Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4520 mm
Szerokość 1817 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Wysokość 1421 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1513 mm
Zwis przedni 755 mm
Zwis tylny 1005 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 953 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1460 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1454 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~Wojciech
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Mam mieszane odczucia. Uwielbiałem to auto, choć co chwilę coś się z nim działo. Uważam że auta premium trzeba sprzedawać jak najszybciej jak coś zaczyna się dziać. A ponadto ta konstrukcja ma teraz prawie 15 lat. Jak chcesz mieć wydatki to kupuj. Ja sprzedałem swojego dużo za późno. I nikt mi nie powie że największą wadą bmw to poprzedni właściciel, bo ja wlałem w to auto naprawdę dużo pieniędzy, ale zawsze zaskoczyło mnie jakaś inną pierdołą o której bym proaktywnie nie pomyślał. Ma po prostu swoje lata i będzie się sypać. Koniec.
4,1
~Alfista
Limuzyna E90 320i 170KM 125kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Szukałem auta niedużego, jednak mieszczącego prawie 2-metrowego kierowcę. Nastawiałem się na ciekawe japońskie kompakty, BMW Serii 1 lub jakieś coupe, jednak szczęśliwym trafem wypadło trochę przypadkiem na uniwersalną 4-drzwiową Serię 3 i nie żałuję wyboru. Wcześniej jeździłem Alfą 159 w dieslu 1.9 JTDm i jakość wykończenia, przede wszystkim wnętrza, jest według mnie w tym BMW na dużo lepszym poziomie. Wymienione na końcu poważniejsze naprawy zostały wykonane w krótkim czasie po kupnie samochodu (dziwny przypadek?), ale od ponad roku nie pojawiły się kolejne usterki, więc chyba jest okej. Niemniej jednak auto może być kosztowne, ale odpłaca się ogólną jakością wykonania i prowadzeniem.
2,9
~Arhkoe
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód zakupiłem po wcześniejszych dokładnych oględzinach, sprawdzeniu historii serwisowej w BMW, stan samochodu w momencie zakupu był naprawdę dobry, a przebieg został potwierdzony. Po zakupie zdecydowałem się wymienić amortyzatory (wszystkie 4), wymienić olej oraz filtry, także wymiany wymagała uszczelka miski olejowej (problem doskonale znany w tym modelu. Co prawda mój egzemplarz nie bierze oleju, co jest również bolączką tych silników, ale praktycznie co miesiąc muszę udać się do serwisu z jego bolączkami. Zaczęło się dość niewinnie - błąd czujnika wałka mimośrodowego - koszt jak dobrze pamiętam około 1500 złotych, następnie awarii uległa pompa wspomagania - tutaj kolejny tysiąc, po przejechaniu około 1000 km zaczął pojawiać się check - problemem okazał się katalizator, mimo że spełniał on wszystkie normy dotyczące emisji spalin. Nowy katalizator oryginalny BMW ok. 4000 złotych, zamienniki dostępne, jednak ich cena to 2000-2500, żadna z firm w Polsce z która się kontaktowałem, nie gwarantowała, że check nie będzie się pojawiał po wymianie na zamiennik, problem przerabiany na forach - zdecydowałem się na oryginał. Po kilkuset kilometrach przyszła pora na akumulator... Kolejne 1-1,5 tys kilometrów, przestawał działać wentylator chłodnicy... można było wymienić sam moduł za około 500 złotych, jednak w moim przypadku poprzedni właściciel wymienił już oryginał na zamiennik firmy Behr (na co miałem