Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4520 mm
Szerokość 1817 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2013 mm
Wysokość 1421 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1500 mm
Rozstaw kół - tył 1513 mm
Zwis przedni 755 mm
Zwis tylny 1005 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 953 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1460 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1454 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Michał
Limuzyna E90 330d 245KM 180kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Bardzo popularny model BMW w nie tak popularnej konfiguracji, która robi ogromną różnicę. Wszakże polskie ulice są obecnie pełne E90, które jest, bez wątpienia, dobrym samochodem, ale nie wystrzega się pewnych wad. Rozpatrując BMW jako czysto rodzinny pojazd służący do pragmatycznego przemieszczania się, ocena byłaby słaba. Passat lub Mondeo są znacznie większe i praktyczniejsze, Renault lub Citroen wygodniejsze, a Audi tańsze w utrzymaniu, ale decydując się na zakup BMW z 6 cylindrowym silnikiem te aspekty schodzą na dalszy plan. Największym atutem tego auta układ napędowy oraz to jak ten samochód jeździ, a to wszystko dotyczy przecież "śmierdzącego" diesla. BMW jest szybkie, świetnie się prowadzi, nadaje się doskonale w trasy, aczkolwiek jest raczej małe i niesie za sobą ryzyko nieco wyższych kosztów eksploatacji. Reasumując, BMW 330d LCI to usportowiony kompakt, który będzie doskonale służyć młodym osobom nieco bardziej zainteresowanych motoryzacją. Oczywiście do pierwszego zderzenia z latarnią lub drzewem.
4,4
~WojtekS2008
Limuzyna E90 320d 177KM 130kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Świetny samochód, jeżeli ktoś szuka takiego auta, polecam, służył jako 2gi w domu więc mała przestrzeń w środku nie była problemem. Dobre wyposażenie, ładny wygląd ale co najważniejsze... Radość z jazdy, nic dodać, nic ująć. Uwielbiałem jeździć tym samochodem. Napęd tył, manual i żwawy silnik (oczywiście po czasie chciałem mieć mocniejszy :) Trafiłem na fajny egzemplarz i to się zapewne odwdzięczyło. Jakość wykonania lepsza niż w nowszej BMW, którą teraz jeżdżę a to auto jest wyższej klasy. W e90 naprawdę się postarali. Uogólniając samochód stał się czymś w rodzaju zabawki małego chłopca który nie chciał się z nią rozstawać i za bardzo z nikim dzielić co by się nie zniszczyła. Jeżdżę teraz nowszymi konstrukcjami samochodów i jeden z nich to również BMW ale jak ktoś się zastanawia to polecam poszukać fajnego egzemplarza oscylującego przy 200KM i naprawdę nie ma się czego bać i nie będzie się żałować. Ja kupiłem go przypadkowo i dzięki niemu marka zrobiła na mnie takie wrażenie że do dziś BMW stoi w garażu, pomimo, że to już nie to samo :)
4,4
~Mateusz
Limuzyna E90 320d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Autko super się prowadzi ale jest trochę twarde (coś za coś ). Praca silnika dobra lecz wydaje mi się że ciut gorsza niż w starszym modelu z e46 136km (to jest ten sam silnik ale inny osprzęt m47). Silnik dynamiczny jak na 150km wersja z DPF. Troszkę mały bagażnik jak na nadwozie typu kombi ale da się przeżyć. Nie kupiłbym kolejny raz tylko dlatego, że wolałbym bardziej miękkie i przestronne auto i wybór pewnie padł by na E39 touring, E61 lub E38(ze względu na wygodę) i tylko silnik diesla 3.0 w automacie
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90
7,7 – 12,2
l/100 km
5,7 – 9,9
l/100 km
10,1 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Limuzyna E90 318i 129KM 95kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Przejechałem już 53tys km z czego 43tys na LPG wiec mogę dodać oponie. Instalacja STAG. Samochód polski salon. Ogólnie samochód wygodny, idealny na długie trasy. Jak dla mnie ekonomia jest dobra lecz osiągi wiadomo, mogło być lepiej ale gdy poddenerwujemy na obrotach to również pójdzie jak rasowy. Spalanie średnio jest 10 mi się mniej nie udało zejsc, za to mojej żonie udało się na 8.5 ale to nie wiem jak uczyniła. Ogólnie usterki denerwujące to lekkie głupie elektroniczne rzeczy niż podzespoły. Polecam!!!
5,7
Limuzyna E90 320d EfficientDynamics 163KM 120kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Spalanie jest zależne od kół jakie są założone. Na standardowych kołach 205/55/16 spalanie jest śmiesznie niskie - dystans 350 km dynamiczna jazda w trasie prędkości 120-180 spalanie na koniec trasy 4,5l/100 :O. Sprawa wygląda inaczej przy kołach letnich 225/45/18, spalanie wyższe ale i tak zadawalające - trasa 400 km (teren górzysty) pełny skład - styl dynamiczny 6,1l/100. W mieście średnie spalanie zatrzymało się na poziomie 7l z dystansu 3000km. Po próbach jazdy bardzo ekonomicznej można osiągnąć spalanie poniżej 4,5l/100 jednak to opcja dla cierpliwych. Przy tak świetnie prowadzącym się samochodzie dynamiczna jazda to sama przyjemność. Wyniki w oparciu o wskazania komputera pokładowego.
8,1
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Spalanie to 9,5l przy jeździe 70% miasto 30% trasa, normalnie jeżdżąc bez patrzenia na wskazówkę spalania. Na trasie auto pali bardzo mało, przy jeździe 110 km/h na trasie 1000 km spaliło 5,8 l. Ma swoje bolączki o których da się poczytać na forach i wystąpią na bank, silniczek zmiennych faz rozrządu 120-130 tys do wymiany koszt 600zl + robota, sprawdzać luz łańcucha rozrządu, wymiana z płozami i napinaczom 140tys koszt około 700zl + robota, po przeskoczeniu łańcucha jest błąd czujnika walka i głośno chodzi.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
3 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
5,0
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
5,0
Limuzyna E90 325i 218KM 160kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
W moim samochodzie zosta³a za³o¿ona instalacja STAG 300 w warsztacie MAR-CAR AUTOGAZ RYBNIK, jestem z niej bardzo zadowolony. Po pierwsze bardzo mi sie podoba estetyka wykonanego monta¿u pod pokryw± silnika oraz zbiornika gazowego. Mam ju¿ nieca³e 20 tys km i je¼dzi SUPER. Jest to ju¿ 2 mój samochód...
3,5
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Ostrzegam wszystkich przed zakładaniem gazu w LTA Polonia. Ukryte koszta jakie wynikły u mnie to jakaś tragedia przepłaciłem ponad 700zł a i tak chcieli jeszcze 500zł. Instalacja V generacji auto pali 28-32% więcej gazu w stosunki do benzyny i to ponoć normalne i nie da się z tym nic zrobić!!!
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90