Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring

Adam, 5 lat temu
Silnik 2.0 320d 184KM 135kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 232 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 2.0 320d 184KM 135kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,86
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : 100 000 km praktycznie bez usterek
4,0
Całokształt
Samochód stosunkowo drogi w zakupie, ale bezusterkowy. Ocena obejmuje okres eksploatacji od 130 000 km do 232 000 km w ciągu 1,5 roku, jazda w większości autostradowa. Na razie nie było specjalnie wysokich kosztów eksploatacyjnych, ale wymiana rozrządu już kosztuje pod 4k. Jako największą zaletę uważam tylny napęd. Jako wadę - system nawigacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zaskakująco dobry, dynamiczny, zbiera się z wolnych obrotów i przy tym przy przyzwoitym spalaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Automat 8-biegowy, działa bardzo dobrze. Do tego przebiegów też nie było problemów technicznych. Trochę uciążliwa jest jazda z prędkościami 40-50 km/h, bo trzyma silnik na zbyt niskich obrotach, tak samo przy holowaniu cięższej przyczepy, zbyt niskie obroty. Na autostradzie i "normalnej" jeździe bez uwag
4,0
Układ jezdny
Na równej nawierzchni super, na koleinach trochę rzuca. Zbliżenie się do prędkości maksymalnej też jest obarczone sporym ryzykiem, zaczyna mieć tendencje do wężykowania. Przy normalnych prędkościach, nawet autostradowych stabilnie. Mała podatność na boczny wiatr.
4,0
Karoseria
Korozja na tylnej klapie, odchodzenie lakieru po 5 latach. Czujnik grubości nie wskazuje, żeby klapa była malowana. Przy myciu na myjni automatycznej są miejsca niedomyte, trzeba przed wyszorować szczotką.
Komfort
3,0
Widoczność
Samochód wyposażony w czujniki parkowania przód i tył, czyli generalnie daje się radę. Jeśli czujników by nie było, to raczej widoczność szału by nie robiła. Gorszy mankament to spryskiwacze, które pozostawiają na środku szyby brudne pole. Brakuje trzeciej dyszy na środku Światła, mimo iż xenon, szału nie robią, w samochodzie ze zwykłymi reflektorami i żarówkami philips bluevision widoczność wydaje się być lepsza.
2,0
Ergonomia
Sama ergonomia hardwarowa jest ok, raczej wszystko w zasięgu, wygodne w obsłudze. Przy wygodnym dla mnie ustawieniu fotela i kierownicy, kierownica zasłania prędkościomierz. Trochę nienaturalne dla mnie głośność radia po prawej stronie kierownicy, ale to nie wada. Nie ma za bardzo gdzie przypiąć telefonu, ale znalazło się miejsce na kratce po lewej stronie od kierownicy Mniejsze zadowolenie z całego systemu nawigacji, za który w salonie trzeba dopłacać kosmiczne pieniądze i jeszcze abonament 360 PLN/rok, a z Google na telefonie przypiętym obok nawet nie próbuje się porównywać. Nawet jeśli ma informacje o zamkniętej drodze (np. z powodu remontu) to i tak tamtędy prowadzi. Natężenie ruchu nieaktualne, pisze, że jest korek, a rzeczywiście go nie nie ma. Brak możliwości wyświetlenia ekranu telefonu na monitorze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy ustawieniu manualnym klimy działa całkiem przyzwoicie. Nawet przy mrozie zagrzewa się i rozmraża przednią szybę bardzo szybko. Dodatkowa zaleta, można zdalnie włączyć przewietrzanie kabiny.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wygodnym ustawieniu przedniego fotela dla osoby o wzroście 190 cm, z tyłu musiałby być pasażer praktycznie bez nóg. Pasażer o wzroście 180 cm wymusza na kierowcy konieczność przesunięcia fotela do przodu. Dziecko w foteliku kopie po przednim fotelu. Bagażnik, mimo że to kombi szału nie robi, ale też nie jest tragicznie mały.
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach hałas znacząco się nie zwiększa, natomiast na postoju silnik dość mocno słychać. Generalnie nie jest super cicho, ale przez telefon da się rozmawiać na zestawie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest samochód klasy premium, to nie ma co spodziewać się super niskich cen, natomiast generalnie jestem pozytywnie zaskoczony. Samochód praktycznie nie miał usterek, stąd też nie trzeba było nic robić. Trochę koszty podwyższają opony typu runflat, ale do przeżycia
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowy taki samochód kosztuje na poziomie 200 kPLN, sądzę, że za te pieniądze tańsze samochody nie będą znacząco gorsze, a może i lepsze w niektórych obszarach. Samochód ma szereg niepotrzebnych bajerów typu: szklany dach (niczemu nie służy), tempomat aktywny (praktycznie nie da się na tym jeździć), super nawigację, która mało do czego się nadaje, stąd sądzę, że można trochę zaoszczędzić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie nie było, tylko rzecze eksploatacyjne (żarówka, tarcze hamulcowe)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czyste konto

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

BMW Seria 3 F30-F31-F34 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring