Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Sedan

Paweł, 12 lat temu
Silnik 518 i 113KM 83kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 336 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
BMW Seria 5 E34 Sedan 518 i 113KM 83kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
3,69
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto kupiliśmy od dobrego znajomego, który jest zagorzałym fanem marki i nigdy nie szczędził wydatków na jego serwis. Było to nasze pierwsze BMW, stan naprawdę nienaganny. Silnik mimo że niewielki w stosunku do masy auta, okazał się być bardzo żwawym i relatywnie oszczędnym. W kabinie nie było tyle miejsca, co u konkurencji, ale za to wnętrze było świetnie wyciszone i doskonale ogrzewane. Za wielki pozytyw samochodu należy uznać również zawieszenie: bardzo komfortowe, zważywszy na ideę tego modelu i zarazem zachęcające do szybszego pokonywania zakrętów. Tyle zalet ... Chcąc kupić BMW trzeba wyłożyć niemałe pieniądze, które niekoniecznie okażą się być dobrze wydanymi. Przede wszystkim szybko pojawia się rdza, auta te rdzewieją na potęgę, co wygląda nieestetycznie i obciachowo ( marka tak poważana i prestiżowa, a poskąpiła na lepsze zabezpieczenie antykorozyjne ). Mit o niezawodności należy wsadzić między bajki - zawodzi przede wszystkich instalacja elektryczna, kilkakrotnie wracałem do domu autobusem, bo auto stanęło na skrzyżowaniu a pewnym razem, to nawet świateł awaryjnych nie można było włączyć. Zdarzało się sporo bardzo denerwujących nie awarii, które utrudniały jazdę ( m. in. psujące się wycieraczki ). Po zainwestowaniu w pojazd całkiem sporych pieniędzy, wymianie części na oryginalne, auto potrafi \"wymyślić\" sobie taką usterkę, o której się żadnemu mistrzowi serwisu nie śniło. Poza tym wszystko, jak w tańszych samochodach, zawieszenie szybko się wybija, mimo spokojnej jazdy i braku katowania uszczelka pod głowicą musi się przepalić ( auto nigdy się nie przegrzało ), sprzęgło trzeba wymienić po 150 - 180 tys.km, itd.,itd. Do każdego BMW z przebiegiem przekraczający 200 tys.km do kosztów paliwa należy doliczyć olej silnikowy, który ten samochód tak chętnie pochłania. Jeśli ktoś zastanawia się nad zakupem, trzeba powiedzieć o tym, że nie znajdzie egzemplarza bezwypadkowego, są tylko mniej lub bardziej w przeszłości uderzone. Osobiście poczułem się zawiedziony i nie kupiłbym ponownie tego modelu, eksploatacja bowiem pokazuje; wiele ambicji, kiepskie wykonawstwo. Auto nasze kupione było z pewnej ręki i nie pochłonęło aż tyle pieniędzy, co usuwanie usterek, za które musieli płacić znajomi, w swoich autach tej marki.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 518 i 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E34 Sedan 518 i 113KM 83kW
Średni koszt przejechania 100 km
93,00 zł
16,7
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E34 Sedan