Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Sedan

Beny, 11 lat temu
Silnik 520 i 129KM 95kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 370 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 129KM 95kW 1988-1991 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ergonomia wnętrza, komfort, bezawaryjność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Gdy miała 23 lata to zaśniedziała masa na łapie silnika
Karoseria : Pojawiła się korozja progów w miejscu gniazd podnośnika. Tylko i wyłącznie tam.
Silnik : Przy LPG II gen jest prawie pewne że uszkodzeniu ulegnie przepływomierz
5,0
Całokształt
Jeden z najlepszych modeli BMW. Już mocno leciwy, lecz egzemplarze z końca produkcji mogą śmiało służyć jako auta użytkowe na długie trasy. Samochód ma 25 lat i nadal na autostradzie potrafi przejechać wiele kilometrów z dynamiką, prowadzeniem i komfortem przewyższającym nowe kompakty. Idealna ergonomia wnętrza, dużo możliwości wyposażenia, duża gama silników. Mimo ćwierć wieku na koncie korozja tylko w gniazdach podnośnika. Jeden warunek dla tego jak i każdego auta: musi być bezwypadkowe. Nie chodzi tu o poprawki blacharskie tylko poważne uszkodzenia. Mój egzemplarz ma nienaruszoną geometrię i odwdzięcza się za to bezawaryjnością.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik m20b20 niestety jest troszkę za słaby do tego modelu. Szczególnie kiedy jest zasilany IIgen LPG. Na benzynie osiągi są znośne ale TYLKO kiedy ma w 100% sprawny nienaprawiany przepływomierz i w pełni sprawną resztę osprzętu. Mój egzemplarz ma 25 lat - na autostradzie 190km/h z mikserem LPG w dolocie. Zdecydowanie odradzam jazdę z II gen LPG (wróciłem do benzyny), jeżeli już to BLOS lub sekwencja. Jeżeli nie jeździsz dużo po mieście to całkiem daruj sobie LPG, w trasie spali 9 Pb. Powodem wszystkich problemów jakie mi się zdarzyły z tym silnikiem była kiepska instalacja LPG. Jego dużym atutem jest wspaniałe brzmienie, polecam do E30.
4,0
Skrzynia biegów
Auto 25 letnie - gdy je kupiłem kilka lat temu skrzynia jeszcze pracowała dobrze chociaż już było ją słychać. Zmiana biegów bardzo płynna i wmiarę szybka. Teraz niestety już gra i czuć zużycie synchronizatorów 1 i 2 biegu. Ważne jest aby DOKŁADNIE sprawdzić jaką masz skrzynię i jaki ma być tam olej - były wersje manualnej które zalewało się ATF\'em. Używaną sprawną skrzynię można znaleźć za 250zł
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie i trzymanie w zakrętach super, komfort na najwyższym poziomie. Na seryjnym zawieszeniu i orginalnych amortyzatorach jest bardzo wygodny nawet na najbardziej dziurawych drogach. Do bardzo agresywnej jazdy moim zdaniem trzeba go utwardzić. Jeśli chodzi o elementy zawieszenia - kupowałem zamienniki i bardzo żałuję. Wahacze przednie wytrzymały bez luzów rok. Łączniki stabilizatora mniej. Jeśli planujesz pojeździć autem dłużej to tylko firmowe części.
Komfort
5,0
Widoczność
Moim zdaniem bardzo dobra, wąskie słupki, duże szyby boczne. Regulacja fotela góra-dół + pochylenie siedziska umożliwia każdemu ułożenie się na odpowiedniej wysokości.
5,0
Ergonomia
IDEALNA. Dla mnie to właśnie największy atut tego samochodu. Środka nie projektował artysta malarz tylko zmyślny inżynier. Wszystko na swoim miejscu, od konsoli zaczynając a kończąc na podłokietnikach. Gdy wsiadam do nowszych aut tęsknię za ergonomią E34.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
DTutaj dla mnie również idealnie. Nawiewy na twarz zawsze z zimnym powietrzem omijającym nagrzewnicę. Nawet w najuboższej wersji ogrzewanie dwustrefowe z czujnikami temperatury - nie jak w innych autach z klapką ciepło/zimno. Pokrętła wyskalowane w temperaturze, czujniki temperatury nad nogami z wężykami podciśnienia wymuszającymi w nich ruch powietrza. Jak na 1988 rok to myślę że całkiem nieźle. Jedna wada w starych egzemplarzach - były 3 typy nagrzewnic, jeden z nich to Siemens - każda stara używana cieknie na uszczelnieniach (połączenia tworzywo - aluminium), nowa kosztuje 700zł. Była głownie montowana w pierwszych egzemplarzach bez klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu - super. Przestrzeń z tyłu - na szerokość ok, natomiast mało miejsca na nogi jak na tak duży samochód. Dach z tyłu odrobinę za nisko.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, a jak na samochód z 1988 perfekcyjne. W starszych egzemplarzach trzeba wymienić uszczelki bo zaczynają szumieć, nigdy nie ciekną.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie znam cen ASO. Ceny części w sklepach moim zdaniem na poziomie lepszych kompaktów. Jeżeli ktoś porównuje do matiza to tak, są droższe. Spalanie w stosunku do osiągów za wysokie. Mój rekord w mieście 16.5L benzyny, ok 20L LPG. Teraz gdy jeżdżę w cyklu mieszanym na benzynie wychodzi średnio 11L. LPG w trasie przy normalnej jeździe w górach ok 13-14L
5,0
Stosunek jakość/cena
Spośród starych samochodów może być naprawdę dobrym wyborem ale tylko i wyłącznie wtedy gdy jest BEZWYPADKOWA i nie naprawiana przez przypadkowych magików śrubkami z wiaderka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystkie usterki w moim samochodzie wynikały z kiepskiej instalacji LPG oraz normalnego zużycia - wiek auta 25lat. Polecam przy starszych egzemplarzach sprawdzić w książce serwisowej terminy czynności eksploatacyjnych, żeby nie zapomnieć o takich rzeczach jak szczotki alternatora lub regulacja luzów zaworowych. Padły sprężyny pneumatyczne foteli i zacina się siłownik centralnego zamka tylnych drzwii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarzu w ciągu 4 lat - BRAK. W końcu ma dopiero 25 lat... Skrzynia biegów powoli sugeruje że może umrzeć.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 520 i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
25,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25

BMW Seria 5 E34 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E34 Sedan