Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Sedan

Ronaldo, 15 lat temu
Silnik 540 i V8 286KM 210kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 5 E34 Sedan 540 i V8 286KM 210kW 1992-1995 - Oceń swoje auto
4,69
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Potężny! Pieknie brzmiący! O nieograniczonym zapasie momentu i mocy! Moja żona mówi, ze to auto przypomina jej tygrysa, który dostojnie przechadza sie po swojej domenie zawsze gotowy skoczyc z rykiem do szyi swej ofiary... coś w tym jest :)
5,0
Całokształt
Auto wysmienite! Każdy , kto nie miał nigdy albo nie jeździł BMW, nie będzie wiedział o co chodzi. Auto dobre pod każdym względem i godne polecenia każdemu miłośnikowi motoryzacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super silnik. V8 mówi samo za siebie. 15 letnie auto, a kultura pracy lepsza niż w niejednym kilkulatku. I to brzmienie... budzi respekt:) Elastyczność - niezależnie od prędkości obrotowej i biegu, na jakim jedziemy zawsze dostępny wystarczający moment, żeby szybko przyspieszać. Wydaje się , że auto ma liniowy przebieg momentu w każdym zakresie obrotów:)
5,0
Skrzynia biegów
Ja, jak większość użytkowników e34 540, mam auto z automatem. U mnie skrzynia pracuje bez zarzutu- płynna zmiana, bez szarpania, nawet w trybie sport z wkręcaniem do czerwonego pola skrzynia nie protestuje i ładnie wrzuca poszczególne biegi.Podobno pojawia się w tej skrzyni problem ze wstecznym, ale ja go nie mam. Zresztą uważam, ze prawidłowo użytkowany (tzn. zmiana z Drive na Rear tylko przy pełnym zatrzymaniu i niewymienianie oleju w skrzyni)automat w 540 powinien działać bez zarzutu do końca życia auta, czyli bardzo długo:)
5,0
Układ jezdny
Świetny. Zreszta "piątki" generalnie słyną ze świetnych właściwości jezdnych i nie inaczej jest w przypadku 540. Niezależne, wielowahaczowe zawieszenie pracuje świetnie- odpowiednio wybiera i tłumi nierównosci, a w zakrętach jest fajnie sztywne, tak że zachęca do szybkiej jazdy. Jedynym minusikiem tego zawieszenia jest wybieranie nierówności poprzecznych.Nie jest oczywiście źle, ale mogłoby być minimalnie lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
E 34 do malych samochodów nie należy, ale nie jest znowu takim kolosem. Słupki boczne nie za grube-widoczność do przodu i tyłu, jak dla mnie ok. Kwestia oswojenia się z bryłą auta i nabrania wyczucia jego kształtów. No ale tak jest z każdym autem, które nie ma czujników parkowania po wszystkich stronach.
5,0
Ergonomia
Tutaj bez wątpliwości. BMW powinien stanowić odnosnik, wzór dla wszystkich konstruktorów aut. Ergonomia na rewelacyjnym poziomie. Wszystko, czego sobie człowiek zażyczy-pod ręką i bardzo czytelne. No moze jeden, jedyny minusik w porównaniu z autami obecnych generacji - brak uchwytów na napoje. Ale jak dla mnie to nic, bo i tak nie uznaję konsumpcji w swoim wozie:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Choć ogólnie rzecz biorąc wszystko w tej materii działa bez zarzutu, to muszę przyznać, że niektóre nawiewy - zwłaszcza na tył i na drzwiach bocznych działają zbyt delikatnie. Ale to tylko moje odczucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest doskonale, bo z tyłu jest troszeczkę za mało miejsca przy max odsuniętym przsednim fotelu. Gdyby było więcej, byłoby doskonale.
5,0
Wyciszenie
No tu jest dopiero mistrzostwo świata. Każdy, kogo wiozłem, był pod wrażeniem wyciszenia tego wozu. Niejeden nowy wóz jest znacznie gorzej wyciszony! Poza tym wzorowa jakość materiałów użytych do wykonania wnętrza i ich świetne spasowanie sprawia, ze w tym aucie podczas jazdy nie odzywa się żaden plastik ani inny element wnętrza. Jest cichutko i przyjemnie, ciepełko luksusu rozlewa się po całym ciele:) A gdy mocniej depnąć, niesamowity pomruk wybudzonego gwałtownie z drzemki tygrysa dobiega uszu:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo pozytywnie zaskoczony jestem spalaniem w trasie. Bardzo bolesne za to jest spalanie w dużym mieście, ale tylko gdy trzeba jeździć w korkach. Ale 540 to nie jest samochód do miasta. Nie jest to tez samochód dla tych , co lubią przejechać 100 km za 25 PLN. to jest samochód dla tych, którzy lubia jeździć motoryzacyjną pierwszą klasą i mogą i chcą za to płacić:) Jeżeli chodzi o ceny przeglądów i części. Mitem są ogromne pieniądze , jakie trzeba za to płacić. Wszystko kosztuje w normie, a z reguły jest o wiele tańsze niż w przypadku samochodów nowej generacji, że o commonrailach nie wspomnę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zadbaną E34 540i można kupic za całkiem niewielkie pieniądze. A uwierzcie mi, samochód ten potrafi się odwdzięczyć. Za stosunkowo mało otrzymujemy bardzo wiele:) zwłaszcza frajdy z jazdy:) Polecam, bo warto. P.S. Nawet najnowszej generacji turbodiesel, nie dorówna, niemłodej już przecież konstrukcji BMW V8, ani pod względem osiągów, ani brzmienia, ani przyjemności z jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Doskonale. Nic sie nie psuje. Kto nie miał BMW ten nie wie, jak pieczołowicie i z dbałościa o szczegóły wykonane są te auta. Szczególnie w przypadku klasy wyższej i aut na zamówienie, takich jak moja 540:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Solidna konstrukcja i w gruncie rzeczy dość prosta (mowa o silniku) gwarantuje bezawaryjność, zwłaszcza, gdy dotrzymuje się zaleceń producenckich.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 540 i V8 286KM 210kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25

BMW Seria 5 E34 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E34 Sedan