Szukaj

Informacje o BMW X5

Lata produkcji: 2000 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 1999 roku. Pierwszy i największy model niemieckiej marki w tej klasie, określany przez samo BMW mianem auta typu SAV (Sport Activity Vehicle). Duży rynkowy sukces marki – do tej pory sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy X5. Jego pierwsza generacja (typ E53) była spokrewniona pod względem technologicznym z modelami Land Rovera, który wówczas należał do BMW, zaś stylistycznie nawiązywał do BMW Serii 5. Od 2013 roku oferowany jest X5 III (oznaczenie F15). Usportowiona wersja modelu nosi symbol X5 M.
czytaj więcej
Powagosław
X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkości – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwości. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje. ~Powagosław
Luzacjusz
Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód. ~Luzacjusz

BMW X5 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny BMW X5

Liczba ocen: 143
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

2,9
~motylloo
SUV xDrive30d 258KM 190kW
BMW X5 F15
Mam auto cały czas serwisowane, przebieg autentyczny 52 000 km (pomimo roku produkcji), auto z Polski, bezwypadkowe. Po 35 tyś km stwierdzono wyciek ze skrzyni biegów - naprawiono przez BMW POLSKA, uznaniowo. Po 50 000 km serwis stwierdził luzy dolnych wahaczy, ponowy wyciek ze skrzyni biegów oraz uszkodzenie anteny SOS (koszt naprawy 6000 zł). Aż boje się co będzie dalej. Miało być auto na lata, a tak raczej nie będzie. Słaba jakość materiałów we wnętrzu. Rysują się plastiki. Podłokietnik skrzypi. Słabe ramiona koła kierownicy (M-PAKIET).
3,5
~Piotr
SUV Facelifting xDrive40d 306KM 225kW
BMW X5 E70
Samochód bardzo drogi w utrzymaniu i zakupie i jednocześnie bardzo przeciętny. Uważam że nie jest warty tych pieniędzy i Audi Q7 jest o niebo lepsze. Auto użytkowałem jako służbowe i prywatnie nigdy w życiu bym go nie wybrał. Seria 5 to o wiele lepszy wybór. Wnętrze bardzo ergonomiczne, fotele wygodne, ale co z tego jak spasowanie jest bardzo słabe i plastiki trzeszczą po dotknięciu palcem? Przesiadłem się do Q7 i jest dużo lepiej. Prywatnie posiadam 530d G30 i ten samochód miażdży X5 w każdym względzie - komfor, wyciszenie, wygoda, zawieszenie, osiągi, spalanie. I był przy tym tańszy. To potwierdza bezsensowność takich samochodów jak suvy. Albo konkretna terenówka jak np. Land Cruiser albo porządny sedan/kombi/hatchback.
4,2
~ArtPol74
SUV 3.0 d 235KM 173kW
BMW X5 E70
Może nie typowo ale porównam generację a wyjdzie całokształt: Witam. Chciałbym się podzielić wrażeniami/spostrzeżeniami/różnicami pomiędzy E53 a E70. To są moje wrażenia i odczucia. Nie wiem czy to kwestia przyzwyczajenia ale stara od razu przy kupnie- miłość i dobre samopoczucie, tu trochę mieszane odczucia, jakby rozczarowanie/zawód...? A mianowicie, na plus e53: - mimo wszystko jakość materiałów i wykonania, - blachy grubsze, masywniejsze? Prawie taka różnica jak kiedyś między ,,Niemcem a Japończykiem", - lepsze prowadzenie (w starym wersja SPORT, w nowym Adaptive Drive), - fajniejszy pomruk silnika, w nowej jakby dźwięk "kartonowy", - w starszej przy EKO jeździe mniejsze zużycie paliwa, - lepsze otwieranie/zamykanie dolnej klapy bagażnika, - subiektywnie lepsze przyspieszenie ale może to Adaptive D robi swoje, - większy zbiornik paliwa, - i jakby ogólnie stara bardziej zwarta była! Na plus E70: - konsola środkowa mniej trąca myszką, - trochę bajerów typu światła skrętne, doświetlanie, fotele komfort,...Adaptive Drive? - tył jest mniej kanciasty, - większy bagażnik, - skrzynia biegów łagodniejsza. Remis: - co do przodu, każde robi dobre wrażenie, jednak ze wskazaniem na... E53

