Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,3 m
Promień skrętu 5,15 m
Długość 4488 mm
Szerokość 1739 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1947 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1739 mm
Wysokość 1369 mm
Wysokość z anteną 1369 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1471 mm
Rozstaw kół - tył 1483 mm
Zwis przedni 774 mm
Zwis tylny 989 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 975 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1437 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1437 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1382 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1376 mm
Przestrzeń wsiadania z przodu - szerokość 1402 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 440 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~00jor
Sedan 2.5 325i 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
Prawdopodobnie najlepszy samochód na świecie, innego niż e46 w życiu nie kupię. Super spalanie, fajne silniki, każdy znajdzie sobie z odpowiednia mocą pod siebie, prowadzenie super, samochód klei sie do jezdni i uwielbia dynamiczne zakręty. Mimo różnych opinii ze tył napęd sie nie nadaje na pierwszy samochód, to napewno e46 sie do tego nie zalicza, systemy bezpieczeństwa nie pozwalają na uślizg kół co wraz z super zawieszeniem i idealnym układem kierowniczym robią z bmw naprawde bezpieczny samochód. Ironiczne porównania e46 do bolidu f1 mają w sobie trochę prawdy, nie spotkałem innego samochodu którego tak czuć, można sie z nim "zżyć" i stanowić swoistą jedność. Bardzo uniwersalny, nadaje sie na każde trasy i drogi. Jeśli chcesz jeździć z przyjemności a nie z przymusu to jest to idealny samochód. Wystarczy sie chwile przejechać aby buzia zaczęła sie cieszyć, chcieć jechać dalej i nie przestawać.
4,8
~Michał
Sedan 2.0 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Zakupiony 2 lata temu przy przebiegu 240tyś km, obecnie ok. 300tyś km. Podczas tego okresu wymieniałem oprócz części eksploatacyjnych (olej, filtry, klocki) jedynie wahacz, na którym gumy się już poddały i zaczynały skrzypieć podczas skręcania kół, gdy było ciepło. Do tego przepływomierz, który po prostu padł - kupiona oryginalna, sprawna używka - bez zarzutów, check engine od błędu mieszanki po wymianie i skasowaniu już nigdy więcej się nie pojawił. Ponadto wypalone cewki, co miało mieć prawo się stać, ponieważ często lubię korzystać z zakresu obrotów od 3500 w górę, gdzie auto ma najwięcej mocy i najlepiej przyspiesza. Zdarzyło mi się też wymienić ślizgi szyb, gdyż te są zrobione z plastiku i też po czasie się już po prostu poddały. Nie miałem żadnych problemów z jakąkolwiek elektryką. Mimo, iż samochód ma ponad 21 lat to i tak wsiadając do niego czuje się, że jedzie się porządnym sprzętem, a nie jakimś kawałkiem blachy z silnikiem. Wygłuszenie fenomenalne, dopiero powyżej 3tyś obrotów zaczyna być słychać 6 cylindrowy silnik, jednak jest to subtelny i bardzo miły w odbiorze pomruk, aniżeli jakieś skrzeczenie hondy civic o 3 nad ranem. Właściwości jezdne - fenomenalne, nie zdarzyło mi się wpaść w poślizg tym samochodem, oczywiście tylko niezamierzenie :) Jednak trzeba pamiętać o dobrych oponach, które naprawdę robią różnice w tym samochodzie. Spalanie samochodu w zależności oczywiście od użytkownika i jego stylu jazdy. Ja LPG nie posiadam, jednak nie ubolewam zbytnio, przy aktualnie niewielkiej różnicy cena/spalanie na PB czy LPG. Katalizatory, silnik i cały układ napędowy bez zarzutu, jednak trzeba pamiętać, że tym silnikiem trzeba czasem porządnie zakręcić, żeby dał radę się porządnie wygrzać i przypomniał sobie o tym 24 zaworach, które posiada. Póki co problemów z systemem zmiennych faz rozrządu vanos - brak. Pomimo 21 lat na karku samochód dalej wygląda nowocześnie i zachęca do dbania o niego. Polecam każdemu bez dzieci, bo jednak miejsca w samochodzie nie ma za dużo. Cztery dorosłe osoby to jest absolutne maksimum, jeśli chodzi o w miarę komfortową podróż. Czasami słychać stuki z tylnego mostu - prawdopodobnie luz na ataku.
3,1
~Stefan
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
- Silnik mega udany, ALE zdecydowanie za słaby. Kompletnie nie daje rady w mieście, a co dopiero w trasie czy na autostradzie. Jeśli komuś wystarcza moc 105 koni w sedanie to chyba nigdy nie jechał niczym szybszym. - Bardzo dużo małych usterek, kilka dużych unieruchamiających auto. - zawieszenie średnio - miejsce w środku średnio - bagażnik średnio - rdza właściwie wszędzie - spalanie w dużym mieście 12-13 (przy w miarę oszczędnej jeździe. Podobno niektórym w mieście pali 10 - chyba to miasto ma 2000 mieszkańców)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan
8,2 – 14,3
l/100 km
6,4 – 7,7
l/100 km
9,9 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Sedan 2.0 320d 136KM 100kW
BMW Seria 3 E46
2000r 320d 136km 5b sedan 225/45/17 Na mieście i przy prędkościach autostradowych spalanie 6,5l, przy prędkościach 90-110 spalanie spada sporo poniżej 5l (wg komputera). Prędkości 180-190 spalanie na poziomie 9/9,5l. Praktycznie w ogóle się nie psuje jednak wymiana części eksploatacyjnych (hamulce, łożyska, zawieszenie) za każdym razem zbliża się w okolice 1000zł. Niech tutaj przykładem będzie sworzeń wahacza który normalnie kosztuje ok 50/100zł, w e46 jednak jest on zespolony z wahaczem a jak wiadomo te wymienia się parami i cyk - zamiast wydać 200zł za naprawę zrobiło się ponad 800 - magia BMW :) Trzeba uważać na to czy egzemplarz był bity, często nawet pod ładnym lakierem kryje się szpachel lub rdza.
7,5
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
BMW Seria 3 E46
W zatłoczonym mieście pali jak smok - jak każde auto. Przy spokojnym ruchu są to okolice 9-10l. W trasie zależnie od nogi. Krajówki i drogi wojewódzkie przy delikatnym obchodzeniu się z gazem, ale bez trybu kapelusznika da sie zrobić ok. 6l/100km. Na trasie przy prędkościach ok. 140km/h wychodzi 8l, przy 110-120km/h pali około litr mniej. Z jazdy mieszanej miasto/trasa w proporcji 70/30 od dłuższego czasu mam spalanie na poziomie 8-8,5l/100km, więc nie ma tragedii :)
11,5
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Przy "dynamicznej" jeździe po mieście zmiana biegów w okolicy 2,5-3 tys. obrotów spalanie wychodzi mi w okolicy 15l LPG Przy normalnej jeździe w trybie mieszanym 50/50 średnio wychodzi mi ok 11-12 l Spokojna trasa bez szarpania, hamowanie silnikiem przed wjazdem do wioski płynne przyśpieszanie na wyjeździe przelotowa 100km/h można zejść do 8l.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 81
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 46
3,5
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
5,0
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód...
3,0
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora...
BMW Seria 3 E46 Sedan