fakturę) dwa lata wcześniej, zdecydowałem się wymienić cały wentylator, koszt około 2000 złotych. Po kolejnym tysiącu kilometrów padł silnik Valvetronic - znów okolice 1500 złotych. Ten samochód to pasmo niekończących się przygód i wydatków, które jak mi się wydaje nigdy się nie skończą. Zdecydowałem się nie wymieniać tutaj kosztów typowo eksploatacyjnych takich jak olej, filtry, czy też płyn hamulcowy, wspomagania, chłodniczy, ani też uszczelek, które wymieniałem przy okazji innych napraw. Nie polecam tego samochodu nikomu, mimo naprawdę rzetelnego sprawdzenia pojazdu przed zakupem i tak ciągle pojawia się "coś". Staram się podchodzić do serwisowania pojazdu dokładnie i być może nie dla takich osób jest marka BMW.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
7,7 – 11,0
l/100 km
5,7 – 9,9
l/100 km
9,7 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Spalanie to 9,5l przy jeździe 70% miasto 30% trasa, normalnie jeżdżąc bez patrzenia na wskazówkę spalania. Na trasie auto pali bardzo mało, przy jeździe 110 km/h na trasie 1000 km spaliło 5,8 l. Ma swoje bolączki o których da się poczytać na forach i wystąpią na bank, silniczek zmiennych faz rozrządu 120-130 tys do wymiany koszt 600zl + robota, sprawdzać luz łańcucha rozrządu, wymiana z płozami i napinaczom 140tys koszt około 700zl + robota, po przeskoczeniu łańcucha jest błąd czujnika walka i głośno chodzi.
8,7
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Te wartości jakie się tu wpisuje są kompletnie bez sensu, więc może opiszę jak jest naprawdę jako iż zajmowałem się trochę pomiarami spalania. Auto mam równo rok, na liczniku wybiło 100,000 km, ja przejechałem w tym czasie 12,000 km. Średnie spalanie za ten okres to 8.86 l/100 km, przy czym tryb miejski stanowi tu 89% całego dystansu, więc miażdżącą większość, do tego teraz w ogromnych korkach (dlatego teraz zimą notuję rekordowe spalanie 10 l/100 km, normalnie lekko poniżej). Zasadniczo jeżdżę odcinki 14 km do pracy i z powrotem. Kiedyś jeździłem eko, teraz bardziej normalnie, choć zdarzy się okazjonalny but. Korki niestety sprzyjają nerwowej jeździe. Jadąc w trybie 75% miasto i reszta poza miastem i trochę obwodnicy da się zejść w okolice 7.8 l/100 km i to użyciem klimy na trasie. Długiej trasy jeszcze nie robiłem, ale jako iż ten samochód pochodzi z rodziny to wiem, że da się wtedy zejść w okolicy 6.5-6.8. Jak robiłem sobie teraz wypady za miasto z klimą typu po 50-60 km w jedną stronę, parę krótkich dojazdów i potem z powrotem, to średnia była w okolicach 7.0-7.2. Dorzucenie większej ilości osób powoduje konieczność kręcenia silnika wyżej, szczególnie z klimą, brak mocy wówczas jest odczuwalny. Zatem taka sama trasa za miastem samemu to 7.0-7.2, z dwoma osobami (+155 kg) to już jakieś 7.6 l/100 km. Ogólnie ten samochód z tym silnikiem ma zdecydowanie potencjał na świetne wyniki, ale trzeba wiedzieć jak go wykorzystać. Trzeba skorzystać z faktów, iż: 1) samochód ma świetne opory aero; 2) skrzynia jest 6-biegowa; 3) silnik ma wtrysk bezpośredni i potrafi pracować w trybie uwarstwionym (spalanie ubogiej mieszanki, czyli air to fuel ratio powyżej 14.6:1); 4) Mamy na pokładzie system Start/Stop, wg moich pomiarów idzie zaoszczędzić 0.3-0.5 l/100 km; 5) Mamy światła do jazdy dziennej (ringi), wg mnie jakieś 0.3 l/100 km oszczędności. To wszystko sprawia, że jeżdżąc tym samochodem