Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4520 mm
Szerokość 1817 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Wysokość 1421 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1513 mm
Zwis przedni 755 mm
Zwis tylny 1005 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 953 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1460 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1454 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Radek
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Właściwie to... Odczucia mam ambiwalentne. Ten samochód jedzie jak przyklejony do drogi, naprawdę potrzeba dużego talentu, żeby stracić nad nim panowanie... I naprawdę silnej woli, żeby odruchowo nie dodać gazu w zakręcie. Brzmi jak na swoją mikrą pojemność (2l) naprawdę świetnie. Spasowanie w środku i na zewnątrz jest perfekcyjne. Jakość materiałów we wnętrzu bezkonkurencyjna. No i jest ładny, co tu dużo mówić, nawet sedan, ba, nawet kombi jest OK i o dziwo na parkingu pod marketem nie sprawia wrażenia, jakby pracownik zakładu pogrzebowego się zapomniał i pojechał na zakupy samochodem służbowym. Z drugiej strony koszty utrzymania potrafią ściąć z nóg nawet majętnych ludzi. I nie chodzi tu tylko o spalanie, które plasuje się gdzieś na poziomie pomiędzy Subaru Imprezą WRX STI a VW Passatem CC z silnikiem 3,6l 300 KM (mówimy o 2l, 150 konnej jednostce, która daje przyspieszenie 0-100 km/h na poziomie Golfa VII z silnikiem 1.4), ale też o koszty napraw- tych większych i tych mniejszych, jak choćby głupia wymiana żarówki światła pozycyjnego. Jednakowoż, na pytanie czy kupiłbym to auto ponownie odpowiedziałbym najchętniej i "TAK" i "NIE". Kocham ten samochód, mimo jego wszystkich wad. Jest ze mną już 8 lat, i prędzej każę się w nim złożyć do grobu, niż oddam go w ręce osiedlowego bohatera, który zarżnąłby moją Becię piłując ją na ręcznym na parkingu pod Lidlem. Ten samochód się kocha albo nienawidzi. Albo tak jak ja- jedno i drugie naraz. Fanów marki nie zniechęcą koszta utrzymania, za to ludzi szukających tylko samochodu do poruszania się z punktu A do punktu B nie przekonają wrażenia z jazdy. Nie jest to po prostu samochód dla wszystkich, i nie sposób nie żywić do niego uczuć- skrajnych zresztą. Jest z nim jak z kobietą trochę- strzela fochy, drenuje pensję, masz ochotę czasem wepchnąć ją do rzeki, ale kochasz ją, i na inną byś nie zamienił, a kiedy się rozstajecie na chwilę to zerkasz za siebie odruchowo i myślisz "ale z tej mojej starej jest jednak super laska". I tym razem już na wszelki wypadek, gdyby moja partnerka to czytała, absolutnie bez żadnych alegorii do kobiet- lepiej mieć też w zanadrzu jakąś alternatywę, bo Becia bywa kapryśna...
4,2
~Slivmaster
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Auto jest całkiem niezłe. Mój 10 letni egzemplarz trzyma się naprawdę ok. Jest dobre na długie trasy, gdzie po przejechaniu 1700 km (Polska-Anglia) wysiadam zmęczony drogą, ale nie jazdą! Bardziej komfortowe auto jakie użytkuje to tylko Q5 i służbowy Passat GT z 2017 roku. Trochę męcząca sztywna kierownica - wspomaganie nie chodzi lekko. Zawieszenie dość twarde, oczywiście świetne do „sportowej” jazdy ale jadąc przez Niemcy te 160-170 czuć każdą nierówność na autostradzie. Przy uchylonej szybie turbina fajnie brzmi. Jak na „dizla” to nie ma tragedii z głośnością w kabinie ale mogłoby być ciszej, nie będę marudził przy 290 tysiącach i oczekiwał cudów ale ogólnie chyba jestem przyzwyczajony do benzyny. Niestety BMW wszystko sprzedaje w pakietach, a poprzedni pierwszy właściciel nie wykupił możliwości składania tylnej kanapy, co denerwuje gdy trzeba więcej zapakować. Mega wkurzające. Z przodu dużo miejsca, tył troszkę gorzej. Dobra, bo to miał być całokształt a ja się rozpisuje... Te małe niedogodności to nic! Wszystko rekompensuje jak auto stoi zaparkowane a ja z kuchni popijając sobie kawkę na nie spoglądam... JAKIE, ONO, JEST PIĘKNE!!! Linia nadwozia, lampy, maska, tył. Pięknie to auto wyszło... tylko kolor biały z czarną skórą w środku.
