Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Alfista, 4 lata temu
Silnik 320i 170KM 125kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 320i 170KM 125kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Szukałem auta niedużego, jednak mieszczącego prawie 2-metrowego kierowcę. Nastawiałem się na ciekawe japońskie kompakty, BMW Serii 1 lub jakieś coupe, jednak szczęśliwym trafem wypadło trochę przypadkiem na uniwersalną 4-drzwiową Serię 3 i nie żałuję wyboru. Wcześniej jeździłem Alfą 159 w dieslu 1.9 JTDm i jakość wykończenia, przede wszystkim wnętrza, jest według mnie w tym BMW na dużo lepszym poziomie. Wymienione na końcu poważniejsze naprawy zostały wykonane w krótkim czasie po kupnie samochodu (dziwny przypadek?), ale od ponad roku nie pojawiły się kolejne usterki, więc chyba jest okej. Niemniej jednak auto może być kosztowne, ale odpłaca się ogólną jakością wykonania i prowadzeniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dość elastyczny, można lecieć na 6-tym biegu, "oszczędzać" paliwo i przy tym przemieszczać się bez hałasu we wnętrzu. Odejmuję gwiazdkę, bo czasami miałem wrażenie, jakby mu brakowało mocy przy ruszaniu spod świateł po spokojniejszej jeździe. Dźwięk bez szału, ale i bez wstydu, nie będzie to V6 ani V8. Niestety nie jest bezawaryjny, o czym niżej.
5,0
Skrzynia biegów
W 159 skrzynia manualna też chodziła w fajny mechaniczny sposób, ale tutaj jest jeszcze lepiej! I ten wsteczny... ach, super, ja akurat lubię, gdy biegi wchodzą z oporem. Uwaga, kobiety mogą mieć na początku problem :)
5,0
Układ jezdny
Jak po sznurku, super
5,0
Karoseria
Wydaje się być dobrze zabezpieczona, brak oznak korozji
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag. Ma się dobry ogląd i wyczucie rozmiarów karoserii.
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie w porządku, ale niektórzy narzekają na małą ilość miejsca. Mam 198cm i dla mnie jest wszystko tutaj pod ręką, miejsca na wszystkie części ciała "prawie" pod dostatkiem. Czasem chciałbym tylko móc usiąść niżej bez gimnastyki na siedzisku :/ Dodam, że mam fotele zwykłe, skórzane, z grzaniem. Sportsitze są "niższe"? Czasem mam problem z dopasowaniem wysokości kiery, bo wolałbym mieć ją wyżej, ale wtedy nie widzę do końca wskazań komputera, gdzie pokazuję się przebieg i spalanie. Przy moich gabarytach zawsze muszę szukać kompromisów... Super plus - przewóz dwóch rowerów w bagażniku po złożeniu siedzeń! A dodam, że mój rower też jest kalubryną! I kolejny mniejszy plus, za przewóz łącznie 4 pasażerów. Wszyscy się mieścili, kolega za dwumetrowcem nie narzekał. Jedynie trochę trudno było mu wysiąść na ciasnym parkingu, musiałem wsunąć swój fotel. Gdyby nie te plusy, dałbym tylko 3 gwiazdki. Pewnie w serii 5 byłoby idealnie, ale nie odpowiadało mi to auto wielkością karoserii.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima reaguje dość sprawnie na zmianę wskazań. Jedynie to specjalne pokrętło "ciepło-zimno" spotykane w BMW mogłoby wpływać jeszcze szybciej na zmianę powietrza, które jest nadmuchiwane.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
vide ergonomia
5,0
Wyciszenie
W porównaniu z innymi autami, typu Volvo V50 czy Alfa 159 jest tutaj troszkę lepiej. Zaskoczyło mnie to, w jaki sposób BMW wyłapuje nierówności, np. na studzienkach. Takie stłumione tąpnięcie, basowe, bardzo przyjemne w porównaniu z bezpośrednią przesiadką z Alfy. Na autostradzie również jest pozytywnie, jak na ten segment aut.