poza miastem i na trasach zaoszczędzimy naprawdę sporo, zaś jeżdżąc głównie po mieście oszczędności będą niewielkie. Moje poprzednie auto to E36 316i 1.9 Compact, tam średnie spalanie w niemal identycznym trybie było o 0.3 l/100 km większe. Cóż, E90 jest o 10 lat nowsze, ma ciut większy i mocniejszy silnik, nieco szersze opony, a przede wszystkim jest o 200 kg cięższe, a ciągłe rozpędzanie takiej masy swoje musi pochłonąć. I pomimo tego wszystkiego...samochód spala o 0.3 l/100 km mniej w niemal najbardziej niekorzystnym trybie (głównie miejskim). Gdyby porównanie było w trybie mieszanym lub na trasie, przewaga E90 wzrosłaby kolosalnie ze względu na wymienione wcześniej zalety. Warto pamiętać o tym, że ten silnik (N43B20) należy od czasu do czasu porządnie przegonić po autostradzie celem przepalenia siarki z katalizatora, co również powinno wydłużyć żywotność katalizatora NOx i czujnika NOx. W przeciwnym razie silnik będzie pracował w trybie homogenicznym, czyli tak jakbyśmy mieli zwykły wtrysk MPI, więc nici z oszczędności z tytułu posiadania wtrysku bezpośredniego. Aby dobrze przepalić kata, należy jechać z prędkością co najmniej 130 km/h przez ok. 25-30 min gdy jest on silnie zanieczyszczony lub co najmniej 110 km/h gdy jest lekko zanieczyszczony. Stan zbiornika paliwa musi być powyżej 50%, inaczej procedura nie zostanie zainicjowana (choć można ją sztucznie wywołać w programie). Dopiero wtedy uda się rozgrzać katalizator do przeszło 600 st. C, co pozwoli na choć częściowe oczyszczenie katalizatora. Od czasu do czasu zatem warto też dać mu buta do 6000 obr/min, nadmierne zamulanie mu szkodzi. I rzecz jasna lać dobrej jakości paliwo.
7,1
Limuzyna E90 320d 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Skrzynia automatyczna, podane dane po remapie silnika na 192KM i 390 NM, dodam że przed modyfikacją co ciekawe spalanie w mieście było delikatnie wyższe w trasie nic się nie zmieniło. Miasto 100% Warszawa dojazdy do pracy 2x19km plus dojazdy do sklepów maksymalnie 3-10 km co rano korki na około 20 min– lato 7,4 l/100 zima 7,8 l/100. Trasa Warszawa – Jelenia góra 980km 2 osoby plus bagaże 150 km/h 5,5 l/100, 130 km/h 5,3 l/100. Trasa Warszawa - Mikołajki 800km 5 osób plus bagaże 20% trasa 140 km/h reszta krajówki i zabudowany 6 l/100. Trójka z tym silnikiem jest naprawdę oszczędna była by jeszcze bardziej gdyby był to manual szczególnie w mieście około 1l/100 mniej. Jak na auto 1500 kg 192KM mega elastyczność i frajdę z jazdy to wynik rewelacyjny.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
5,0
Limuzyna E90 325i 218KM 160kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W moim samochodzie zosta³a za³o¿ona instalacja STAG 300 w warsztacie MAR-CAR AUTOGAZ RYBNIK, jestem z niej bardzo zadowolony. Po pierwsze bardzo mi sie podoba estetyka wykonanego monta¿u pod pokryw± silnika oraz zbiornika gazowego. Mam ju¿ nieca³e 20 tys km i je¼dzi SUPER. Jest to ju¿ 2 mój samochód...
3,5
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Ostrzegam wszystkich przed zakładaniem gazu w LTA Polonia. Ukryte koszta jakie wynikły u mnie to jakaś tragedia przepłaciłem ponad 700zł a i tak chcieli jeszcze 500zł. Instalacja V generacji auto pali 28-32% więcej gazu w stosunki do benzyny i to ponoć normalne i nie da się z tym nic zrobić!!!
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90