Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

HvacWojtek, 8 lat temu
Silnik 2.2 320i 170KM 125kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Sedan 2.2 320i 170KM 125kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jakość materiałów, dobre spasowanie, ponadczasowy wygląd to tylko kilka z zalet. Jestem 2 właścicielem, auto z Niemiec w wersji individual, GPS, elektryka, xenon, M-pakiet, etc.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik brzmi cudownie, za każdym razem gdy wsiadam do auta mam na twarzy uśmiech. Auto waży 148kg więc moc 170hp może nie jest obłędna ale auto jest zrywne i sprężyście i płynnie przyspiesza. Wg oryginalnej instrukcji 8.3s do 100kmh.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie i łatwo. Nie ma z tym żadnych problemów. Jednak brakuje 6 biegu do jazdy autostradowej. Skutkuje to tym że przy 140 kmh jest prawie 4 tys na obrotomierzu. Robi się dość głośno i rośnie spalanie.
5,0
Układ jezdny
Napisze tylko, że jeździłem już alfa 156,166, audi a3, a4, skórą fabia, octavia, vw polo, golf3-5, Passat b5-b6, Mazda 323 i pewnie jeszcze kilkoma innymi. Prowadzenie tego auta jest zbliżone do Alfy Romeo czyli genialne, ale ma tą przewagę że mamy tu napęd na tył i poprawny rozkład masy. Pewnie nie bez znaczenia są opony w rozmiarze 245/40/r17. Auto trzyma się drogi jak przyklejone. Układ stabilizacji ESP robi świetna robotę. I włącza się praktycznie już przy dynamiczniejszym ruszeniu na mokrym asfalcie. Boje się go wyłączać, zresztą nie mam takich aspiracji :) żeby kaleczyc zawieszenie na polskich dziurach. Przy dużych prędkościach auto sunie jak pociąg po szynach.
Komfort
5,0
Widoczność
Najlepsze auto jakim jechałem jeśli chodzi o widoczność w każdym kierunku. Do tylu BAJKA! KROPKA.
5,0
Ergonomia
Tempomat, sterowanie klima, radiem etc jak w każdym Niemcu, kto jeździł choć jednym Niemcem wsiada i po 5 minutach wie wszytko łącznie z ustawieniem lusterek fotela i kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie przejechałem jeszcze całej zimy, więc póki co nie będę tutaj obiektywny. Poczekam i podzielę się opinią po zimie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK, aczkolwiek jeśli ktoś ma powyżej 187cm (ja) radzę się przejechać i ustawić sobie fotel pod siebie żeby nie było przykrej niespodzianki. Ja szukałem wygodnej pozycji ponad 2 tygodnie. Udało się. Nie wiem czy to kwestia elektrycznych foteli czy szyberdachu (który już praktycznie dotyka włosów) brakuje w moim modelu regulacji lędźwiowej i tutaj mega duży minus... Wszystkim którzy chcą kupić auto bezwzględnie radzę wsiąść za kółko i sprawdzić jak się czują w fotelu. A najlepiej gdy jest możliwość zrobić parę km.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne. Na autostradzie powyżej 130 słychać dosyć możność szum wiatru. Niestety auto było projektowane w latach 90. Mimo dopracowania konstrukcji karoseria jest ta sama. No i silnik ale to wina braku 6. biegu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w trasie 4 osoby plus bagaż włączona klima. Jazda ekonomiczna - hamowanie gazem itp, prędkości do 100kmh. Średnia z 400km wychodzi 7,3-7,4l i to jest zmierzone metodą tankowania pod korek dodam tylko, że komputer genialnie dokładnie pokazuje zawsze poprawne wartości. Jeśli jedziemy ostrzej 50% autostrada 130kmh 50% droga krajowa 90 kmh spalanie na tej samej trasie z taką samą konfiguracja jak wyżej - 8,3l. Dodaj minimum 1,5 l jak lubisz wyprzedzać i masz ciężką nogę. Spalanie średnie z 3000km 25% jazda po Warszawie Śródmieście 75% trasa - 8,7l/100km Po Warszawie średnia ze 100km głównie w korkach około 12,5l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Utrzymanie jakość ASO lub wyższej nie jest tanie... Odradzam auto komuś, kto będzie oszczędzać na częściach i serwisie. Prędzej czy później poskutkuje to poważną awaria. Przykład olej fuchs, komplet filtrów knecht (wymiana co 12 tys) 380 zł. Pamiętajmy że to auto segmentu premium i jakość nowe kosztowało ponad 140 tys. Eksploatacja w jakości ASO BĘDZIE CIĘ KOSZTOWAC! Tak jakbyś kupił nowe auto. Możesz oszczędzać na częściach = nie stać Cię na to auto. Ja wychodzę z takiego założenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co po 9 miesiącach odpukać - brak. Pewnie liczy się stan auta używanego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam nadzieję jeździć jakoś najdłużej :) pewnie z czasem będzie sprzęgło 1300 zł. Dyferencjał kilka tysięcy...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 320i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Sedan