zacinającego się pedału gazu) podobno częsta przypadłość tego modelu. Poza tym po zatankowaniu paliwa 95 na dziwnej stacji zapaliła się kontrolka "check engine" auto widocznie lubi pb98, może to objaw dziurawego tłumika, będę diagnozował to wkrótce. Tylny most lubi się odezwać, u mnie przy zmianie biegów słyszalne stuki, prawdopodobnie do wymiany tuleja metalowo gumowa, no cóż ten typ tak ma.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.9 316 i 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Sedan