Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4634 mm
Szerokość 1811 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość z anteną 1429 mm
Rozstaw osi 2810 mm
Rozstaw kół - przód 1531 mm
Rozstaw kół - tył 1572 mm
Zwis przedni 776 mm
Zwis tylny 1038 mm
Prześwit 165 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1026 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1451 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1460 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 2500 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1500 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 495 l
Maksymalna ładowność 550 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Look
Touring 2.0 320i 184KM 135kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Ładne żwawe auto lubiące paliwo zwłaszcza w trybie sport. Nie miałem żadnych poważniejszych usterek. Wszystko ok. Dobrze się prowadzi chociaż nie jak poprzednią 3ka w xdrive, trzeba mieć się na baczności z napędem na tył. 184 km troszkę mało zwłaszcza jak zasiądą 3-4 osoby przed wyprzedzaniem Tira trzeba zmienić na tryb sport, wtedy to auto idzie. Bardzo ładna stylistyka zwłaszcza tył auta. Miejsca na całą rodzinę może być troszkę mało ale tak jest we wszystkich też wcześniejszych 3kach. Samochód stał się dla mnie za twardy na oponach runflat, oczywiście na równych trasach to zaleta ale wiadomo jakie mamy drogi zwłaszcza w mieście. Ogólnie ok bez euforii ale w tej klasie trzeba być świadomy plastików i użytych materiałów, to nie klasa premium i dopiero seria 5 wygrywa.
4,6
~Tomasz
Touring 2.0 320d EfficientDynamics Edition 163KM 120kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Witam to moje pierwsze BMW i naprawdę jestem miło zaskoczony PULSY: dynamiczny silnik, skrzynia 8 biegów automat - rewelacja 3 tryby pracy na sporcie naprawdę auto rozpędza się bardzo przyzwoicie no i trakcja na zakrętach (wcześniej Honda Civic UFO) no bez porównania heh, elektryczna klapa bagażnika +. Autko zgrabne no trochę mało miejsca z przodu ale teraz się przyzwyczaiłem. Trzeba uważać żeby prawka nie stracić. MINUS - to funkcja Start Stop którą tylko z guzika można tylko wyłączyć ( czy ktoś wie jak na stałe dezaktywować to proszę o informację) kolejny minus to wyciszenie mogło by być ciut lepsze (przy większych prędkościach). Elektronika działa bez zarzutu a mam ją ponad 1 rok i żadnego wkładu finansowego. Ogólnie to fajny samochodzik do miasta i na dłuższe trasy Polecam.
3,6
~Marcin
Touring 3.0 335d 313KM 230kW
BMW Seria 3 F30-F31-F34
To mój pierwszy rok od kiedy mam to auto. Jeżdząc wczesniej E46 potem E90 takze z 3.0 D uważam że 2 najwazniejsze aspekty zostały popsute. Nadal zastanawiam sie czy to jeszcze BMW? E90 dawało mi przyjemnośc z jazdy kazdego dnia, kazde rondo czy ostry łuk to było to czego oczekiwałem. Tutaj kierownica chodzi tak lekko ze w zasadzie do 100km/h nie czyujesz zakretów. Nie wiesz co się dzieje z twoimi oponami. Jeżeli ktoś kiedykolwiek grał na kierownicy z forcefidbackiem to zrozumie, bo do tego mozna to porównac. Brak informacji przenoszynych na kierownice z drogi. Przez to dla mnie auto nie jest juz jak poprzednie bmw. Drugim bardzo dużym downgardem jest jego głosność. Ponieważ wydawało mi sie bardzo głosno to jak jeszcze miałem 2 auta na raz to zmierzyłem pozyczonym certyfikowanym decybelomierzem głośnośc. I odczucia były prawdziwe. F31 z prawie takim samym silnikiem jest 2,5db glosniejsze niz stare E91. Dla niezorientowanych 3db to jest 2x głosniej. Inne aspekty sie trochę polepszyłe, ale i tak czekam do końca leasingu i sprzedaje ten złom.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
10 komentarzy
wibracje w kierownicy
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 2.0 320d 184KM 135kW 2012-2015
  • inne
  • 1000 tys. km
witam mam taki problem z moim bmw f31 wymienilem juz wszystko i dajej trzesie co to moze byc
Problem rozwiązany
4 komentarze
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring