Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4520 mm
Szerokość 1817 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Wysokość 1421 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1513 mm
Zwis przedni 755 mm
Zwis tylny 1005 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 953 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1460 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1454 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Piotrek Tr
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Super samochód, na którym można polegać. Autko w miarę trzyma swoją cenę (wersja poliftowa wciąż w okolicach 30 tysięcy zł przez 3 lata) co świadczy o tym, że ciężko o coś lepszego z tego segmentu. Ekonomiczny silnik ze sportowym zacięciem. Świetna kultura pracy i długie przełożenia dające moc od dołu, sprawia wrażenie, że jedzie się benzyną ( z dużym momentem obrotowym ;) ) . Autko słucha się i prowadzi jak po szynach. Znakomity na średnie i dłuższe trasy. Problem z DPF nie występuje. Trzeba na czas zrobić kosztowną wymianę rozrządu (co 250k km) , natomiast łatwo zaoszczędzić dzięki niskiemu spalaniu.
4,7
~MM
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Samochód świetny - zarówno do miasta, jak i w trasy. Przy założeniu instalacji LPG koszty paliwa znacznie spadają i spokojnie można korzystać z auta do codziennej jazdy nawet w zatłoczonym mieście. Moc 150KM jest wystarczająca. Właściwości jezdne wręcz wzorowe - trudno się do czegoś przyczepić. Docenia się to dopiero jak przesiada się do innego auta. Mankamentem jest umiejscowienie butli LPG - zabiera połowę bagażnika, co w przypadku nadwozia sedan nieco ogranicza jego ładowność. Jeżeli o auto odpowiednio się dba, ono odwdzięczy się bezawaryjnością.
4,5
~Grzegorz
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Kto nie miał do czynienia wcześniej z BMW od razu będzie pod jego wrażeniem w czasie jazdy. W tej wersji silnikowej (318i, 129 KM) nie jest to może demon szybkości i nie liczyłem na to. Samochód jednak w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się zarówno po mieście jak i w trasie. Nie ma problemu z wyprzedzaniem czy większymi prędkościami po autostradach. Precyzyjny układ kierowniczy, wyciszenie, pozycja za kierownicą sprawia, że nawet długa podróż staje się niesamowicie przyjemna. Wewnątrz zwłaszcza w wersji bez nawigacji wydaje się być nader skromnie, mała ilość włączników czy przycisków lecz niczego nie jej brakuje a to tylko kwestia ergonomii. Wersja z navi z początkowych lat produkcji nie jest jakiś super rozwinięciem systemu ale o niebo lepiej się prezentuje. Samo wyposażenie bywa też bardzo różnorodne i bogate w zależności od wersji. Awaryjność? Na przyzwoitym poziomie a w większości uzależniona od pochodzenia i przeszłości auta. Części zamienne na pewno droższe niż w pozostałych markach ale nie kosmiczne jak niekiedy się przedstawia. Po 5-ciu latach eksploatacji nadal jestem zadowolonym użytkownikiem i nie myślę o zmianie auta.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
7,7 – 12,2
l/100 km
5,7 – 9,9
l/100 km
10,1 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Limuzyna E90 325d 197KM 145kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Wszystkie dane dotyczą BMW e91 kombi której nie ma na tej stronie w zestawieniu z tym silnikiem. Wszystkie dane, które podałem dotyczą samochodu po tuningu. Większy IC, turbo hybrydowe, wtryskiwacze (216) przelotowy wydech, odpowiedni program, moc 330 km. Lecz nie zauważyłem zmian w spalaniu przy maksymalnie oszczędnej jeździe. Krótko opisując dane dotyczące spalania: Droga krajowa, maksymalna oszczędność (70-80km/h) 4.7 l. Cykl mieszany bardzo ekonomiczny bez żadnego stania w korku wychodzi 6.5 ale trzeba znać zasady Ecodrivingu i toczyć się na luzie gdzie się da. Cykl mieszany bez stania w korku wciskając gaz do dechy na każdym skrzyżowaniu ale nie przekraczając 100-120 km/ generalnie jazda na typowego debila w BMW, wyprzedzasz gdzie chcesz, zawsze jak przyspieszasz to wciskasz gaz w dechę, totalnie mając w d**** zasady oszczędnej jazdy i czerpiąc radość z jazdy nie byłem wstanie przekroczyć 10/100 km Może jak ktoś jeździ po stolicy jak debil i stoi w korkach to dobije do 11-12
10,2
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Przejechałem już 53tys km z czego 43tys na LPG wiec mogę dodać oponie. Instalacja STAG. Samochód polski salon. Ogólnie samochód wygodny, idealny na długie trasy. Jak dla mnie ekonomia jest dobra lecz osiągi wiadomo, mogło być lepiej ale gdy poddenerwujemy na obrotach to również pójdzie jak rasowy. Spalanie średnio jest 10 mi się mniej nie udało zejsc, za to mojej żonie udało się na 8.5 ale to nie wiem jak uczyniła. Ogólnie usterki denerwujące to lekkie głupie elektroniczne rzeczy niż podzespoły. Polecam!!!
5,7
Limuzyna E90 320d EfficientDynamics 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Spalanie jest zależne od kół jakie są założone. Na standardowych kołach 205/55/16 spalanie jest śmiesznie niskie - dystans 350 km dynamiczna jazda w trasie prędkości 120-180 spalanie na koniec trasy 4,5l/100 :O. Sprawa wygląda inaczej przy kołach letnich 225/45/18, spalanie wyższe ale i tak zadawalające - trasa 400 km (teren górzysty) pełny skład - styl dynamiczny 6,1l/100. W mieście średnie spalanie zatrzymało się na poziomie 7l z dystansu 3000km. Po próbach jazdy bardzo ekonomicznej można osiągnąć spalanie poniżej 4,5l/100 jednak to opcja dla cierpliwych. Przy tak świetnie prowadzącym się samochodzie dynamiczna jazda to sama przyjemność. Wyniki w oparciu o wskazania komputera pokładowego.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
3 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 1
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
5,0
Limuzyna E90 325i 218KM 160kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W moim samochodzie zosta³a za³o¿ona instalacja STAG 300 w warsztacie MAR-CAR AUTOGAZ RYBNIK, jestem z niej bardzo zadowolony. Po pierwsze bardzo mi sie podoba estetyka wykonanego monta¿u pod pokryw± silnika oraz zbiornika gazowego. Mam ju¿ nieca³e 20 tys km i je¼dzi SUPER. Jest to ju¿ 2 mój samochód...
3,5
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Ostrzegam wszystkich przed zakładaniem gazu w LTA Polonia. Ukryte koszta jakie wynikły u mnie to jakaś tragedia przepłaciłem ponad 700zł a i tak chcieli jeszcze 500zł. Instalacja V generacji auto pali 28-32% więcej gazu w stosunki do benzyny i to ponoć normalne i nie da się z tym nic zrobić!!!
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90