Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Sedan

Daniel, 7 lat temu
Silnik 525 i 24V 192KM 141kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E34 Sedan 525 i 24V 192KM 141kW 1989-1995 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silniczek jest żwawy, pięknie brzmi i co najważniejsze- jak do tej pory bezawaryjny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : RDZA :(
Inne : Nieprecyzyjny układ kierowniczy
Inne : Średniawa wentylacja
5,0
Całokształt
Ogólnie posiadam auto już rok i jestem bardzo zadowolony, wszystko mi odpowiada, no może poza silnikiem który początkowo mnie zachwycał ( przesiadka z cięższej e39 z silnikiem 2.0 ) a teraz już się przyzwyczaiłem do mocy i jednak przydało by się coś mocniejszego :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Moja jednostka 2,5l 192ps okazała się bardzo mocna oraz bezawaryjna ( niestety nie można powiedzieć, że ekonomiczna ale kto sie nie liczy z wydatkami na paliwo kupując 2,5 l w benzynie ...niestety od czasu do czasu trzeba jej dolać trochę oleju, ale nie jest źle ( miałem a4 b5 1.8 turbo 180 ps i tam trzeba było o wiele częściej dolewać olej ) biorąc pod uwagę to że mój silnik na 100% miał cofany przebieg o jakieś 40-70 tys km :)
5,0
Skrzynia biegów
Manualna skrzynia 5 biegowa, chodzi bez najmniejszych zarzutów, biegi zmienia się łatwo oraz " pewnie " nie wiem jak to określić jeździłem Vagami, francuzami, oplami itd, ale żaden z nich nie miał tak dobrej skrzyni jak BMW, nie chodzi może ona najpłynniej i najlżej ale jednak dla mnie jest idealna
4,0
Układ jezdny
Niestety w porównaniu do młodszej siostry - e39 prowadzi się mniej pewnie i mniej komfortowo, podobno w e34 luzy na maglownicy są luzem, ale nie jest dla mnie to tak uciążliwe żeby to wymieniać, a zawsze jest opcja, że sie trafi na magiel w jeszcze gorszym stanie niż jest w aucie :)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest zadowalająca po jakimś czasie jazdy samochodem przyzwyczaja się do wszystkiego i można nim wykręcać "na milimetry" kiedy się już auto dobrze wyczuje :)
5,0
Ergonomia
Środek, pomimo tego, że widać, że był projektowany kilka lat temu - mnie dalej zachwyca, jak na 88 rok zaprojektowania jest naprawdę przyzwoicie - polecam wersję w jasnej skórze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłoby być lepiej, mój egzemplarz ma strasznie słaby nawiew - żeby poczuć, że jakiekolwiek powietrze leci z kratek trzeba rozkręcić wentylację na 2-3 bieg, nie wiem czego to wina bo niestety ciężko mi się dokopać do filtra kabinowego :(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest w porządku, jednak następcy - e39 oraz e60 mają o wiele więcej miejsca z tyłu, do 4 osób w aucie jest spoko jednak ja rzadko kiedy jeżdżę z całym kompletem więc nie przeszkadza mi to
5,0
Wyciszenie
Jak na Bawarkę konstrukcyjnie z 1988 roku jest super, do 140-150 km/h można prowadzić spokojną rozmowę a powyżej tych prędkości można się delektować pięknym klasycznym dla BMW wyciem silnika R6 :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak pisałem na początku, utrzymanie nie należy do najtańszych - obecne ceny OC oraz spalanie rzędu 13-16 l gazu na 100 km nie czyni z niej konkurencji dla Yaris-a czy innych tanich w utrzymanie pierdzików, jeśli coś się zepsuje to wiem z doświadczenia że nie ma co inwestować w najtańsze zamienniki, bo to się zemści- zresztą ta zasada dotyczy każdego auta chyba :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Mój egzemplarz kupiłem od kolegi za śmieszne pieniądze, jednakże jest dość mocno skorodowany w niektórych miejscach co stanowi najpoważniejszy minus mojego egzemplarza, jednak rudzielec jest chyba najczęstszą bolączką starszych samochodów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w ciągu roku mało co musiałem przy niej robić, a że lubię posiedzieć i podłubać czasem przy moim aucie to jakieś drobnostki nie stanowią dla mnie problemu :)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek jak narazie i jak zadbasz o sprawy mechaniczne to możesz mieć pewność, że raczej nie wystąpią :) Jak narazie rudzielec jest najpoważniejszą usterką mojego auta

LPG - zużycie paliwa dla silnika 525 i 24V 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E34 Sedan 525 i 24V 192KM 141kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
13,2
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E34 Sedan