Szukaj

Ocena kierowcy - BMW X5 F15 SUV

Larry, ponad rok temu
Silnik xDrive25d 231KM 170kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 105 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW X5 F15 SUV xDrive25d 231KM 170kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie wierzyłem, że 2-litrowy silnik może sobie tak dobrze radzić z tak dużym i ciężkim samochodem, a jednak!
Zawieszenie : Nie wierzyłem, że tak wysoki i ciężki samochód może prowadzić się tak dobrze, a jednak!
5,0
Całokształt
W tych pieniądzach chyba nie da się kupić niczego lepszego bez mocnego poluzowania wymagań odnośnie rocznika. X5 sprawiło, że pokochałem duże SUVy premium za ich uniwersalność - w tym samochodzie naprawdę ma się wszystko - pojemność, komfort, osiągi, zaskakująco dobre prowadzenie i pełny spokój niezależnie od warunków pogodowych i jakości nawierzchni. Samochodem jeździłem przez 2,5 roku, zrobiłem w tym czasie 63k km i w zasadzie nie jestem w stanie powiedzieć o nim złego słowa - w niemal każdej kwestii spełnił moje oczekiwania lub nawet je przekroczył, poszczególne właściwości szerzej opiszę w odpowiadającym im podkategoriach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak BMW zaprezentowało X5 z 2-litrowym dieslem, to pukałem się w głowę. Parę lat później sytuacja ułożyła się tak, że samochód znalazł się na liście moich potencjalnych wyborów. Postanowiłem, że go sprawdzę i podejdę doń bez uprzedzeń. Przeżyłem potężne zaskoczenie i zdecydowanie było ono pozytywne - ten silnik naprawdę daje radę w tym samochodzie, a subiektywnie wydaje się bardziej dynamiczny niż 520dX F10, którym jeździłem wcześniej. Oczywiście nie jest to żaden demon prędkości, ale z osiągami na poziomie BMW 520d czy Superba 2.0 TDI/190 zdecydowanie nie jest też zawalidrogą.
5,0
Skrzynia biegów
ZF 8HP, co mówi już samo za siebie. W X5 pracuje kulturalniej niż w moim byłym F10 i - o dziwo - w nowiutkim Cayenne, na które je wymieniłem - tam skrzynia na zimno potrafi zaszarpać, co w X5 nigdy nie miało miejsca, mam nadzieję, że w Cayenne to też się jakoś poukłada. Jedyne zastrzeżenie jest takie, że w trybie Comfort skrzynia mogłaby nieco chętniej redukować przełożenia, ale i tak jest lepiej niż u konkurencji, dlatego daję 5 gwiazdek.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja - w moim egzemplarzu było bazowe zawieszenie bez adaptacyjnych amortyzatorów i dopóki nie przeginamy totalnie pały ten samochód prowadzi się w zasadzie równie dobrze, co seria 5 F10. W ogóle nie czuć masy, a układ kierowniczy jest świetny. Resorowanie jest sztywniejsze niż w serii 5, ale nadal bardzo komfortowe. Testowałem najnowszy model z pneumatyką i zysk w komforcie względem F15 jest znacznie niższy niż strata w prowadzeniu, tutaj mamy świetny kompromis. Jasne, Cayenne z pneumatyką wynosi to wszystko na zupełnie nowy poziom, ale przy okazji kosztuje też zupełnie inne pieniądze.
4,0
Karoseria
Pełna uniwersalność - gwiazdkę odejmuję za dzieloną tylną klapę, której dolna część nie jest obsługiwana elektrycznie, nieco zbyt wysoką pozycję za kierownicą oraz dźwięk zamykania drzwi, który jest mało premium.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność w dal jest świetna, w najbliższej okolicy jest tragiczna, gorąco zalecam wybór egzemplarza z kamerami 360°, których ja niestety nie miałem, wtedy będziecie mieć jakąkolwiek szansę zobaczyć czy parkujecie w liniach bez otwierania drzwi...
5,0
Ergonomia
To BMW z iDrive'em 6 - lepiej chyba po prostu się nie da. Niech najlepszą rekomendacją będzie to, że z X5 przesiadłem się do nowiutkiego Porsche Cayenne i moim zdaniem obsługa wielu elementów wyposażenia jest znacznie lepiej przemyślana i bardziej intuicyjna w BMW.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raz ustawiasz temperaturę i zapominasz o temacie. Dodałbym szóstą gwiazdkę za niezależną od temperatury regulację tego czy ze środkowych nawiewów ma lecieć ciepłe czy zimne powietrze - doskonała funkcja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest bardzo pojemny, a dzięki bardzo niskiemu tunelowi środkowemu jest prawdziwie pięcioosobowy, ale jednak Cayenne czy Touareg przy zbliżonych wymiarach mają zauważalnie więcej miejsca, więc zabieram jedną gwiazdkę. Co ciekawe - auto ma mniej schowków niż seria 5 F10 i są one mniejsze.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale da się lepiej - przy niskich prędkościach jest świetnie, ale przy wysokich jest zauważalnie głośniej niż w serii 5 - szkoda, że w tej generacji nie było opcji dokupienia szyb z izolacją akustyczną.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Daję 5 gwiazdek, ale zastrzegam, że auto było na gwarancji i z aktywnym pakietem serwisowym, więc jedyne koszty, jakie ponosiłem to opony i międzyinterwałowe wymiany oleju - jedno i drugie w naprawdę znośnych cenach jak na klasę samochodu. Bez gwarancji i pakietu może zrobić się już drogo, nawet jeśli samochód serwisujemy poza ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze zwyczajnie nie da się kupić bardziej uniwersalnego samochodu w tym roczniku. Kropka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy ok. 95k przebiegu poddał się prawy przedni dolny wahacz, co pewnie w sporej mierze wynikało z tego, że nie oszczędzałem tego samochodu. Został wymieniony na gwarancji, bez niej naprawa kosztowałaby w ASO ok. 3000 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez mój okres użytkowania z autem nie działo się absolutnie nic poważnego.

On - zużycie paliwa dla silnika xDrive25d 231KM 170kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla BMW X5 F15 SUV xDrive25d 231KM 170kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
BMW X5 F15 SUV