Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Touring

gregor.w70@wp.pl, 7 lat temu
Silnik 320 d 136KM 100kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 258 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 136KM 100kW 2000-2001 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : zawieszenie seryjne jest dobre..w miarę komfortowo wybiera nierówności przy zachowaniu odpowiedniej sztywności co daje poczucie pewności prowadzenia..promień zawracania niewielki..samochod jest zwrotny..
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Samochód ładny wizualnie.Bez zbędnych wodotrysków.Może sie podobać nawet dziś.Nadwozie sprawia wrażenie zwartego i ma klasyczną linię kombi.Ale to oczywiście kwestia gustu,a o nim sie nie dyskutuje..
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik diesla starszej generacji bez common rail.Zasilany pompą wtryskową rotacyjną Bosch VP 44.Kultura pracy akceptowalna jednak porownanie do diesli nowej generacji to przepaść.Oszczędny i to jego główna zaleta.Sam słupek jest trwały ,natomiast osprzęt portafi wygenerować kłopoty.Uwaga na koło pasowe (tłumik drgań skrętnych) często wymaga wymiany-element dość drogi ok.500-600zł,poleca się stosować ORi lub zamiennik tylko z najwyższej półki (Corteco)-reszta nie spełnia zadania.Obecne bywają wycieki oleju w zależności od egzemplarza,spod pokrywy zaworów,pokrywy rozrządu (czesto jest mylony z wyciekiem spod przewodu powrotnego smarowania turbo)-mechaniory naciągają na koszty,często zabrudzony bądz unieruchomiony zawór EGR,nagar w kolektorze dolotowym,problemy z zaworami sterującymi podciśnieniem (sterowanie turbiną,żaluzją chłodnicy,zaworem EGR).Problemy drobne choć czasem trudne do zdiagnozowania i uporczywe.Przplywomierz masowy powietrza czasem nie sygnalizuje błędów a potrafi zaniżać wynik pomiarowy co skutkuję spadkiem mocy silnika..kierownica sterowania łopatek zmiennej geometrii w turbo przy tych przebiegach tez potrafi się już zapiec-skutek spadek mocy...sporo tego..chociaż gdy ktoś myśli i zna swój egzemplarz to potrafi przewidzieć co się kończy i odpowiednio wcześniej temu zapobiec.Samochód jest dość przewidywalny w tej kwestii i sygnalizuje ogarniętemu właścicielowi że dzieje się coś nie tak..
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj jeżeli chodzi o manual bywa różnie.Niewątpliwie w porównaniu do skrzyń montowanych w E 36 jest na minus.Tam problemów nie było.Tutaj częstą przypadłościa jest mechanizm sterowania skrzynią.Kiedy jest chłodno po wrzuceniu biegu nr 5 drążek zmiany po wrzuceniu luzu często nie wraca do pozycji neutralnej samoistnie (problem znany wlascicielom)..jest to do usunięcia niewielkim kosztem ale wiaże sie z wymontowaniem skrzyni z nadwozia..podobno istnieja magicy usuwajacy ta usterke ze skrzynia w nadwoziu ale z tego co wiem zapowiada sie niezla walka w takim przypadku.Precyzja zmiany poszczególnych biegów też do rewelacyjnych nie należy..ogólnie akceptowalna choć jak mówią "d..nie urywa"..Jeżeli skrzynia jest sprawna to jej pracy praktycznie nie usłyszysz..jest cicho..
4,0
Układ jezdny
Tak jakby można było spodziewać sie po BMW serii 3-jest dobrze..mówię o serii bez udziwnień typu obniżanie spręzyn itp..Samochód prowadzi się pewnie w zakrętach,prześwit nadwozia dobry na seryjnych felgach 16 cali nie trzeba sie bać podjazdu na krawęznik bądź przejazdu przez martwego glinę.Do codziennej eksploatacji w sam raz.Tłumienie nierówności dobre -ogólnie dość sztywno i przyjemnie,czuć że samochó jest zwarty-ja tak lubie-mówię subiektywnie.Co do usterkowości...myśle że jest na normalnym poziomie..jednak sworznie w wahaczach przednich niewymienne co przy luzach skutkuje zakupem calego kompletu..drażki wspornika stabilizatora padają dość często (koszt niewielki).Jeżeli chodzi o tylne zawieszenie tam sprawa jest bardziej złozona.Musimy sobie uzmyslowic ze te samochody do nowych nie należa i maja za soba spore przebiegi.Elementy metalowo gumowe sie zuzywaja i trzeba powiedziec wprost ze w 90 proc egzemplarzy sa do wymiany..czy to z powodu zuzycia mechanicznego czy poprostu ze starosci i tyle..wymienisz-masz spokoj..auto nie zyje wlasnym zyciem tylko poslusznie Cie slucha czy to luku czy w koleinie..
