Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Sedan

Tomo, 15 lat temu
Silnik 3.0 330i 231KM 170kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 3 E46 Sedan 3.0 330i 231KM 170kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Trudno powiedzieć co zaskakuje. W zasadzie nie chodzi o to czy coś Cię zaskoczy a bardziej czy będzie tak jak się spodziewasz, że ma być. W moim przypadku wszystko jest dokładnie tak jak chcę żeby było. I być może to jest właśnie to zaskoczenie.
5,0
Całokształt
To auto to majstersztyk. Oczywiście można narzekać na słabe radio. Zastanawiam siędlaczego w tak fajnym samochodzie radio jest tak basdziewne, że bolą uszy jak się go słucha. Ale zamiast radia jest silnik, którego można słuchac w nieskończoność. Bez względu na to czy lato czy zima w aucie nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy. Nic się nie obluzowało, nie oberwało. Nawet kierownica i gałka biegów po 121tys nie błyszczą się za bardzo. Cholernie solidna robotoa. Bez porównania ze śmieciami francuskimi czy włoskimi, którymi przejeździłem wcześniej w sumie ok 500tys km.
Wrażenia
5,0
Silnik
330i to kapitalny silnik. Elastyczny, cichy, aksamitny, mocny i ekonomiczny. Wspaniały odgłos, zwaszcza w okolicach 1500 obr/min - jak parkujemy i lekko przegazowujemy (burczy) lub 3000 obr/min gdy zaczynją działać zmienne fazy rozrządu. Brzmi jak orkiestra dęta a biegi zmienia się tylko dla przyzwoitości. Taki aksamit. Poprostu miód. Polecam, redukcja na 3-kę, przy ograniczeniach do 70km/h, 3000obr/min i pełna rura :-D - taaaki banan na twarzy i ciarki po plecach z powodu wrażen głosowo-przyspieszeniowych.
4,0
Skrzynia biegów
Przejechałem nią 121tys i działa jak nowa. To nie tylko moja opinia. Ktokolwiek wsiada do tego auta jest zaskoczony jak dobrze wszystko działa. Biegi wchodzą średnio cięzko ale tak ma być. Auto jest bardzo zbite i sztywne. Zmiana biegów jest intuicyjna, biegi wchodzą idealnie. Sprzęgło - o które się martwiłem z powodu dość mocnego silnika - ciągle oryginalne.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne ale bez przesady. Odczuwa się wyboje i każdą zmianę nawierzchni. Trzeba uważać na dziury jeżeli nie chcesz zniszczyć felg. Jazda po krawęznikach odpada. Mimo to zawieszenie jest bardzo trwałe - pierwsza wymiana silentblocków z przodu po 100tys km na polskich drogach. Ciągle pierwszy zestaw amortyzatorów (121tys) i wszystko gra i buczy. Wspaniałe zachowanie w zakrętach. Genaralnie - im szybciej jedziesz tym bardziej mu się podoba. Prawdziwy majstersztyk.
Komfort
4,0
Widoczność
O to akurat specjalnie nie dbam ale widać wszystko to co powinno byc widać. Oczywiści nie widac co jest pod spodem ani nade mną :-) Jest poprostu tak jak powinno być.
4,0
Ergonomia
Byłoby doskonale gdyby nie obsługa klimatyzacji - jakos to wszystko jest mało czytelne i jak chcesz szybko podkręcić dmichawę albo uzyc opcji auto (lub co gorsza z niej zrezygnować) to wymaga to nieco koncentracji. Nie podoba mi aię - inni zobili to lepiej. Ale reszta jest jak najbardziej ok. Proste rzeczy - przełączanie świateł krótkie-długie jest intuicyjne; do siebie - mrygnięcie, od siebie na stałe. Przełączniki działają zerojedynkowo, pewnie wchodza w pozycje i tam zostaja dopóki nie chcesz tego zmienić. Niby bzdety ale jakiż to daje relax psychiczny w czasie jazdy...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest dobra ale nie doskonała. Jeżeli nie będziesz woził \'gnoju\' na wycieraczkach i odkurzysz auto 3-5 razy do roku nie będzie problemu. Inaczej piach na wycieraczkach łapie wilgoć i oddaje wtedy gdy to jest najmniej potrzebne. Ale nawet wtedy max dmuchawa daje radę z tym, że robi się głśno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód jest doskonały. Fotel pasażera w połowie regulacji pozwala wyprostować nogi osobie o wzrście ok 180cm. Z tyłu ciasnawo ale 7 godzin wytrzymałem ;-)
4,0
Wyciszenie
Super. Słychać tylko najfajniejsze odgłosy z silnika. Do 150km/h praktycznie nie słychać opływu powietrza. Przy 160km/h i 3000 obr/min wchodzi piękny odgłos silnika - miękki, basowo-mocny, zaczepny odgłos rzędowej 6-ki BMW. I tak jest do ok 4500 obr/min czyli dobrze powyżej 200kmh. Dalej jest nieco głosniej ale bez przesady. Silnik nie robi łaski i rozpędza się płynnie do 250km/h ograniczony elektronicznie. Nie trzeba go bujac z górki - poprostu chcesz 250km/h i masz. Czytałem, że E46 cierpią na szumy z uszelek drzwi - stają się nieszczelne, parcieja itd. i robi się hałas. 3 lata, 121tys - żadnych problemów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 13l/100km trasa jazda 140-180km/h, czasem 200-220km/h śr. spalanie nie przekroczyło 9l/100km, często było w okolicach 8,5l/100km auto może jeździć na pb95 ale na Pb98 pokazuje naprawdę na co je stać - i nie jest to takie tylko gadanie. Jest jeszce miększy, cichszy i elastyczniejszy. Spalanie takie samo.
5,0
Stosunek jakość/cena
wart swych pieniędzy, zwłaszcza, że na roczne auto, które przestało u dilera dostałem naprawde atrakcyjną cenę...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas dotychczasowej eksploatacji nie byo sytuacji żeby auto odmówiło współpracy. Przy przebiegu ok. 40 tys km wymiany wymagały cewki - przy zimnym silniku nie działały wszystkie cylindry. Ale tylko przy zimnym. Naprawa gwarancyjna.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 330i 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E46 Sedan