4,4
~Bunia
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Ogólnie auto polecam. Szukałem auta pod LPG że względu na ilość kilometrow które przejeżdżam. Instalacja założona poprawnie w warsztacie który się zna na tym, nie mam problemów pomimo valvetronica. Regularny serwis gazu co 10 tys km. Auto bierze olej w zależności od jazdy w trasie przy prędkości 140 km/h około 300ml na 1 tys. Da się z tym żyć minusem jest elektroniczny czujnik oleju. Wymieniłem amory i tarcze z klockami. Czasem jakiś błąd potrafi wyskoczyć, jak wilgoc się pojawi. Posiadam exel w którym wpisuje wszelkie opłaty w tym UBEZPIECZENIE (1000ZL) przeglądu gazu 3 razy w ciągu roku (450zl) koszty wymiany oleju wymieniam co 10-12 tys. Czyli też z trzy razy w roku (130 zł olej motul plus 50 zł wymiana =540zl) filtry wszystkie , koszt utrzymania auto to około 400 zł miesięcznie, przy czym sam potrafię pogrzebać się w aucie, tarcze klocki wymienię filtry, do silnika się nie pcham. Koszty podzielone przez ilość miesięcy posiadania auta. Dodam że dbam o auto. Dużo zależy od kupionego egzemplarzu 3 razy w Polskę jeździłem żeby znalesc odpowiedni model. Do tego auto ma 12 lat to czego oczekiwać wszystko się zużywa. Do zrobienia z czasem mam łożyska tył niego wału poprzedni właściciel nie wpadł na to żeby kiedyś wymienić olej po kupnie też tego nie zrobiłem teraz czeka mnie wydatek 1400 zł. Problemi bmw też bywa pompa vacum miałem problem z hamulcami mechanik stwierdził pompa do wymiany 500zl, wystarczyło że wymieniłem płyn hamulcowy problem znikl. Nikt na to nie wpadł z poprzednich użytkowników po przeglądach gwarancyjnych żeby wymienić.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
7,7 – 12,2
l/100 km
5,7 – 9,9
l/100 km
10,0 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Spalanie to 9,5l przy jeździe 70% miasto 30% trasa, normalnie jeżdżąc bez patrzenia na wskazówkę spalania. Na trasie auto pali bardzo mało, przy jeździe 110 km/h na trasie 1000 km spaliło 5,8 l. Ma swoje bolączki o których da się poczytać na forach i wystąpią na bank, silniczek zmiennych faz rozrządu 120-130 tys do wymiany koszt 600zl + robota, sprawdzać luz łańcucha rozrządu, wymiana z płozami i napinaczom 140tys koszt około 700zl + robota, po przeskoczeniu łańcucha jest błąd czujnika walka i głośno chodzi.
8,7
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Te wartości jakie się tu wpisuje są kompletnie bez sensu, więc może opiszę jak jest naprawdę jako iż zajmowałem się trochę pomiarami spalania. Auto mam równo rok, na liczniku wybiło 100,000 km, ja przejechałem w tym czasie 12,000 km. Średnie spalanie za ten okres to 8.86 l/100 km, przy czym tryb miejski stanowi tu 89% całego dystansu, więc miażdżącą większość, do tego teraz w ogromnych korkach (dlatego teraz zimą notuję rekordowe spalanie 10 l/100 km, normalnie lekko poniżej). Zasadniczo jeżdżę odcinki 14 km do pracy i z powrotem. Kiedyś jeździłem eko, teraz bardziej normalnie, choć zdarzy się okazjonalny but. Korki niestety sprzyjają nerwowej jeździe. Jadąc w trybie 75% miasto i reszta poza miastem i trochę obwodnicy da się zejść w okolice 7.8 l/100 km i to użyciem klimy na trasie. Długiej trasy jeszcze nie robiłem, ale jako iż ten samochód pochodzi z rodziny to wiem, że da się wtedy zejść w okolicy 6.5-6.8. Jak robiłem sobie teraz wypady za miasto z klimą typu po 50-60 km w jedną stronę, parę krótkich dojazdów i potem z powrotem, to średnia była w okolicach 7.0-7.2. Dorzucenie większej ilości osób powoduje konieczność kręcenia silnika wyżej, szczególnie z klimą, brak mocy wówczas jest odczuwalny. Zatem taka sama trasa za miastem samemu to 7.0-7.2, z dwoma