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok..co tu wymyslac..
4,0
Ergonomia
W srodku fajnie i wszystko pod reka..nie trzeba wiele myslec..przyciski i pokretla odnajdziesz intuicyjnie i o to chodzi..
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam wersje z klimatronikiem i na nim chcialbym sie skupić..samo urządznie ok choc o klime trzeba zadbac..z reguły poprzedni wlasciciel ograniczaja sie do jej nabicia i wg nich wszystko ma dzialac..a to nie tak..w urzadzeniu jest kilka czujnikow i jest eklektrycznie dosc rozbudowane..nieprawidlowe dzialanie choc 1 z nich skutecznie portafi zaklocac i wrecz uniemozliwiac wlasciwa prace ukladu (wylacznie sie sprezarki-cieple powietrze z nawiewow,jej przerywana praca itp)..mechanik znajacy ten uklad sobie poradzi ale z pewnoscia za taka usluge zaplacisz :) czesto wiaże sie to z wymiana opornicy przy dmuchawie badź wymianą wentylatora chlodnicy poniewaz znajduje sie w nim teoretycznie nierozbielany uklad sterowania wentylatorem (bezstopniowy) ktory czesto i gesto ulega awarii-przy wlaczeniu klimy powinien chodzic na wolniejszych obrotach bezwzglednie..gdy jest uszkodzony -uklad wylacza sprezarke klimy i po chwili zalacza -tak w koleczko..zakup nowego wentylatora z nieszczesnym ukladem nie tani :) Gdy wszystko sprawne - jest dośc wydajnie..nie ma co narzekac nawet w upalne dni..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach ok..z tyłu VW Golf..tak w skrócie telegraficznym :)
3,0
Wyciszenie
Spodziewałem się że będzie lepiej..Ale to diesel a diesel musi dymić :) Żartuję oczywiście..a tak na prawde na wolnych silnik slychać.jeżeli jego zwieszenie (poduszki) są ok to nie przenosi drgan na nadwozie i tam sobie klekocze pod maska jak zimny..po rozgrzaniu chodzi fajnie i ma niezly jak na 4 cylindry dzwiek..w trakcie jazdy przy np 100km/h nawet nie wiesz ze to diesel..swistow i gwizdow powietrza tez nadmiernie nie slychac..podroz nie jest meczaca..jest spoko..
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
A to już temat morze :)..dostępność części zamiennych nowych i używek jest póki co doskonała..możesz wybierać wśród taniej chinszczyzny poprzez produkty dobre jakościowo ze sredniej polki na ori (przyprawiajace nie raz o zwrot glowy) konczac...Wszystko zalezy od zasobow twojego portfela i chęci oczywiście..ogólnie samochód jest do utrzymania bez najmniejszego problemu..
4,0
Stosunek jakość/cena
Czy ja wiem? Jak wiekszosc samochodow..kupisz tanio wlozysz duzo..tak w tym przypadku trzeba sie z tym liczyc..Materialy fabryczne z ktorych jest wykonany sa niewatpliwie dobrej jakosci..prozno szukac podobnych w samochodach konkurencji z tamtych lat..jest o klase wyzej..
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Swirująca elektronika : moduł komfortu,wzmacniacz antenowy,klopoty z mikroprzyciskami szyby tylnej..spalone sterowanie silnika tylnej wycieraczki,przerwrana wiazka elektryczna w tylnej klapie-standardowe przypadlosci touringa :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było :)

On - zużycie paliwa dla silnika 320 d 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Touring