Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Sedan

Grzechotnik, 11 lat temu
Silnik 520 i 129KM 95kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 325 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 129KM 95kW 1988-1991 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Po remoncie to istna bajka. Cały samochód po wyremontowaniu jest warty każdej złotówki.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały silnik. Nie czyni z tego samochodu wyścigówki ale nie czyni też zawalidrogi. Daje odpowiednie i zrównoważone osiągi.
5,0
Skrzynia biegów
Ciągnie najlepiej w zakresie 4-4,5 tys obrotów i to są optymalne obroty przy których należy zmienić bieg. Dla bardziej ekonomicznej i stateczniejszej jazdy biegi można zmieniać już przy 3 tys, choć silnik ma dość mocy by pociągnąć samochód gdy zmianę zrobimy nawet przy 2-2,5 tys obrotów. Do wyprzedzania w warunkach drogowych najlepszy jest bieg trzeci i czwarty, bieg piąty pozostawmy tylko na autostrady albowiem jadąc na piątym biegu z prędkością 140km/h mamy dopiero 3,5 tys obrotów.
5,0
Układ jezdny
Jest bardzo dobry, ale to nie terenówka więc dziur w jezdni niestety nie lubi, trzeba uważać i zwalniać. Układ jest idealny na długie trasy, BMW wtedy pokazuje do czego go stworzono. Niestety ale nasze \"równe i zadbane\" drogi to dla układów jezdnych istna mordęga i tylko czołgi i terenówki na ramach i ze sztywnymi osiami są w stanie mu sprostać. Każdy inny samochód musi prędzej czy później na tym ucierpieć. Tu klasyczna uwaga dotycząca kultury technicznej - każdy luz trzeba kasować natychmiast, nie leczony prowadzi do powstawania większych luzów w przyśpieszonym tempie.
Komfort
5,0
Widoczność
Idealna na wszystkie strony, przesiadający się z małych samochodów muszą tylko przywyknąć do długiej maski, i wziąć poprawkę na zderzak który jest jeszcze dalej niż się wydaje ;). Do długiego tyłu też trzeba przywyknąć, nie jest to samochód który lubi ciasne uliczki i będzie zawracał jak maluch..
5,0
Ergonomia
Wzorowa, idealnie dopracowana, wszytko pod ręką - najlepszy jej dowód że od czasów E34 już nic się nie zmienia w BMW poza dodawaniem kolejnych przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest bardzo dobra o ile się o nią dba - a to oznacza znowu rzecz obcą dla wielu czyli KULTURĘ TECHNICZNA - jeśli coś ma określony okres zużycia to trzeba to wymienić - Dobra chłodnica, dobra chłodnica klimy, dobry wentylator, zadbane cięgna i przełączniki i jest dobrze. Niewydolność to zazwyczaj - zapchany filtr przeciwpyłkowy, uszkodzone przełączniki na konsoli lub silniczki sterujące pokrywami w tunelach i oczywiście ogólne problemy z chłodzeniem, w przypadku klimatyzacji dochodzi nam jeszcze nieszczelność w układzie. Naprawa tych usterek jest najczęściej prozaiczna i mało kosztowna - wymaga tylko podłubania by dostać się do tuneli. Chłodnicę taniej jest wymienić niż się bawić w półśrodki - nowa to koszt 400 zł i możemy zapomnieć o problemach na kilka lat.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To limuzyna i nawet jak kierowca ma 190 wzrostu to z tyłu jest dość miejsca dla człowieka mierzącego 180 cm, a jak kierowca niski to pasażerowie z tyłu szybko usypiają - jest wygodnie, miękko i słychać tylko kojący szum opływającego powietrza. - oczywiście jeśli ktoś ma tłumik przeznaczony do tego pojazdu a nie głośne wynalazki.
5,0
Wyciszenie
Jak wyżej - zadbaj o układ jezdny i wydechowy i cisza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny napraw - temat legenda - ogólnie w porównaniu do innych pojazdów części są tanie. Ale nie ma co oszczędzać na wahaczu lepiej kupić dobry i dobre tuleje niż dwa razy częściej wymieniać nędzny i tuleje z marnej gumy. Chińczycy też robią dobre części ale nawet oni za 20 zł nie zrobią cudów i jeśli ktoś tak myśli to nie ma pojęcia ani o ekonomi ani zdrowego rozsądku i się rozczaruje. Ile to kosztuje - zgodnie z zasadą im pojazd starszy tym koszty większe - podam na moim przykładzie: Zakup jednej z najstarszych w Polsce E34 - 4500 zł kompletny remont silnika, wymiana sprzęgła, układu jezdnego, chłodnicy z przewodami, chłodnicy klimatyzacji, wiskozy i drobiazgów jak stare siłowniki centralnego zamka - pochłonęły około 10 tys złotych w czasie dwóch lat - od tego czasu a mijają kolejne dwa lata wszystkie problemy się skończyły, samochód jest bezawaryjny i koszt to paliwo i płyny ustrojowe wymieniane jak INSTRUKCJA PRZYKAZAŁA. Czy można było taniej? Tak - spokojnie o jakieś 3-4 tys jeśli ktoś ma smykałkę, miejsce i wiele rzeczy potrafi zrobić samodzielnie. Najważniejsza rzecz przy każdym samochodzie to KULTURA TECHNICZNA - czyli jak mamy wymienić olej to go wymieniamy, jak przyszedł czas na świece - wymieniamy a nie czekamy bo jakoś to będzie. Większość samochodów na rynku wtórnym jak i ich użytkowników są pod tym względem analfabetami - toć prawdziwy mężczyzna instrukcji nie czyta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pakiet startowy - przejrzeć i przeczyścić wszystkie styki, wymienić stare skruszałe przewody, przejrzeć ich izolacje szczególnie w okolicy części ruchomych lub gorących - nie będzie niespodzianek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - polska bolączka to NISKA KULTURA TECHNICZNA użytkowników - to się potem mści. dolewanie wody do układu chłodzenia - i mamy przyspieszoną jego korozję itd itd.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 520 i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 129KM 95kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,50 zł
11,0
l/100km
12,5
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E34 Sedan