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie według komputera to ok. 6,2l/100km na trasie autostrada/droga szybkiego ruchu i jakieś 8l/100km w mieście (aglomeracja śląska), przy czym ja nie jeżdżę stricte po centrum miast. Mieszanie to mi tak 7,5l/100km pokazuje. Nie chce mi się liczyć teraz co do kropelki przy dystrybutorze, ale myślę, że to bardzo fajne uśrednione wyniki. Części zamienne są dość drogie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za dobrze utrzymany egzemplarz trzeba zapłacić więcej, niż za inne auta tego segmentu. Dostajemy za to lepszą jakość wykończenia, ale nie zawsze bezawaryjność.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to żarówka w podsufitce wymieniona i teraz postojówka mi zaczyna mrygać przy otworzeniu auta po postoju w ciepłe dni. Aha, lubi szwankować mechanizm od składania lusterek i opuszczania prawego lusterka przy cofaniu. Pomogło w 100% samo przeczyszczenie bezpiecznika, jednak na forach pojawia się ten problem za często! Była też wymiana aku. Uwaga, auto z systemem start-stop ma aku AGM, które są teoretycznie lepsze, ale i droższe. Okazało się, że w aucie po moim zakupie był nadal oryginalny akumulator - przeżył 10 lat od nowości. Warto sprawdzić akumulator przy kupnie tego auta z podobnego rocznika - będziecie wiedzieli, czy wymiana jest za wami, czy przed wami :) koszt 500-800zl, zależnie od marki, itd. Do tego warto zrobić adaptację aku przez komputer, dodatkowy koszt u specjalistów ok. 100zł. Oznaki słabego akumulatora to szybkie wyłączanie się radia na postoju, resetowanie ustawień komputera czy zegara po ponownym odpaleniu samochodu lub też brak podgrzewania tylnej szyby! Była wymiana uszczelek w filtrze oleju. Stare były zużyte i z obudowy filtra wychodził olej, który brudził inne elementy w komorze, m.in. alternator. Koszt uszczelek i ich wymiany to było chyba 200-300 zł.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po pewnym czasie użytkowania autem zaczęło lekko bujać podczas stania, np. na światłach, pojawiał się check engine. Pomogła wymiana wszystkich wtryskiwaczy na używane oraz wymiana wszystkich cewek na nowe, jedna dosłownie rozpadła się w trasie! Wymieniłem też przy okazji wszystkie świece. Są to znane problemy tego silnika n43b20 170 KM. Warto o tym poczytać przed zakupem i być na to gotowym. Nierówna praca na postoju, trzęsienie budą, wypadanie zapłonu... Kolejnym problemem jest katalizator i sonda NOX, być może wszystkie te elementy i problemy były ze sobą powiązane, nie wiem. Ja wymieniłem sondę na używaną, bo była też już uszkodzona i powodowała check engine na desce. 4 wtryski używane to 400-600 zł, cewki nowe 4 sztuki to ok. 650 zł, świece nie pamiętam, używana sonda NOX to 150-300 zł. Części nowe to w przybliżeniu 1000 zł za jeden wtrysk (JEDEN, sic!), cewki j.w., sonda NOX 1500-2000 zł? Robocizna nie wiem, ile kosztuje, bo wymieniłem to wszystko sam w garażu. Podsumowując dość pokaźna suma, wręcz możliwość kupna kompletnego używanego silnika (sic!). No według mnie są to chore kwoty w porównaniu do wartości rynkowej używanego auta. Proszę wziąć to pod uwagę, różne rzeczy mogą się wydarzyć, żywotność tych części jest naprawdę ograniczona. O problemach piszą zazwyczaj tylko ci, którzy je mają, ale fakt jest niepodważalny, że problemów z n43b20 nie jest mało i wystarczy poszukać w internecie informacji na temat tego silnika, by się o tym przekonać. Auto ogólnie jest bardzo fajne i mi odpowiada, ale te problemy na początku mnie zakłopotały. Bym zapomniał jeszcze dodać, że auto lubi wziąć olej, szczególnie po jeździe autostradowej. Powiedzmy w przybliżeniu, że oleju pali 1l/10000km, bo co tyle robię wymianę i mniej więcej tyle dolewam z tego, co mi zostaje po wymianie. Koniec końców patrząc na tę liczbę, to chyba nie jest powód do jakiegokolwiek niepokoju. Gdyby lista bolączek była krótsza, oceniłbym go na 5 gwiazdek, ale lista usterek i koszt napraw jest za duży! (przynajmniej w moim mniemaniu :P )

Pb - zużycie paliwa dla silnika 320i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90