Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E34 Touring

wlochu01, 14 lat temu
Silnik 2.0 520i 150KM 110kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
BMW Seria 5 E34 Touring 2.0 520i 150KM 110kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,54
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Tym autem po prostu trzeba się przejechac. Prowadzi się pewnie i płynnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wahacze, łączniki stabilizatora
Przeniesienie napędu : Jak wleje się zły olej to hałasuje most
Układ hamulcowy : Słabe hamulce jak założy sie niemarkowe klocki
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Teraz mógłbym kupic E34 525,530 lub nawet 540 taki z 1994-1996r.(wcześniej bałem się spalania, ceny części, itd do wyższych pojemności). Dalej omijam szerokim łukiem 518 i 525 tds. 520 jest fantastyczna i dzięki temu egzemplarzowi nie zmienie marki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Polecam. 6 cyl. 24v i 150KM są minimum ale wystarczające. Szybki, zwinny ale pali tyle co 525 a ma ciut gorsze osiągi. Mimo to duży pozytyw. Omijajcie 518, to nieporozumienie w serii 5!
5,0
Skrzynia biegów
Mam manualną skrzynie bo nie chciałem automatu, ale to kwestia gustu. Jeden woli rybki, a drugi akwarium.
5,0
Układ jezdny
E34 trzyma się drogi jak przyklejony. Jeździłem w życiu wieloma autami, ale ten jest królem zakrętów. W tym samochodzie po prostu poczujesz sie bezpiecznie. No i ten uśmiech na twarzy - BEZCENNY. Nawet reklama BMW mówi: \"Radośc z jazdy\"
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc jest dobra. Słupki przednie nie ograniczają widoczności. Do tyłu w kombi widac ok, tak samo na boki. Lusterka są odpowiednie dzięki czemu można cofac bez odwracania się. Trzeba przyzwyczaic się do długiego przodu. Przy dojeżdżaniu do czegoś można stuknąc. Trochę wprawy i wyczucia a bedzie ok. Z biegiem lat reflektory tracą swą moc, chyba ze względu na plastikowe odbłyśniki które matowieją. OMIJAJCIE nieoryginalne lampy. Tylko HELLA, nowe wystarczą na 15 lat!
4,0
Ergonomia
Bardzo dobrze. Wszystko pod ręką. El. szyby po środku obok dźwigni zmiany biegów nie w drzwiach, ale to akurat Mnie pasuje. Poza tym wszystko na swoim miejscu i bardzo dobrze dostępne. Fotele i kierownica w pełni regulowane więc każdy się dopasuje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klima (dwustrefowa) bardzo dobre. Kiedy szyby parują trzeba wymienic filtr kabinowy i wszystko będzie ok. W upały nawet kiedy mocno jest nagrzane wnętrze, a klima jest sprawna, to lodówkę można miec już po chwili. Ja jestem bardzo zadowolony i jak się okazuje już uzależniłem się od klimatyzacji. KLIMA w tym aucie to podstawa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem normalnego wzrostu 180 cm dobrze zbudowany 100kg i z przodu miejsca jest dużo. Z tyłu trochę gorzej jak na tę klasę samochodu ale nam w zupełności wystarcza. Jest wygodnie, przestronnie, można wyciągnąc nogi a ręce oprzec na podłokietnkach. Sporo miejsca jest także w bagażniku, ale nie ukrywam że są większe w tej klasie.
5,0
Wyciszenie
Cisza, cisza, cisza. Fantastyczna cisza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i tu się zaczyna. Koniec pozytywów ;-) W miście od 12 do 17 l/100km, na trasie od 7 do 10 l/100km. Jestem wielkim przeciwnikiem gazu ale po 3 latach posiadania tego auta zecydowalem się na montaż instalacji LPG. JESTEM ZADOWOLONY!!! Wysokiej klasy wtrysk KME i butla w kole. W mieście 15l, na trasie 9-10 l. SZOK ale przetestowane kilkakrotnie. Polecam, warto, choc i tak jestem przeciwnikiem. Ostatnia trasa do Niemiec 1200km i spalił 120l gazu (10/100km z klimą, non-stop 150-170 kmh). !Osiągi prawie niezauważalnie gorsze!
5,0
Stosunek jakość/cena
Kosztował mnie 11000 (pojechałem po niego do Hamburga w 09.2006, byłem tam tydzień kosztował w przeliczeniu 9000zł + 2000zł opłat). Na allegro najtańszy wtedy kosztował 14000zł. Ktoś Mi powiedział że wolałby wydac te kase na Golfa TDi. No cóż. Hm. Wszystkim takim "znawcom" gratuluję wyboru, a BMW E34 polecam wszystkim fanom motoryzacji. WARTO!!! Dziś wystarczy na E34 ok.5000zł ale warto dołożyc nawet drugie tyle i kupic auto niewymagające wkładu. To się opłaci i potwierdzą się moje w/w słowa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym modelu, a przynajmniej w moim egzemplarzu wszystko działa jak należy. Nic nie trzeszczy (poza roletą w bagażnku), ani nie skrzypi. Rewelacja. Elektonika nie tak mocno zaawansowana jak w nowszych modelach, a więc nie ma co zawieśc. Korozja w bezwypadkowych egzemplarzach po prostu NIE WYSTĘPUJE! Wyjątkiem jest błotnik tylny w około klapki wlewu paliwa. Tam pojawia się rdza, ale łatwo się jej pozbyc, a w porę usunięta nie zagrozi naszemu "maleństwu".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powiem prawdę. Nie dokładam złotówki do tego samochodu. Zaraz po przyjeździe do Polski (auto kupiłem w Niemczech 3 lata temu), zostało wymienione zawieszenie: łączniki stabilizatora, wahacz, a w 2 tylko tuleja metalowo-gumowa która jest wciskana i nie trzeba wymieniac całości oraz płyny eksploatacyjne (płyny oczywiście wymieniam terminowo do dnia dzisiejszego). Teraz rozkoszuje sie jazdą niezawodnym samochodem. NIE ŻAŁUJ PIENIĘDZY NA DOBRE CZĘŚCI. Nie są drogie. Ja nawet kupuje w serwisie BMW, często są tańsze niż zamienniki a jakośc jest nieporównywalna.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 520i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E34 Touring 2.0 520i 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
12,6
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW Seria 5 E34 Touring