osobami (+155 kg) to już jakieś 7.6 l/100 km. Ogólnie ten samochód z tym silnikiem ma zdecydowanie potencjał na świetne wyniki, ale trzeba wiedzieć jak go wykorzystać. Trzeba skorzystać z faktów, iż: 1) samochód ma świetne opory aero; 2) skrzynia jest 6-biegowa; 3) silnik ma wtrysk bezpośredni i potrafi pracować w trybie uwarstwionym (spalanie ubogiej mieszanki, czyli air to fuel ratio powyżej 14.6:1); 4) Mamy na pokładzie system Start/Stop, wg moich pomiarów idzie zaoszczędzić 0.3-0.5 l/100 km; 5) Mamy światła do jazdy dziennej (ringi), wg mnie jakieś 0.3 l/100 km oszczędności. To wszystko sprawia, że jeżdżąc tym samochodem poza miastem i na trasach zaoszczędzimy naprawdę sporo, zaś jeżdżąc głównie po mieście oszczędności będą niewielkie. Moje poprzednie auto to E36 316i 1.9 Compact, tam średnie spalanie w niemal identycznym trybie było o 0.3 l/100 km większe. Cóż, E90 jest o 10 lat nowsze, ma ciut większy i mocniejszy silnik, nieco szersze opony, a przede wszystkim jest o 200 kg cięższe, a ciągłe rozpędzanie takiej masy swoje musi pochłonąć. I pomimo tego wszystkiego...samochód spala o 0.3 l/100 km mniej w niemal najbardziej niekorzystnym trybie (głównie miejskim). Gdyby porównanie było w trybie mieszanym lub na trasie, przewaga E90 wzrosłaby kolosalnie ze względu na wymienione wcześniej zalety. Warto pamiętać o tym, że ten silnik (N43B20) należy od czasu do czasu porządnie przegonić po autostradzie celem przepalenia siarki z katalizatora, co również powinno wydłużyć żywotność katalizatora NOx i czujnika NOx. W przeciwnym razie silnik będzie pracował w trybie homogenicznym, czyli tak jakbyśmy mieli zwykły wtrysk MPI, więc nici z oszczędności z tytułu posiadania wtrysku bezpośredniego. Aby dobrze przepalić kata, należy jechać z prędkością co najmniej 130 km/h przez ok. 25-30 min gdy jest on silnie zanieczyszczony lub co najmniej 110 km/h gdy jest lekko zanieczyszczony. Stan zbiornika paliwa musi być powyżej 50%, inaczej procedura nie zostanie zainicjowana (choć można ją sztucznie wywołać w programie). Dopiero wtedy uda się rozgrzać katalizator do przeszło 600 st. C, co pozwoli na choć częściowe oczyszczenie katalizatora. Od czasu do czasu zatem warto też dać mu buta do 6000 obr/min, nadmierne zamulanie mu szkodzi. I rzecz jasna lać dobrej jakości paliwo.
7,6
Limuzyna E90 318i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Mam dosyć ciężką nogę, w trasie średnia prędkość 140-160 km/h - dynamiczna jazda - 8,5 do 9 litrów, 120-140 km/h - spokojnie 7,5 litra bez ekonomicznej jazdy. Rekordowo trasa 165 kilometrów z prędkością 90-120 - 6,6 litra. Autostrada (za zachodnią granicą) - 180-200 km/h- około 10,5 litra. Podsumowując - trasa/miasto 50/50% - spalanie około 8,5 litra. Tragedii nie ma, ale dosyć sporo jak na tak małą moc.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
5,0
Limuzyna E90 325i 218KM 160kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W moim samochodzie zosta³a za³o¿ona instalacja STAG 300 w warsztacie MAR-CAR AUTOGAZ RYBNIK, jestem z niej bardzo zadowolony. Po pierwsze bardzo mi sie podoba estetyka wykonanego monta¿u pod pokryw± silnika oraz zbiornika gazowego. Mam ju¿ nieca³e 20 tys km i je¼dzi SUPER. Jest to ju¿ 2 mój samochód...
3,5
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Ostrzegam wszystkich przed zakładaniem gazu w LTA Polonia. Ukryte koszta jakie wynikły u mnie to jakaś tragedia przepłaciłem ponad 700zł a i tak chcieli jeszcze 500zł. Instalacja V generacji auto pali 28-32% więcej gazu w stosunki do benzyny i to ponoć normalne i nie da się z tym nic zrobić!!!
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90