Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4634 mm
Szerokość 1811 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość z anteną 1429 mm
Rozstaw osi 2810 mm
Rozstaw kół - przód 1531 mm
Rozstaw kół - tył 1572 mm
Zwis przedni 776 mm
Zwis tylny 1038 mm
Prześwit 165 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1026 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1451 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1460 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 2500 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 495 l
Maksymalna ładowność 550 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg

Oceny BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Tomasz
Touring 2.0 320d EfficientDynamics Edition 163KM 120kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Witam to moje pierwsze BMW i naprawdę jestem miło zaskoczony PULSY: dynamiczny silnik, skrzynia 8 biegów automat - rewelacja 3 tryby pracy na sporcie naprawdę auto rozpędza się bardzo przyzwoicie no i trakcja na zakrętach (wcześniej Honda Civic UFO) no bez porównania heh, elektryczna klapa bagażnika +. Autko zgrabne no trochę mało miejsca z przodu ale teraz się przyzwyczaiłem. Trzeba uważać żeby prawka nie stracić. MINUS - to funkcja Start Stop którą tylko z guzika można tylko wyłączyć ( czy ktoś wie jak na stałe dezaktywować to proszę o informację) kolejny minus to wyciszenie mogło by być ciut lepsze (przy większych prędkościach). Elektronika działa bez zarzutu a mam ją ponad 1 rok i żadnego wkładu finansowego. Ogólnie to fajny samochodzik do miasta i na dłuższe trasy Polecam.
3,6
~Marcin
Touring 3.0 335d 313KM 230kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
To mój pierwszy rok od kiedy mam to auto. Jeżdząc wczesniej E46 potem E90 takze z 3.0 D uważam że 2 najwazniejsze aspekty zostały popsute. Nadal zastanawiam sie czy to jeszcze BMW? E90 dawało mi przyjemnośc z jazdy kazdego dnia, kazde rondo czy ostry łuk to było to czego oczekiwałem. Tutaj kierownica chodzi tak lekko ze w zasadzie do 100km/h nie czyujesz zakretów. Nie wiesz co się dzieje z twoimi oponami. Jeżeli ktoś kiedykolwiek grał na kierownicy z forcefidbackiem to zrozumie, bo do tego mozna to porównac. Brak informacji przenoszynych na kierownice z drogi. Przez to dla mnie auto nie jest juz jak poprzednie bmw. Drugim bardzo dużym downgardem jest jego głosność. Ponieważ wydawało mi sie bardzo głosno to jak jeszcze miałem 2 auta na raz to zmierzyłem pozyczonym certyfikowanym decybelomierzem głośnośc. I odczucia były prawdziwe. F31 z prawie takim samym silnikiem jest 2,5db glosniejsze niz stare E91. Dla niezorientowanych 3db to jest 2x głosniej. Inne aspekty sie trochę polepszyłe, ale i tak czekam do końca leasingu i sprzedaje ten złom.
2,8
~Krix
Touring 2.0 320i 184KM 135kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Auto kupione w salonie. Pierwsze dwa lata użytkowania - bezproblemowe, a potem się zaczęło... Główne problemy to elektronika i wariujące czujniki. ASO nie ogarnia tego samochodu, trzeba znać warsztat, gdzie pracują ludzie mający pojęcie o marce. W innym przypadku losowo wymieniane są kolejne moduły i nic z tego nie wynika. Bardzo kiepskiej jakości jest osprzęt silnika, przy tak niewielkim przebiegu nic nie powinno się dziać, ale niestety się dzieje. Generalnie, gdyby nie awarie, to auto możnaby ocenić na 4+, odejmując pół punktu za nieco trącące myszką wnętrze i multimedia, przeciętną (jak na cenę) jakość materiałów i ich średnie spasowanie.
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring