Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Sedan

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,3 m
Promień skrętu 5,15 m
Długość 4488 mm
Szerokość 1739 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1947 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1739 mm
Wysokość 1369 mm
Wysokość z anteną 1369 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1471 mm
Rozstaw kół - tył 1483 mm
Zwis przedni 774 mm
Zwis tylny 989 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 975 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1437 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1437 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1382 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1376 mm
Przestrzeń wsiadania z przodu - szerokość 1402 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 440 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny BMW Seria 3 E46 Sedan

Liczba ocen: 501
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~kamil_kamiński
Sedan 318 i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Wnętrze w fotelach sportsize w pół skórach, nie powycierane, plastiki w bardzo dobrym wykonaniu, nagłośnienie fabryczne robi robotę. Mam jedną z najbogatszych wersji. Silnik pracuje cicho, równo,nie ma żadnych wycieków, nie mam z nim żadnych problemów, jednakże mógłby mieć troszkę większego kopa ;) . W samochodzie nie było nic robione, prócz wymiany oleju na zalecany przez producenta, ponieważ poprzedni właściciel powiedział, że nie będzie wydawał kroci na olej .... Układ jezdny jest bardzo precyzyjny. Skrzynia biegów pracuje perfekcyjnie. W zawieszeniu nic nie stuka, nic nie puka Jest to mój pierwszy własny samochód. Ubezpieczenie nie wychodzi bardzo drogo. Auto z wyglądu zewnętrznego prezentuje się bardzo dobrze mimo swojego wieku. Lakier jest przepiękny, nie ma ani ryski. Samochód został kupiony od starszego Pana, za kwotę 10 000 zł, moim zdaniem opłacało się, ale lepiej poczekać lub poszukać R6 ;)
2,4
~Paweł
Sedan 318 i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Chyba nikt nie miał takich problemów z autem (inne marki) jak ja z tym bmw. Silnik to porażka. Pasek klinowy urywał się co roku. Remont silnika zrobiony za 4 tyś a po roku już coś z nim nie tak. Wymieniane kupe rzeczy i wiele razy (nie licząc remontu m.in sondy lambda, cewki, czujniki położenia wału, smok od oleju, ). Bez ubezpieczenia z holowaniem w cenie nie wybierałbym się się nim dalej niż 10km poza miejsce zamieszkania. Poza silnikiem reszta w miarę. Tzn skrzynia średnio, ale przez 5 lat nie naprawiałem - sprzęgło źle bierze. Blachy w miarę, drobne oznaki rdzy (na auto 18 letnie to raczej na plus). Elektryka niestety też była co jakiś czas poprawiana (m. in czujniki parkowania, światła tylne i przednie, immobilizer wraz z zabezpieczeniem do odpalania samochodu, radio itp). Co do spalania. Pali w mieście ok 15l LPG. Poza miastem w trasie ok 9-10. Średnio pół na pół wychodzi ok 11l. Dzięki temu że silnik jest duży jak na dzisiejsze czasy to przy 140km/h dalej pali 11,5 l/100 lpg (spalanie nie rośnie lawinowo przy większych prędkościach jak przy małych silnikach).
4,4
~W111
Sedan 330 i 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Samochód solidny i niezawodny, zawieszenie umiarkowanie komfortowe, dające pewność podczas prowadzenia. Największą zaletą jest silnik, który naprawdę potrafi rozpędzić to auto do katalogowych 250 km/h z kompletem osób na pokładzie. Piękny dźwięk silnika, a w zasadzie układu wydechowego. Aż chce się jechać. Zużycie paliwa jak na tę masę i osiągi jest bardzo dobre, średnio 11 benzyny lub 14 gazu. Jedyną wadą silników M54 jest pobór oleju. Nie należy się tym przejmować, podobno to wina konstrukcji systemu uszczelnień wewnętrznych silnika. Auto nie dymi, ma nominalne ciśnienie, nie ma wycieków. Po prostu od czasu do czasu dolewki. Silnik odwdzięcza się za to niezawodnością.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 44
3,5
Sedan 320 i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
5,0
Sedan 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód...
3,0
Sedan 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora...
BMW Seria 3 E46 Sedan