Raporty spalania BMW X5

Liczba raportów: 236
Średnie spalanie dla BMW X5
7,1 – 20,5
l/100 km
7,4 – 11,5
l/100 km
16,0 – 20,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
SUV 3.0d 218KM 160kW
BMW X5 E53
No cóż, nie jest to mistrz jazdy o kropelce, auto lubi wypić ;-) średnie spalanie z całego okresu eksploatacji to 11.4, a wcale nie mam jakiejś szczególnie ciężkiej nogi. Większość mojej jazdy to trasy, dużo naszych autostrad z prędkościami rzędu 140-150km/h. Jazda autostradowa z prędkością pod 200km/h = spalanie 12 z haczykiem. Miasto trudno mi określić, bo rzadko jeżdżę tylko po mieście. Ogólnie biorąc jednak pod uwagę ciężar auta, sylwetkę oraz oferowane osiągi, trudno oczekiwać że będzie mniej, tym nie mniej zdaje się, że swoje dokłada DPF. Kolega ma identyczny samochód jak mój, tylko dwa lata starszy i bez DPF, i bez wysiłku schodzi poniżej 10. I nogę ma zdecydowanie cięższą od mojej...
10,3
M SUV M50d 400KM 294kW
BMW X5 G05
Generalnie trudno tu uzyskac jednocyfrowy wynik spalania. Jesli korzysta sie cały czas z pełnej mocy to i mozliwe jest 20l/100km. Całosciowo to jednak suv, ktory nawet w tej wersji nie zacheca do szalenstw jak sportowy samochod wiec moje srednie spalanie z pierwszych 7000km to 11,4.
19,3
SUV 4.8 i 355KM 261kW
BMW X5 E70
Przy tej masie i osiągach nie narzekam. Boli tankowanie po mieście w korkach, ale przynajmniej nie ma problemu z wyprzedzaniam a i radość z jazdy inna :) Przy jeżdzie tylko na benzynie komputer pokladowy dosyć dobrze pokazuje spalanie, gdy jeżdzę na LPG trzeba dodać ok 4L do wskazań na komputerze. Pomiary spalania zawsze robiłem po pełnym tankowaniu. Tankowanie 65L pozwalało na pokonanie 400km (spokojna jazda na trasie) lub 270km (tylko miasto i korki w upale)

Usterki BMW X5

Liczba wpisów: 20
Brak biegu wstecznego
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
Jestem posiadaczem x5 po zakopaniu się w zaspie i dłuższej próbie wyjechania z niej samochód wsteczny. Po ustawieniu dzwigni w pozycji R samochód stoi i przy dodawaniu gazu nie porusza się. Po ustawieniu dzwigni w pozycji N i dodaniu gazu samochód porusza sie do przodu tak jak by byl w pozycji D. Bardzo prosze moze ktos wie co sie moglo stac i byl by mi w stanie podpowiedzieć co zrobić. Bardzo prosil bym o odpowiedz na maila [email protected] . Wiem ze bede musial go zaprowadzic do naprawy ale chcialbym przynajmniej wiedziec co to moze byc. Irek
5 komentarzy
Opary/przedmuch po odkręceniu korka wlewu oleju do silnika!
  • BMW X5 E53 3.0d 218KM 160kW 2003-2006
  • silnik
Po odkreceniu korka wlewu oleju do silnika (na pracującym silniku)wydostają się opary/dym? jak to zwał ale są widoczne ! Przy rozruchu porannym przez krotką chwilę dym kolor szaro-niebieski. Po rozgrzaniu silnika brak dymienia. przyspieszenie dobre, przebieg samochodu 100% - 94 tys. km Natomiast po wyjęciu bagnetu do sprawdzania poziomu oleju żadnych oparów czy też nadcisnienia, chlapania olejem - czyli normalnie. Ki diabel i ile to może boleć (zł), Podrawiam i proszę o info. brak wiedzy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problemy z elektroniką
  • BMW X5 G05 SUV 30d 265KM 195kW od 2018
  • inne
  • 8 tys. km
Często przestaje działać elektronika: nie da się przełączać wyświetlacza komputera, zawiesza się kamera cofania, nie działa sterowanie gestami, gaśnie monitor centralny, nie rozpoznaje systemu audio itd. Mam nadzieję, że jest to tylko kwestia aktualizacji oprogramowania.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 25
5,0
SUV 4.4i 286KM 210kW
BMW X5 E53
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 147 tys. km
użytkowana przez: 18 tys. km
Witam.Polecam instalacje gazową do tego silnika 4.4 V8. Silniki te uwielbiają gaz. Przy spokojnej jeżdzie w aucie BMW X5 2002 r. spalanie jest 1 do 1. 15 bęzyny i 15 gazu.Wtrasie po przekroczeniu prędkości 140 km/h spalanie wzrasta do 18 l.gazu. Polecam inst.gaz.BRC.
5,0
SUV 4.8 i 355KM 261kW
BMW X5 E70
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 75 tys. km
BMW To Marka sama w sobie o czym każdy wie jej niezawodność przy dbaniu i serwisowaniu auta docenił by każdy , niesamowite osiągi i kultura pracy jednostki !!! Mega . Najważniejsze że BMW Wbrew wcześniejszym słuchom i opiniom innych bardzo dobrze reaguje na lpg . Oczywiście wpływa to na jedną czyli zmniejszone koszty paliwa. Sama instalacja nie sprawiła mi żadnych problemów...
5,0
SUV 4.8 i 355KM 261kW
BMW X5 E70
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Samochód oddałem w ręce panów z Ostrobramskiej , bardzo miła i fachowa obsługa , samochód od czasu montażu nie wykazuję żadnych oznak zmęczenia na instalacji jeździ tak samo na gazie i na benzynie , przy takiej mocy silnika ciężko odczuć różnicę . wymieniam filtry co 10 tyś km ponieważ słyszałem o bardzo zanieczyszczonym polskim gazie .
BMW X5