Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring

Pelini, 6 lat temu
Silnik 2.0 320d 184KM 135kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 2.0 320d 184KM 135kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,85
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Przeniesienie napędu na tylną oś
4,0
Całokształt
Zakupione autko dwuletnie z niemal wszystkimi dodatkami w wersji LUXURY LINE. Rewelacyjny: Aktywny tempomat, silnik, HEADUP, odczytywanie znaków drogowych, skrzynia biegów, concierge, pokazywanie ruchu na drodze, pogody, jakość skórzanych foteli BMW INDIVIDUAL w porównianiu do innych marek. Na MINUS: Ergonomia, fatalny układ kierowniczy i wnerwiające szczegóły, które sprawiają, że drugi raz nie kupiłbym już tego auta. Auto zestawiam głównie z AUDI A4 z 2008 roku i porównując elementy wspólne: AUDI wszystko wykonało lepiej. Aktualnie miałem też okazję przejechać trasę 1500 km najnowszym A4 z 2017 i szkoda byłoby porównywać, ponieważ byłby nokaut.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest niesamowity, olbrzymia moc od bardzo niskiej ilości obrotów bardzo dobrze zestrojona z automatem. BMW dobrze mówi w haśle: "radość z jazdy".
5,0
Skrzynia biegów
DSG też bardzo dobre. 8 biegów. Zmiana bardzo płynna. W zależności od ustawień auta skrzynia odpowiednio reaguje.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie oraz niski profil kół sprawiają, że auto niesamowicie trzyma się drogi. Napęd na 4 koła ładnie uzupełnia sporą moc oraz sprawia, że autem przemieszczamy się bardzo bezpiecznie. Układ kierowniczy to natomiast porażka. W trybie sportowym kierownica ładnie się usztywnia. W trybie KOMFORT [w którym najczęściej się jeździ] na autostradzie przy 160+ km/h sterowanie staje się wyzwaniem i ledwo mieścimy się w pasach... kierownica działa zbyt delikatnie i strach jest jechać powyżej 180 km/h ... W zasadzie to przy każdej prędkości kierownica powinna być sztywniejsza.
Komfort
4,0
Widoczność
Są czujniki wkoło, przy parkowaniu więc nie może być żadnego problemu. Niestety... nie są tak precyzyjne jak w Audi, za to lepsze niż Toyocie. Podczas jazdy wąskie słupki nie przeszkadzają w jeździe. Automatyczne światła - działają dobrze tylko jeśli mamy czyste niebo. Deszcz, mgła - możemy zapomnieć o automacie. Natomiast jeśli już dopasuje się warunki, selektywne długie światła doświetlające pobocze - rewelacja.
2,0
Ergonomia
No po prostu fatalnie... Na plus tylko obsługa mmi oraz touchpad. Minusy: -ogrzewania kierownicy schowane pod kierownicą; -wyłączanie start/stop schowane za kierownicą [po zmianie trybów jazdy ciągle się resetuje i trzeba się wychylać żeby sprawdzić ustawienie]; - mała kierownica uniemożliwia zobaczenia wszystkich elementów na zegarach; -brak schowka na klucz [dali durny przycisk, a kluczyk trzeba przechowywać w miejscu na napój]; -automatyczne systemy, które trzeba każdorazowo uruchamiać po uruchomieniu auta [Po wejściu można poczuć się jak pilot - uaktywniamy automatyczne: światła, wycieraczki, wyłączamy start stop, wybieramy tryb jazdy, uruchamiamy samochód]; -kierunkowskazy wykonane w sposób charakterystyczny dla BMW lecz ja niestety od roku czasu ciągle nie umiem się do tego przekonać; -funkcja COMMING HOME to już jakiś marny dowcip ze strony BMW. Światła doświetlają nam pięknie powrót do domu do momentu, aż zamkniemy auto. Zatem odchodzimy kilka metrów, zamykamy auto i dalej już idziemy po ciemku.; - Aplikacja connected drive - trzeba telefon podłączyć za pomocą kabla - dlaczego nie wykonali tego przez bluetooth lub wifi? Nie mówiąc, że przydatność tego jest znikoma... Aplikacja iDRIVE do zdalnego otwierania, szukania auta, klimatyzacji ciągle się zawiesza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
sprawnie i szybko. Klimatyzacja chodzi bardzo wydajnie, jeden warunek: nie mamy włączonej jej w systemie eco pro.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca się mieści. Z tyłu z relacji pasażerów - znośnie, natomiast wiem że oświetlenie LUXURY LINE świeci prosto w oczy pasażerów...
4,0
Wyciszenie
Powyżej 140 km/h robi się głośno. Nie wiem czy mogę wymagać tu więcej. Jeśli chciałbym większego wyciszenia raczej powinienem szukać wśród aut wyższych klas.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali więcej niż podaje producent. Serwis BMW - choler*** drogi i całkowicie nie przyjazny. Jeszcze będę sprawdzał obsługę po drugiej stronie Odry.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jestem gadżeciarzem - chciałem mieć auto z większością opcji, a to niestety kosztowało dużo za dużo. Nadmiar bajerów troszkę rekompensuje wady. Teraz wiem, że BMW oszukuje klientów sprzedając słabo działające dodatki. Wykluczając je z auta można oszczędzić z 30% ceny. Wówczas wyszłoby bardzo drogie przeciętne auto, które można zastąpić praktycznie każdym innym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie brak, zobaczymy jak będzie dalej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padło przeniesienie napędu na tylną oś. Koszt naprawy W ASO 14 000 zł, całe szczęście naprawione bez problemu w ramach gwarancji. W ramach pomocy załatwiona także laweta [1500 km transport] oraz auto zastępcze. Bez gwarancji byłby płacz...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 320d 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring