Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Touring

Igor, 12 lat temu
Silnik 1.8 518i 115KM 85kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
BMW Seria 5 E34 Touring 1.8 518i 115KM 85kW 1995-1996 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej prowadzenie jak najbardziej i niezawodność
5,0
Całokształt
Silnik jak dla mnie wystarcza. Silnik to M43 na wzmocniach popychaczach (hydraulika zaworów) i łańcuszku rozrządu. Pali o wiele mniej niż jego 6 rzędowi bracia. Świetne prowadzenie, rozłożenie masy 50/50, wielki bagażnik. Auto daję dużo frajdy zimą (oczywiście z głową), szybko grzejący się silnik, co daje dobre ogrzewanie, nie ma tu problemu pękającej uszczelki pod głowicą co niestety gdy gdy ktoś co chwile depczę rzędową szóstkę daje trochę po palić silnikowi. Duże miejsca dla pasażera i kierowcy, z tyły niestety trochę mniej ale jeżeli kierowca i pasażer nie siedzą na ostatnim ząbku na prowadnicy to miejsca jest wystarczająco. Po złożeniu foteli jest miejsca tyle że można się spokojnie przespać z dziewczyną a nawet coś więcej;P Szkoda tylko że tyle egzemplarzy ląduje na złomie bądź jest pseudo-tuningowanych tak nisko że nawet paczka papierosów nie wejdzie. Chodź moje autko ma już 16 lat planuję jeszcze z 3-4 lata pojeździć, bo niestety nowsze BMW ani nie oddają tego klimatu Bawarek, ani nie są tak niezawodne. Grunt to kupić zadbany egzemplarz. Pozdrawiam
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 4 gary 1.8 115KM M43 na wzmocnionych popychaczach i łancuszku rozrządu to naprawde sprawnie poruszą to budą którą waży troche (ponad 1500kg na \"sucho\") chociaż gdy jest duża górka trzeba ją troszeczkę rozpędzić. Silnik nie lubi \"mineralnego\" ze względu na hydraulikę zaworów, lepszy pół syntetyk a silnik wątpliwa sprawa że się rozszczelni. Na Mineralnym pił 1,5l/10000km, teraz po 1000km cały czas Max. Pracuję cicho, na niskach obrotach, a i na autostradzie 200km/h sie rozpedzi bezproblemowo
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia genialna. Biegi wchodzą bez problemów. Chwała konstruktorom za synchronizowaną jedynkę i wsteczny oraz ustawienie ich koło siebie, przydaję się zimą, można bardzo szybko rozbujać autko które wyjeżdza z każdego śniegu
5,0
Układ jezdny
Kto przynajmniej raz jechał E34 wie jak się świetnie prowadzą.W swoich latach były najlepiej prowadzącymi się autami klasy średniej, świetne rozłożenie masy 50/50 oraz układ kierowniczy sprawiły że 5er prowadzi się genialnie. Tył napęd przy mocnym przyspieszeniu (oczywiście trzeba mieć też olej w głowie) dociska tylną oś do asfaltu co daje stabilność i szybkie pokonywanie zakrętów nie jest problemem
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w porządku, świeta zasada w tej BMW to lusterka. W lusterku wstecznym zobaczymy nie wiele z powodu dużych zagłówków na tylnej kanapie, trzeba daleko wytężać wzrok aby coś zobaczyć dalej., W moim modelu jest auto przyciemnianie lusterka wstecznego a lusterka boczne są z niebieską powłoką dzięki czemu kierowcy za nami nas nie oślepiają. Super bajer, bardzo przyjazny dla kierowcy
5,0
Ergonomia
Wsiadasz i jesteś u siebie, wszystko jest tam gdzie być powinno. Przełączniki na swoim miejscu, schowek taki ze 20 browarów wejdzie. Nic dodać, nic ująć
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super, autko szybko się nagrzewa zimą. Tylko trzeba znać taką zasadę, gdy wsiadamy zimą odpalamy dać odrazu na zimny nawiew, silnik nagrzeje się w moment i szybciej nagrzeję się nagrzewnica a co za tym idzie i ogrzewanie będzie sprawniej pracować. Jak na taką przestrzeń nagrzewa się naprawdę w moment
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tu niestety pójdą słowa krytyki, kierowca oraz pasażer jest jak najbardziej ok, tak przy moim ustawieniu fotela, pasażerowie z tyłu mają miejsca na scisk. Ich kolana wbijają się w fotel co niestety do masażów nie należy
5,0
Wyciszenie
Jest naprawdę cicho, komora silnika jest wygłuszona ok tj. i sam silnik jest cichy. Przy 160km/h jest jeszcze cicho gdy w innych autach nie da się rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: miasto: lato:10l/zima:12l, trasa 8-9l, raz spaliła na długiej trasie 6,7l. maksymalne spalanie:15l/zima ale to były pierwsze sniegi i mróz po -20 stopni Ceny części: Amortyzatory przód: KYB 200zł/szt Klocki przód: Mass 50zł/kpl Poduszka amort. tył:Febi 70zł/szt Końcówki drążków :Febi 63zł/kpl Polecam Olej Elfa Comp... Sti 10W40-65zł/4 litry Bardzo dobry olej i do tego tani i nie jest rozlewany w Polsce
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że za 4-5 tysięcy z 1994-1996 roku nie kupicie tak bogato wyposażonego, tak świetnie prowadzącego z tylnym napędem, tak przestrzennego, tak kultowego i tak niezawodnego auta jakim jest E34
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są też małe mankamenty, czasami coś się zatnie w nawiewie i nie można dać na twarz, ale po 2 próbie zazwyczaj puszcza. Z klapą bagażnika jest problem ale jak się umiejętnie zamknie to nawet trzaskać nie trzeba (Wada Touringa niestety)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miały miejsca

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 518i 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25

BMW Seria 5 E34 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

BMW Seria 5 E34 Touring