Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,3 m
Promień skrętu 5,15 m
Długość 4488 mm
Szerokość 1739 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1947 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1739 mm
Wysokość 1369 mm
Wysokość z anteną 1369 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Rozstaw kół - przód 1471 mm
Rozstaw kół - tył 1483 mm
Zwis przedni 774 mm
Zwis tylny 989 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 975 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1437 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1437 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1382 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1376 mm
Przestrzeń wsiadania z przodu - szerokość 1402 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 440 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Karola
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
BMW Seria 3 E46
Świetne auto w stosunku jakość-cena. Brak poważnych awarii po 4 latach jazdy. Brak ognisk rdzy to chyba największy atut! Rok przejeżdżone na LPG STAGa - brak zastrzeżeń, brak spadku mocy. Przyśpieszenie całkiem przyjemne jak na taka ilość KM. Auto ma swój wiek i na pewno znalazłoby się coś do naprawy, np listwy przy oknach i drzwiach lubią się odkleić ale to mały problem. Jak dotąd naprawione usterki to: krociec chlodnica-silnik. Delikatnie przepuszcza olej na zewnątrz ale nie mogę zlokalizować dokładnie gdzie. Ostatnio problem ze stacyjką bo czasem nie łapie i trzeba pogmerać kluczykiem zanim zaświecą się wszystkie kontrolki i jest gotowy do zaplonu. Amortyzatory wymienione 2 lata temu ale już coś stuka...niestety nasze drogi są zabójcze dla zawieszenia. Auto nie jest już tak sztywne jak było, ale nadal dobrze trzyma się drogi. Więcej uwag brak. Czy warto kupić? Jeśli nie było zbytnio pseudonapraw i części są oryginalne nie jakieś chinole to auto na długie lata aż się znudzi. Dla fana BMW super wóz. Podróż dla 2-3 osób ok, chociaż z tyłu troszkę ciasnawo jak z przodu siedzą duże osoby.
4,4
~Przemek63133
Sedan 2.0 320d 136KM 100kW
BMW Seria 3 E46
Auto naprawdę fajne, dające frajdę z jazdy ale pod jednym warunkiem. Musi być w dobrym stanie. Najgorszym wrogiem bmw są zazwyczaj ich właściciele a najczęściej "sebixy". e 46 nie lubi zaniedbań. Jeżeli nie będzie odpowiednio serwisowane oraz będzie dostawało dużo w "palnik" to będzie się niestety sypać. Od zawieszenia przez elektronikę po osprzęt silnika. Auto które było dobrze użytkowane i serwisowane na czas odwdzięczy się. Zadbane e46 nawet w wersji 136km diesel potrafi dobrze popylać, mało palić i dać sportowe doznania. Zimą na śniegu można też się fajnie pobawić lecz trzeba z głową bo ktoś niedoświadczony może szybko zaliczyć rów lub drzewo. Niestety jest podatne na korozję. Jak każdy wie bmw nie jest to auto dla wszystkich. Te auto się albo uwielbia albo nie lubi.
4,5
~Misiek
Sedan 1.8 316 i 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Co mogę napisać po 9 latach użytkowania? Super auto o ile o niego się dba. Był okres pod koniec użytkowania, że dawał mi popalić usterkami ale to głównie z winy wieku (16 lat) i niezbyt dobrej wiedzy mechanika. Jeśli chcesz nacieszyć się bezawaryjną jazdą koniecznie wymieniaj olej co 10tyś/rok 5w40. Rozrząd czy wałek nie lubi starego oleju. Trzeba też pilnować stanu płynu chłodzącego ponieważ głowica jest bardzo wrażliwa na przegrzanie.Karoseria...tylne błotniki i klapa bagażnika to norma(rdza) Przez 9 lat użytkowania 3 razy odwiedziłem blacharza.Ogólnie auto wygodne, wnętrze ciche i pomimo 115km dosyć żwawe ale trzeba lać benzynę 98 bo na 95 nie bardzo chce mu się jechać ;)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan
8,1 – 14,3
l/100 km
6,4 – 7,7
l/100 km
9,9 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
Autem jak na razie zrobiłem koło 15 tyś km, spalanie w trasie jadąc 120-130 km/h kształtuje się na poziomie ok. 10l. Po mieście jeżdżąc do pracy (25km) od 8,5l gazu przy spokojnej i delikatnej jeździe, do 11l-12l przy jeździe dosyć dynamicznej. Wszystko zależy od stylu jazdy, ale przy takiej normalnej jeździe po mieście minimum te 10 litrów trzeba liczyć, co według mnie i tak jest bardzo dobrym wynikiem w zamian za komfort podróżowania. Minimalne spalanie jakie udało mi się kiedykolwiek osiągnąć to 6,09l/100km na odcinku 162 km, jadąc z prędkością 70-90 km/h i bardzo delikatnie obchodząc się z pedałem gazu. Nie ma co wybrzydzać bo za 100 km za około 20 zł w takim aucie jest wynikiem bardzo akceptowalnym :)
11,1
Sedan 2.5 325iX 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
BMW e46 M54b25 manual 5b (brak tej opcji do wyboru). Przejechałem autem raptem nieco ponad 3000km, ale uważam, że warto wystawić opinię co do spalania. Przez 1,5 miesiąca dojazdów do pracy w Warszawie (bez dziadowania, ruszając dość dynamicznie dynamiczniej spod świateł, a potem jednostajnie) uzyskałem średnią z tankowania 11,3. Wskazania z komputera pokrywają się z rzeczywistym spalaniem. Ostatnio na trasie z Warszawy do Trójmiasta uzyskałem średnią 10,3 jadąc DK7, a wiec zarówno krajówką jak i drogą szybkiego ruchu. Średnie spalanie na tempomacie (na kilkunastokilometrowych odcinkach) przy 160km/h 12,1l, 140 km/h 9,8l, przy 120km/h 8,5l. Przy jeździe w przedziale 90/100km/h po krajówkach można spokojnie zamknąć się w 9l. Auto brzmi super, R6 robi robotę. Spalanie jest o około 2-5-3l wyższe, niż silnika 2.0 TSI R4 w nowym aucie o podobnej mocy, ale tu mamy jednak swoistą legendę i 17 letnie auto, także moim zdaniem jest ok :)
8,3
Sedan 1.8 316 i 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Jak się jedzie dalekie trasy 70/80 km/h to da się zejść poniżej 7. Silnik jest okej do jazdy po mieście, jednak prędkości autostradowe, czyli jakieś 140, to obroty na poziomie 4 tysięcy i spalanie koło 8 litrów. Silnik super, ale trochę za mało dynamiczny, jak na tę wagę :)

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 80
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 44
3,5
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: VERDA
instalacja: AC STAG XL
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Gaz był montowany u nich. Miałem problem z odpalaniem samochodu na ciepłym silniku,przyjechał do nich na wymianę filtrów itp mówiłem o objawach a Pan szanowny powiedział to nie wina gazu tylko silnika... Wymieniłem pełno części aż w końcu pojechałem do innego gazownika który powiedział -reduktor puszcza (a żeby samochód odpalał wystarczyło odłączyć jeden wężyk- który nie...
5,0
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
homologacja: "NAGAZ" STEFANOWSKI. S.J.
instalacja: STEFANELLI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód...
3,0
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora...
BMW Seria 3 E46 Sedan