Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,3 m
Promień skrętu 5,15 m
Długość 4488 mm
Szerokość 1739 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1947 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1739 mm
Wysokość 1369 mm
Wysokość z anteną 1369 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1471 mm
Rozstaw kół - tył 1483 mm
Zwis przedni 774 mm
Zwis tylny 989 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 975 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1437 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1437 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1382 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1376 mm
Przestrzeń wsiadania z przodu - szerokość 1402 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 440 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny BMW Seria 3 E46 Sedan

Liczba ocen: 493
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,4
~W111
Sedan 330 i 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Samochód solidny i niezawodny, zawieszenie umiarkowanie komfortowe, dające pewność podczas prowadzenia. Największą zaletą jest silnik, który naprawdę potrafi rozpędzić to auto do katalogowych 250 km/h z kompletem osób na pokładzie. Piękny dźwięk silnika, a w zasadzie układu wydechowego. Aż chce się jechać. Zużycie paliwa jak na tę masę i osiągi jest bardzo dobre, średnio 11 benzyny lub 14 gazu. Jedyną wadą silników M54 jest pobór oleju. Nie należy się tym przejmować, podobno to wina konstrukcji systemu uszczelnień wewnętrznych silnika. Auto nie dymi, ma nominalne ciśnienie, nie ma wycieków. Po prostu od czasu do czasu dolewki. Silnik odwdzięcza się za to niezawodnością.
4,6
~Paolo
Sedan 320 d 136KM 100kW
BMW Seria 3 E46
Posiadam auto od 3 lat i nie ukrywam ,że gdybym miał jeszcze raz je kupić to zrobiłbym to bez zastanowienia !!! Dodam, że jest to mój pierwszy samochód. Jeżeli ktoś kupuje auto do jazdy to warto dołożyć do niego parę złotych i cieszyć się niezawodnością bo ten samochód naprawdę może przynieść sporo radości. Nie jest to demon prędkości ale w zupełności wystarcza do normalnej jazdy. Jeżeli ktoś twierdzi że to jest gniot to widocznie nie miał okazji przejechać się zadbanym egzemplarzem ale tak można określić każde auto o które nie dba jego właściciel. Mój egzemplarz spala średnio 5,4 l/100km przy prędkości 120-130km/h. Sprawdziłem to na trasie Polska- Niemcy więc uważam że jest to rewelacyjny wynik w stosunku do mocy. W mieście około 7l przy dynamicznej jeździe. Co do kosztów napraw to osobiście jestem zdania, że warto coś zrobić raz a dobrze więc warto dołożyć trochę więcej i mieć spokój na długo ale to moje zdanie a jak ktoś woli wymieniać kilka razy to samo to jego sprawa. Auto ma bardzo prostą konstrukcję więc sporo rzeczy można wymienić samemu mając podstawowe narzędzia. Mam dużą radość z posiadania i z jazdy tym samochodem więc polecam.
4,3
~Jaro
Sedan 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Auto sprowadził z Niemiec w 2011, szukałem go parę miesięcy. Jest to przeciętnie wyposażona wersja, bez bajerów. Ale za to auto było w świetnym stanie jak na 9letnie auto, miałem na nie 6 miesięczną gwarancję. Przydała się, bo po pół roku przy przebiegu 200000 padło sprzęgło. Jestem bardzo zadowolony z tego egzemplarza, tylko raz zawiódł mnie na trasie - padł alternator, ale to mogło zdarzyć się i w nowszych autach. Prosta zasada - na tym aucie nie można oszczędzać - chcesz mieć sprawny silnik - wynieniaj olej co 10 tysięcy, lej tylko sprawdzone paliwo, naprawy zawieszenia tylko ori i będzie ok. Auto odwdzięczy się świetnym prowadzeniem i bezawaryjnością (nie boję się jechać 16o letnim autem w trasy powyżej 1000km). Po OK 12u latach pojawiły się drobne problemy z rdzą przy progach i nadkolach. Wszystko zostało poprawione, mam spokój na parę lat co najmniej. Jak dobre to auto niech świadczy też to, że próbowałem kupić coś młodszego i w końcu zrezygnowałem. Przebiegi zbliżone do mojego auta (grupa vag) , trzeszczaca tapicerka (Skoda Octavia), za miękkie zawieszenie i nieprecyzyjny układ kierowniczy (Opel Insignia), słabe osiągi (Mazda 6). Skoro z rzeczy do wymiany/regeneracji została tylko turbina to mogę powiedzieć, że na kolejne 275000 kilometrów mam spokój :) polecam E46, ale tylko bezwypadkowe i zadbane. Od reszty lepiej trzymać się z daleka, bo będzie bolało po kieszeni

