Szukaj

Ocena kierowcy - Cadillac CTS I

Filip M., 2 lata temu
Silnik 2.8 i V6 24V 215KM 158kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Cadillac CTS I 2.8 i V6 24V 215KM 158kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zdecydowanie największy pozytyw jak na "Amerykanina"
Silnik : Wolnossąca jednostka, która chyba nie wymaga od użytkownika niczego więcej poza kontrolą poziomu oleju oraz interwałów wymiany filtrów z olejami.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Mało wydajny, nie dający poczucia bezpieczeństwa.
4,0
Całokształt
Jestem mile zaskoczony ogólnym odbiorem tego pojazdu jako użytkownik. Zawieszenie jak na "amerykańca" jest bardzo europejskie. Mankamentem może okazać się powolna praca automatycznej skrzyni biegów która nie zawsze wie jaki bieg byłby najbardziej optymalny.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.8 V6 w pierwszej generacji Cadillaca CTS to bliźniacza konstrukcja współdzielona z niektórymi modelami Opla z tych roczników, co oznacza, że dostępność większości części samego silnika nie powinna być bardzo problematyczna.
3,0
Skrzynia biegów
Pięciobiegowa automatyczna skrzynia sprawia wrażenie albo źle wystopniowanej, albo sama skrzynia biegi próbuje zmieniać nieadekwatnie do zamiarów kierowcy lub reakcji na gaz. Jest to zdecydowanie jeden z najsłabszych elementów tego pojazdu.
4,0
Układ jezdny
Zaskakująco "europejskie" zestrojenie zawieszenia w połączeniu z dostatecznie responsywnym układem kierowniczym dają wrażenie komfortowego prowadzenia, jednak pozostawia margines "miękkości" typowy dla amerykańskich samochodów nieco podcinający skrzydła przy wykazaniu chęci na nieco zwinniejsze manewry.
5,0
Karoseria
Karoseria Cadillaca CTS pierwszej generacji jest dobrze zabezpieczona przed korozją. Niewielkie ośrodki rdzy mogą się z czasem pojawić na masce w okolicach atrapy chłodnicy, w rejonie pokrywy bagażnika sporadycznie atakując też nadkola i błotniki. Na poświęcenie uwagi zasługuje też sama podłoga oraz przewody hamulcowe, które w obecnie dostępnych egzemplarzach mogą kwalifikować się do wymiany na miedziane.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dostateczna, przez silnie pochyloną szybę czołową oraz szerokie słupki "A". Widoczność w martwym polu jest skutecznie utrudniona przez bardzo szeroki słupek "C". W trasie nieco rekompensują szerokie lusterka pozwalające na dobry rekonesans sytuacji na sąsiednich pasach ruchu. W ruchu miejskim zaleca się jednak mieć oczy dookoła głowy.
4,0
Ergonomia
Cadillac mimo swoich nadzwyczaj przerośniętych przodków z lat 70-tych, postawi ł w tym modelu na rywalizację z Europejczykami takimi jak E-klasa czy seria 5. Wnętrze mimo usilnych prób jest pozornie przestronne, ponieważ kolumna kierownicza jest regulowana tylko w pozycji "góra-dół". Ciężko przez to znaleźć dla siebie idealną pozycję za kierownicą. Poza tym wszystko jest w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Panel klimatyzacji jest prosty i przejrzysty. Na minus mogę zaliczyć obsługę ustawienia samej temperatury, gdzie niestety trzeba kilku/nastokrotnie nacisnąć przycisk by zwiększyć bądź zmniejszyć temperaturę do pożądanej wartości. Podgrzewanie foteli ma tylko dwa poziomy natężenia podgrzewania - oba za mocne w moim odczuciu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako dwumetrowiec jestem w stanie codziennie użytkować, wsiadać i wysiadać z tego samochodu. Natomiast brak jakiejkolwiek szansy na to, że ktokolwiek wejdzie na miejsce pasażera za fotelem kierowcy. Jest to raczej typowa sytuacja przy kierowcach mojego wzrostu, a wszelkie pojazdy wyłąmujące się z tej reguły są albo wybitnie luksusowe, albo z poszerzonym rozstawem osi - albo jedno i drugie.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie Cadillaca CTS jak na swoją klasę jest niezłe, ale nie wybitne. Na plus na pewno trzeba zaliczyć spasowanie bardzo wielu plastikowych elementów, z których wykonane jest praktycznie całe wnętrze. Jedyne skrzypiące dźwięki można usłyszeć z okolicy podłokietnika. Próżno szukać tu wyciszenia na poziomie Mercedesa W211, natomiast nie jest to też przepaść nie do porównania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Inflacja i rosnący koszt paliw czyni ten wykładnik bardzo trudny do oceny, wszak wiadomo, że wolnossące widlaste jednostki mają swój apetyt. Romans GM z Oplem pozwolił jednak na dostępność wielu najważniejszych podzespołów silnika na naszym rodzimym rynku. Dużym problemem może okazać się znalezienie jakichkolwiek elementów wnętrza lub karoserii w dobrym stanie. To są akurat rzadkie przypadki, których nikomu nie życzę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rozbieżność cenowa na rynku wtórnym jest duża, natomiast szukając dobrze utrzymanego egzemplarza z przebiegiem poniżej 130tys. na pewno znajdziemy auto w dobrej kondycji jeśli chodzi o elementy wnętrza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co pojazd nie zaskoczył mnie żadnymi poważniejszymi usterkami, choć może to być tylko mój egzemplarz. Spotkałem się z teoriami, że wiele drobnostek lubi tu płatać figle (głównie elektronika i wyposażenie wnętrza).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem żadnych poważnych usterek podczas użytkowania tego samochodu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.8 i V6 24V 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Cadillac CTS I