Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90

Andrzej, 7 lat temu
Silnik 330Xi 258KM 190kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jeśli ktoś, tak jak ja, kupił z pełną świadomością i wystarczająco długo szukał tego jednego w dobrym stanie będzie zachwycony tym samochodem. Genialny silnik, wspaniałe audio z dwoma wooferami i fantastyczne prowadzenie składają się na spełnienie marzeń (przynajmniej dla mnie).
Wrażenia
5,0
Silnik
Co tu dużo pisać - rzędowa szóstka w wielu kręgach uważania za jeden z najlepszych silników jakie kiedykolwiek powstały. Przepiękny dźwięk, duża moc i obroty pod 7000. Brakuje mu momentu w dolnych partiach, ale nadrabia to mocą. Co do spalania to średnio wychodzi 12l (mam automam i 4x4), przy mocnym wciskaniu pedału gazu ok 14l, a jeśli macie obok pasażerkę, która nie lubi przeciążeń to i poniżej 9l potrafi spalić :) Ja osobiście nie walczę za wszelką cenę ze spalanie bo nie po to szukałem R6 3.0 Wspaniały silnik.
4,0
Skrzynia biegów
Klasyczny automat, uchodzący za dosyć niezawodny. Sam nie mam z nim problemów, ale po przejechaniu kilku tysięcy km zauważam, że ma swoje wady. Mógłby działać szybciej. Automat w S4 zrobił na mnie większe wrażenie.
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy genialnie precyzyjny i stawiający przyjemny opór. Hamulce bardzo mocne, ABS ledwie wyczuwalny, ESP nie ma co robić - nawet na deszczu nie zrywa przyczepności (ale proszę pamiętać że mam układ 4x4). Tak po prawdzie tylku ruszając z kopyta w łuku tył lekko zarzuca. Układ jezdny jest tak dobry, że jadąc 200km/h kompletnie tego nie czujesz. Prędkości rzędu 140-150 to jest absolutna normalność dająca 100% pewność panowania nad samochodem.
Komfort
4,0
Widoczność
Ciężko mi tutaj znaleźć jakieś rażące przykłady problemów. Moje subiektywne zdanie jest takie że jest ok. Być może cofając nie wszystko widać w lusterkach, ale park assist bardzo pomaga.
4,0
Ergonomia
Myślę że jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo dobrze. No może potrzebuje więcej czasu na schłodzenie wnętrza jeśli zostawisz auto w pełnym słońcu, ale które auto nie ma tego problemu? Pokrętło idrive jest z aluminium więc zostawiając auto przodem na południe licz się z tym że długo go nie dotkniesz - takie gorące będzie. Ogrzewania na dużym mrozie nie miałem okazji jeszcze testować, ale wygląda że nie ma tutaj żadnego problemu - w końcu pod maską jest silnik, który generuje sporo ciepła więc w środku szybko robi się przyjemnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z punktu widzenia kierowcy jest ok. Za pasażerów się nie wypowiadam bo nikomu nie pozwalam prowadzić ;)
5,0
Wyciszenie
Nie ma się co rozpisywać. Jadąc spokojnie w środku jest cichutko, za to korzystając z osiągów słyszysz piękną muzykę 6-ciu cylindrów w rzędzie. Myślę że BMW osiągnęło dobry kompromis w tym temacie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Puki co problemów nie miałem z awaryjnością. Jedyny generator kosztów to paliwo, ale jak wspominałem dla kogoś kto świadomie kupi taki silnik nie będzie to problem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest wspaniały, ale mocno przeceniony (zwłaszcza jeśli chcesz kupić benzynową rzędówkę). Diesla 2.0 kupisz za blisko połowę ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Puki co jedyny problem jaki mam to doświetlanie zakrętów, ale kupiłem auto z już zaparowanymi reflektorami więc poniekąd spodziewałem się problemów w tym temacie. Chociaż usunięcie awarii ani tanie, ani proste nie jest.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Puki co odpukać brak takowych.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90