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Sedan

Liczba raportów: 763
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan
8,1 – 17,4
l/100 km
6,3 – 7,6
l/100 km
8,9 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Sedan 330 i 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Skrzynia 6-biegiwa. Wpływma również jaki jest zalany olej, rozniece mogą osiągnąćprawie ,0.7 litra. Totalne minimum osiągnięte przy z prędkościami zgodnie z przepisami, bez korków i rzadko kiedy wyprzedzanie - 6,5. Brak jazdy tylko po mieście, więc nie wiem ile by spalił. Jazda na autostradzie 140-160 8_8,5l przy pełnym obciążeniu (pasażerowie i bagaże) Różnice pomiędzy etyliną 95 i 98 w jeździe lokalnej niezauważalne. W trasie na tempomacie może gdzieś 0,2-0,3 na korzyść tego drugiego. Jazda bardzo rzadko agresywna. Części dobrej jakości drogie.w obecnych czasach, przydałby się dorzucić kompresorg-power, aby konkurować elastycznością np. VW i czy Skodami. 6-cyl jest boskie :)
10,9
Sedan 323 i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
Witam jak dla mnie spalanie cud. Od montażu LPG w zimę zrobiłem 1500km i te 11.35L to średnie spalanie z kilometrów i z zatankowanego gazu. Oczywiście temp ustawiona na 30stopni. Miasto małe 12tys mieszkańców plus prowincja. Jeżdżę normalnie nie do odcięcia ale nie powiem, że nie lubię depnąć jej :) Do pracy mam 16,7km przełącza się po około 600m na LPG bajka do 100KM na LPG od 02.2017do dziś 04.2017 doliczyć trzeba jakiś 1litr benzyny. Benzyny łykała mi średnio około 9.2-9.5L Jeżdżę w przedziale 80-130km/h nie te lata żeby latać po 200 :) To już moja druga E46 wcześniej miałem 320d 136km paliła mi średnio 6L ON. Co do 323i mogę dodać, że wcześniejszy stary samochód 1.3 spalał mi w lato 11L LPG do 100km/h a zimą nawet i 13L LPG wiec przy zakupie BMW żałowałem tylko że nie jest to 330i bo spalanie prawie identyczne mają a różnica 61KM to bardzo dużo.
13,3
Sedan 325 i 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
Spalanie 325i w gazie, należy dodać 2-3l do spalania benzyny. Opony 225/17, 245/17. Spalanie gazu: na krajówce to 8-12l myślę, że średnio 10l. Wyłącznie Miasto (przykład Łódź) to: 13-16l, jeżdzę cały czas b. dynamicznie i mój sredni wynik to 16l gazu. Przy trybie "race" 17-20l, osobiście najwiecej uzyskałem coś koło 17l i była to cały prawie cały czas do oporu jazda wiec wynik 20l jest do uzyskania przy driftowaniu bardziej. Autostrada to jakieś 12-14l gazu tutaj niestety w skrzyni manualnej brakuje 6 biegu. 14l przy wyprzedzaniu i trzymaniu prędkości 130-150km/h. Ciekawostka, przy 242km/h w 4 osoby (udało się) chwilowe spalanie to 25l pb95 (gazu nie wiem bo nie zrobiłem 100 km jadąc 240 km/h :) ). Dodam jeszcze, że miałem do czynienia z 323i (170 km i różnica w mocy jest odczuwalna - ogólnie 325i jest ok. (nie jest do diesel wiec nie oczekujmy nadmiaru NM)

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 44
3,5
Sedan 320 i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
5,0
Sedan 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód...
3,0
Sedan 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora...
BMW Seria 3 E46 Sedan