Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 7 E32

Bukol, 15 lat temu
Silnik 730 i 188KM 138kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 7 E32 730 i 188KM 138kW 1986-1994 - Oceń swoje auto
4,69
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort. Sądziłem, że BMW (mimo że 7-ka) będzie bardziej twarda i głośniejsza. Tu zaskoczyła mnie in plus.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : wg mechanika potrafi wydmuchać uszczelkę pod głowicą
Karoseria : korozja spodów drzwi od wewnątrz
Inne : nie pielęgnowana (natłuszczana) skóra szybko pęka i niszczeje
5,0
Całokształt
Nie mam pytań. Komfort, bezawaryjność - czego więcej chcieć? Ekonomii? Trzeba kupić diesla, bo LPG, co by nie mówić - niszczy silniki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 188KM przy tak ciężkim nadwoziu to radzi sobie nieźle. Sprinterem nie jest, ale nie o to chodzi. Jeżeli jednak poszukujesz osiągów to trzeba kupić V8 lub V12 - ten ostatni jednak nie jest dla biednych :)
5,0
Skrzynia biegów
Początkowo miałem wątpliwości czy 4-ro biegowa skrzynia nie będzie powodować nadmiernego hałasu na trasie, jak to ma miejsce w przypadku porównywalnych Mercedesów klasy W126 w silnikami rzędowymi. Jednak skrzynia BWM jest zestrojona idealnie.
4,0
Układ jezdny
Komfortowo i sprężyście. Mam komplet nowych wahaczy przednich i amortyzatory o skuteczności ponad 80%, tak więc mogę ocenić zawieszenie wg stanu niemal fabrycznego. Na naszych dziurach trochę twardawe - tutaj lepiej się czułem w MB W126. Za to bajecznie w zakrętach. Zawieszenie mam oryginalne, bez przeróbek i obniżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. Za wyjątkiem martwego pola w prawym zwierciadle.
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie wzorowo. Elektryczne regulacja foteli pozwala dopasować siedzonko jak chcesz. Opcjonalna pamięć ułatwia sprawę przy dwóch kierowcach. Do tego regulacja strefy lędźwiowej (opcja). Wszystkie funkcje w zasięgu ręki. Pozioma regulacja kierownicy. Do tego miłe drobiazgi, jak n.p. schowki w drzwiach czy n.p. schowek główny, który po otwarciu dodatkowo można wysunąć i wtedy dostęp jest idealny. Także schowek w bagażniku na drobiazgi - bardzo przydatny na olej czy kosmetyki. Pod wzgledem ergonomii BMW zawsze "leżały" mi najbardziej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronik - rewelacja. Ilość dysz zapewnia niemal bezprzeciągową wentylację i chłodzenie. Trochę z tyłu mi narzekają, że za zimno, ale to kwestia regulacji kierunków dmuchania. Spędzam w aucie sporo czasu, dziennie robię między 150 - 200km i mimo 25-35st upałów nie czuję zmęczenia czy dyskomfortu. Także po nagrzaniu się na słońcu auto szybko się wychładza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam uwag. Mam 185cm wzrostu i nie muszę odsuwać fotela maxymalnie do tyłu. Za mną z powodzeniem mieści się drugi taki jak ja.
5,0
Wyciszenie
Mimo 4 biegów i silnika R6, który siłą rzeczy musi się wkręcać wyżej niż V8 czy V12 nie mam zastrzeżeń do wyciszenia wozu. Co prawda nie jeżdżę z prędkościami rajdowymi, ale na autostradzie 160km/h i jest pełen komfort.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
OK, kupując ciężką limuzynę z 3 litrowym silnikiem trzeba się liczyć ze sporym spalaniem. W moim przypadku jest to około 12/100 w trasie i trochę ponad 14/100 w ruchu miejskim, przy czym non stop z włączoną klimą. Nie jestem zaskoczony tym wynikiem i uważam to za wynik dobry. Nie sądzę, żeby n.p. Maxima 3.0 czy 605 3.0 miały lepsze wyniki spalania. O Mercedesach W126 wiem, że mają porównywalnie. Co do napraw - ostatnio wymieniłem komplet wahaczy przednich (4szt - Lamforder)), komplet tarcz i klocków (4 koła - ATE), szczęki ręcznego, geometria, klimaserwis (ozonowanie, wymiana czynniki i oleju), wymiana oleju oraz filterków (oleju, powietrza, kabinowy) - całość wraz z robocizną zamknęła się w kwocie 4.000zł. Dużo? Jak dla mnie OK. Oczywiście wszystko nowe i dobrej jakości - bez druciarstwa :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie E32 można kupić w okolicach 10.000zł. Są także egzemplarze za 5-6tyś, ale mocno zużyty samochód będzie pieruńsko drogi w naprawach. Dlatego lepiej na starcie wyłożyć więcej (ja dałem 12.000zł) i później cieszyć się bezawaryjną jazdą. Za takie pieniądze, jeżeli nie zależy nam na współczesnym "plasticzku" to niemal okazja. W zasadzie konkurencją może być jedynie Mercedes 126, przy czym za trochę większe pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka, jaką ma mój samochód to uszkodzony silniczek regulacji lewego reflektora. Koszt nowego - 280zł. Jest już w drodze. Wszystko inne bez zarzutu - klima sprawna i szczelna, elektryka foteli, szyb i lusterek działa, działają wszystkie wewnętrzne lampeczki itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód mam bezwypadkowy, cały w oryginalnym lakierze. Przebieg - właśnie przekroczyłem 200.000km. Nie ma awarii. Wymieniłem jedynie wahacze mimo, że na ścieżce diagnostycznej nie wykazały luzów. Ale w BMW tak już jest - szarpaki luzów nie pokażą, a przy 80-100km/h są lekkie drgania na kierownicy. To jest sygnał do wymiany wahaczy. U mnie były jeszcze fabryczne. Poprzednik wymienił visco.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 730 i 188KM 138kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 7 E32