Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E46 Touring

Pan Kracy , 15 lat temu
Silnik 330 d 184KM 135kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E46 Touring 330 d 184KM 135kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie chce się wierzyć, że jest to jednostka wysokoprężna...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : tuleje wachacza przedniego
5,0
Całokształt
Warto zainwestwać w dobrą wersję tj. 3l diesel, sportowe fotele, xenon, navi, parctronic itd są to zabawki dające dużą radość w codziennej eksploatacji. "Golas" po prostu szybciej się nudzi. Myślę, że należy rozglądać się również za wersją z końca roku 2001 lub młodszą (po lifcie), która pozbawiona jest kilku chorób wieku dzięcięcego...
Wrażenia
5,0
Silnik
Wielokrotnie nagradzany silnik faktycznie jest doskonały. Rasowy dźwięk i fenomenalny moment obrotowy katapultują kierowcę z każdej prędkości.
5,0
Skrzynia biegów
Automat jest stworzony do tego auta, niezauważalnie zmienia przełożenia, jest inteligentny - zawsze wie kiedy i jaki bieg zapiąć. Ma opinie niskoawaryjnego.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny precyzyjny, jednak dość twarde zawieszenie i szerokie opony nie sprawdzają się podczas szybkiej jazdy po złych nawierzchniach. Do 140 km/h auto jest pod pełną kontrolą, poźniej jazda staje się męcząca. Bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego z jednej strony daje dużo frajdy zaś z drugiej bywa uciążliwe na dłuższych trasach. Na polskich drogach lepiej sprawdzają się takie rozwiązania jak w Focucie czy Passacie. Oczywiście równa droga czy autostrada = 100% satysfakcji.
Komfort
4,0
Widoczność
Cofanie utrudnia automatyczna regulacja lusterek po zapięciu wstecznego, widać krawężniki a przestrzeń za samochodem nie do końca - zbędny gadżet. Poza tym widoczność ok.
4,0
Ergonomia
Brakuje uchwytów na kubki, reszta to rewelacja. Wzorowej jakośći materialy wykończeniowe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czas schłodzenia kabiny przy temp. zewn. 29 stopni ok 5 minut. Słaba synchronizacja pomiędzy zadaną temp. a prędkością wentylatora...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomimo, że to tylko seria 3 miejsca jest wystarczająco dużo dla 4 pasażerów. Normalny bagażnik. Fote;e składane. Bardzo duży zakres regulacji foteli sportowych.
4,0
Wyciszenie
Silnik bardzo dobrze wyciszony, szum dochodzi z opon - prawdopodobnie to ich wina.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pojemność 3.0 ma duży potencjał i zakres możliwego zużycia paliwa. Jeśli jedziemy spokojnie w trasie możliwe jest zużycie paliwa na poziomie 7.2l. Ostra jazda w trasie to 9l. Miasto 8-13. Wszystko zależy od temperamentu kierowcy. Średnie zużycie przy normalnej jeździe - 8,5 l. Przypominam, że wartość momentu obrotowego wynosi prawie 500 NM - stosunek momentu do zużycia paliwa jest doskonały.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najwyższy poziom wykonania, dobra marka, trzyma cenę, rewelacyjne osiągi. Wersja Touring nie przywołuje złych skojarzeń dotyczących marki ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowa wymiana tulei wachaczy przednich - koszt z wymianą 300-400 zł. Poza tym wszystko ok. Polecam firmę Myle wersja wzmocniona.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótko go mam by to obiektywnie ocenić.

On - zużycie paliwa dla silnika 330 d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 3 E46 Touring 330 d 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 3 E46 Touring